Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Targetowanie Behawioralne w portalu Onet.pl

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Targetowanie Behawioralne w portalu Onet.pl"— Zapis prezentacji:

1 Targetowanie Behawioralne w portalu Onet.pl

2 Targetowanie Behawioralne
Targetowanie reklam wg kryteriów związanych z zachowaniem użytkowników w portalu Onet.pl Kryteria: odwiedzanie konkretnych serwisów, stron o określonej treści, tematyce, wpisywanie konkretnych słów do wyszukiwarki, korzystanie z określonych usług on-line, dokonywanie określonych transakcji itp. dane socjo-demograficzne, Targetowanie Behawioralne polega na zidentyfikowaniu grup lub poszczególnych użytkowników, których zachowanie wskazuje, że są oni zainteresowani konkretną tematyką, produktem, usługą, w celu skierowania do nich odpowiedniego przekazu reklamowego. 2 2

3 Targetowanie Behawioralne
Wyłącznie dzięki statystycznej analizie zachowań internauty można przekonać się, kim on tak naprawdę jest i czego potrzebuje. Internet jest jednym z niewielu mediów umożliwiających obserwację zachowań użytkowników i gromadzenie danych na ten temat, a także wzbogacenie ich, za pomocą ankiet, o wiedzę dotyczącą profili demograficznych użytkowników. Co ważne, analiza taka odbywa się z poszanowaniem wszelkich reguł polityki prywatności wobec użytkowników portalu – z zachowaniem ich pełnej anonimowości. Segmentacja użytkowników na podstawie algorytmów wyłapujących wspólne ścieżki zachowań, dodatkowo skorelowane z profilami demograficznymi, daje potężne narzędzie do skutecznego kierowania przekazu reklamowego. Im więcej wiesz o użytkownikach, tym precyzyjniej możesz do nich dotrzeć.

4 Przewaga dzięki nowoczesnej i w pełni transparentnej technologii.
Technologia Targetowanie Behawioralne w Onet.pl realizowane jest za pomocą wiodących technologii na świecie. Technologię dostarcza uznany i wielokrotnie nagradzany na rynkach międzynarodowych partner Onet.pl. Zintegrowany system zapewnia: gromadzenie pełnych danych nt. ścieżek poruszania się użytkowników, oznaczanie użytkowników za pomocą cookie, walidację profili (m.in. pod kątem żywotności cookie), aktualizację danych w czasie rzeczywistym, definicję profili targetowania wg zadanych kryteriów, estymację parametrów zasięgowych, szczegółową analizę danych (przed, w trakcie i po zakończeniu kampanii), Przewaga dzięki nowoczesnej i w pełni transparentnej technologii. 4 4

5 Użytkownik lepiej reaguje na reklamy do niego dopasowane.
Jak to działa? Przykład. Na profil behawioralny może składać się grupa użytkowników, którzy w ciągu ostatnich kilku tygodni przeglądali strony motoryzacyjne, np. dotyczące aut luksusowych. Równocześnie poszukiwali oni informacji na ten temat w wyszukiwarce, a także przeglą- dali serwisy zawierające informacje o kredytach. Ponadto odwiedzają np. regularnie serwisy inwestycyjne. Na podstawie w/w danych można założyć, że Internauci odpowiadający takiemu profilowi, są zainteresowani zakupem samochodu luksusowego. Dodatkowe wzbogacenie tych informacji o dane socjo-demograficzne pochodzące z ankiet, jeszcze precyzyjniej scharakteryzują żądaną grupę docelową. Co więcej: Przekaz reklamowy może zostać zaprezentowany użytkownikom, z wyłączeniem serwisu, o tematyce motoryzacyjnej, gdzie za sprawą reklamy kontekstowej, użytkownik zwykle spodziewa się właśnie takiego przekazu, przez co jest on mniej skuteczny. Użytkownik lepiej reaguje na reklamy do niego dopasowane. 5 5

6 Jak to działa? Ankieta: > mężczyzna > dochody > wykształcenie wyższe PROFIL UŻYTKOWNIKA REKLAMA 6 6

7 Efekty Poprawa skuteczności kampanii - targetowana reklama jest bardziej efektywna. Pierwsze kampanie testowe w Onet.pl, wykazały % wzrost współczynnika CTR*, i to przy ograniczonych kryteriach targetowania, w kampanii typu „direct effect”. Przykłady z rynków zachodnich wykazują możliwą do osiągnięcia jeszcze wyższą skuteczność kampanii. Wartością samą w sobie, zwłaszcza w przypadku kampanii wizerunkowych, jest fakt precyzyjnego dotarcia do użytkowników zainteresowanych danym przekazem reklamowym Badania potwierdzają, że wskaźniki znajomości marki są wyższe, a przekaz częściej zapamiętywany, w przypadku precyzyjnych narzędzi targetowania. Możliwość dotarcia do stosunkowo wąskich grup docelowych, w tym do sektorów pozbawionych stosownych dla reklamy kontekstowej treści redakcyjnych. * CTR w grupie targetowanej behawioralnie był wyższy o 66 – 133% w stosunku do grupy kontrolnej. 7 7

8 Weryfikacja Istnieje możliwość zdefiniowania grupy kontrolnej w ramach emisji kampanii. Umożliwia to porównanie efektów kampanii targetowanej behawioralne, w stosunku do kampanii emitowanej tradycyjnie w modelu ROS (bez targetu behawioralnego). Grupa kontrolna to próbka użytkowników (1/4, 1/8 lub 1/16) o neutralnym profilu, do której emitowana jest ta sama kreacja, z identycznymi parametrami (capping, czas kampanii itp.) co w grupie z targetem behawioralnym. Z kolei z grupy targetowanej behawioralnie wykluczeni są członkowie grupy kontrolnej. W przypadku kampanii z profilem przygotowanym na indywidualnie zlecenie, w trakcie jej trwania możliwa jest weryfikacja dopasowania profilu i jego optymalizacja, na podstawie informacji o profilach użytkowników najczęściej klikających w kreację. Wprowadzanie zmian w profilu, nie wymaga wstrzymywania kampanii. Klient posiada stały dostęp do statystyk on-line w Adserwerze, zarówno dla kampanii targetowanej behawioralnie, jak również dla ewentualnej grupy kontrolnej. 8 8

9 Zaawansowana Technologia
Zalety Elastyczność Tworzenie profili behawioralnych, indywidualnie, na potrzeby konkretnej kampanii Możliwość optymalizacji kampanii w trakcie jej trwania Przejrzystość Pełna informacja dot.zawartości profilu, klient wie dokładnie co kupuje Wszechstronność Skuteczność zarówno dla kampanii wizerunkowych oraz kampanii typu „direct effect” Zaawansowana Technologia Wiodąca technologia na świecie, dostawca niezależny, uznany i wyróżniany na rynkach zachodnich Możliwość tworzenia profili w oparciu o bardzo szeroki wachlarz kryteriów Narzędzia do analizy wyników Profesjonalizm Własny know-how oraz doświadczony support zapewnia kompetentne doradztwo w kwestii budowy najlepszych profili dla kampanii klientów

10 Oferta - profile predefiniowane
W związku z wdrożeniem systemu Targetowania Behawioralnego w Onet.pl, mamy przyjemność zaprezentować Państwu ofertę 11 predefiniowanych profili behawioralnych. Na profile składają się opisane obok nich kryteria: Przedsiębiorcy SOHO Użytkownicy w wieku 25+ , aktywni zawodowo (pracujący na własną rękę lub w firmie na stanowisku managerskim), zainteresowani tematyką podatków, danymi makroekonomicznymi i ekonomią oraz treściami dotyczącymi zarządzania, bankowości, finansów i ubezpieczeń. Inwestorzy Użytkownicy w wieku 20+, aktywni zawodowo, o dochodach w gosp. domowym: 2000+, zainteresowani treściami dot. rynków inwestycyjnych i metod inwestowania, ale także (warunek logiczny AND) zainteresowani treściami dotyczącymi: bankowości, ubezpieczeń, finansów, nieruchomości oraz makroekonomii. Śledzący wiadomości gospodarcze i ekonomiczne. Wpisujący do wyszukiwarki frazy takie jak np: nazwy banków, ceny paliw, waluty, nbp itp.. Automaniacy Użytkownicy w wieku 18+, zainteresowani treściami dot. aut, motoryzacji, ruchu drogowego, przeglądający serwisy zakupowe (aukcje, ogłoszenia) dot. motoryzacji, nie zainteresowani treściami dla nastolatków i dzieci. Wpisujący do wyszukiwarki zapytania dot. motoryzacji np. najpopularniejsze marki samochodów, akcesoria samochodowe np. opony, mapy itp. Dbający o zdrowie Użytkownicy zainteresowani tematyką dotyczącą zdrowia, psychologii, welness, fitness i poradami zdrowotnymi. Wpisujący w wyszukiwarkę zapytania dot.z drowia (np.. zdrowie, diety itp..) Uroda i moda Kobiety zainteresowane treściami dot. urody i piękna, mody, wellnes i fitness, zainteresowane zakupem produktów z sektora urody (kosmetyki, itp), zainteresowane zakupem produktów z sektora mody (odzież, obuwie, akcesoria itp.) Wpisujące w wyszukiwarkę zapytania dot. mody i urody (np. fryzjer, nazwy sklepów z odzieżą, perfumy, bielizna, kobieta). Dodatkowo wykluczone zostały treści o męskiej charakterystyce oglądalności. c.d. >>

11 Oferta - profile predefiniowane
Głodni wiedzy Uczniowie, studenci, osoby aktywne zawodowo - zainteresowane treściami dot. edukacji, szkoleń, nauki, technologii (w tym mieszczą się różne dyscypliny wiedzy i różne sektory edukacji), kupujący książki przez Internet, zainteresowani e-learning. Wpisujący do wyszukiwarki frazy takie jak np. cytaty, encyklopedie, tłumacz, uniwersytety, słownik itp.) Kulinarni podróżnicy Użytkownicy w wieku 18+, zainteresowani treściami dot. przygotowywania posiłków i napojów, przepisami kulinarnymi itp., zainteresowani zakupem produktów żywieniowych i napojów, zainteresowani treściami dot. prowadzenia domu, osoby prowadzące dom. Wpisujący w wyszukiwarkę nazwy sklepów, supermarketów, oraz frazy takie jak np. diety; Kinomani Użytkownicy zainteresowani treściami dot. filmów i kina, ale także (warunek logiczny AND) zainteresowani programem TV, serialami i plotkami z życia gwiazd, a także wpisujący do wyszukiwarki frazy takie jak np.: filmy, kino, nazwy kin, telewizja internetowa, telewizje cyfrowe itp. Melomani Użytkownicy zainteresowani treściami dot. muzyki (użytkownicy dokonujący powyżej 10% swoich odsłon właśnie na takich treściach). Wpisujący w wyszukiwarkę frazy związane z muzyką np.. teledyski, teksty piosenek, nazwy popularnych zespołów, radio i stacje radiowe, itp. Podróżnicy - turyści Użytkownicy zainteresowani tematyką dot. wolnego czasu oraz treściami dotyczącym turystyki (w tym wszelkiego rodzaju wycieczkami, rezerwacjami środków transportu, przewodnikami itp.). Wpisujący w wyszukiwarkę frazy takie jak nazwy popularnych biur podróży, popularnych kierunków turystycznych, lub frazy np. last minute, wczasy, wakacje, tanie linie, tanie przeloty, bilety lotnicze, pkp, pks, rozkłady jazdy itp. Tele - Mobilni Użytkownicy o dochodach powyżej 500 zł, zainteresowani telefonami komórkowymi i akcesoriami oraz technologiami mobilnymi, oraz (warunek logiczny "AND") korzystający aktywnie z poczty , komunikatorów. Niezainteresowani tematyką bardzo kobiecą. Wpisujący do wyszukiwarki frazy takie jak: nazwy operatorów gsm, sms, bramki sms, java,

12 Oferta - profile predefiniowane
Billboard Doublebillboard capp inny niż 1 capp 1 capp inny niż 1 capp 1 Przedsiębiorcy SOHO 75 zł 91 zł 90 zł 110 zł 91 zł 91 zł 135 zł Inwestorzy 75 zł 90 zł 110 zł 135 zł Automaniacy 60 zł 75 zł 90 zł 115 zł Dbający o zdrowie 55 zł 70 zł 80 zł 100 zł Uroda i moda 55 zł 70 zł 80 zł 100 zł Głodni wiedzy 40 zł 50 zł 60 zł 75 zł Kulinarni podróżnicy 45 zł 60zł 70 zł 85 zł Kinomani 30zł 40 zł 50 zł 60 zł Melomani 30 zł 40 zł 50 zł 60 zł Podróżnicy - turyści 45 zł 60 zł 70 zł 85 zł Tele - Mobilni 60 zł 75 zł 90 zł 113 115 zł Podana cena netto RC. Cena dotyczy kampanii realizowanej w emisji ROS (dostępne są również inne formy po indywidualnej kalkulacji). W celu weryfikacji skuteczności istnieje możliwość zdefiniowania grupy kontrolnej - objętość grupy kontrolnej zależy od ilości odsłon w kampanii. Emisja w ramach grupy kontrolnej wyceniana jest jak tradycyjna emisja ROS.

13 Oferta specjalna – profil indywidualny
W związku z wdrożeniem systemu Targetowania Behawioralnego w Onet.pl, przygotowaliśmy specjalną, promocyjną ofertę: Kampania reklamowa z INDYWIDUALNIE przygotowanym profilem behawioralnym Tylko do końca listopada 2008, w ramach promocji Targetowanie Behawioralne z profilem przygotowanym indywidualnie, z dodatkowym 50% rabatem, w specjalnej cenie CPM = 100 zł 50 zł * Dodatkowo w cenie kampanii: optymalizacja profilu w trakcie trwania kampanii grupa kontrolna prezentująca skuteczność kampanii, w stosunku do kampanii nie targetowanej opcjonalnie badanie skuteczności kampanii wizerunkowej** * Podana cena netto RC, po uwzględnieniu rabatu promocyjnego Cena dotyczy kampanii realizowanej za pomocą formy typu billboard na ROS (dostępne są również inne formy po indywidualnej kalkulacji). Objętość grupy kontrolnej zależy od ilości odsłon w kampanii. Minimalna wartość zamówienia zł net net , ** Przy zamówieniu powyżej zł net net, możliwe przeprowadzenie badań skuteczności kampanii wizerunkowej w formie ankiety.

14 Oferta specjalna – profil indywidualny
W celu przygotowania indywidualnego profilu behawioralnego do kampanii, konieczne jest dostarczenie następujących informacji: opis reklamowanego produktu, usługi, nazwę brandu, zakładany przez klienta cel kampanii, zakładaną przez klienta grupę docelową (możliwie precyzyjnie określoną), wizualizację lub zakładaną kreację reklamową do wglądu, (właściwa kreacja do kampanii, przygotowana zgodnie z określoną specyfikacją, może być dostarczona tuż przed startem kampanii.) adres strony docelowej, zakładany czas trwania kampanii, oczekiwaną liczbę odsłon,

15 Targetowanie Behawioralne
teraz odnajdziesz użytkowników we właściwym miejscu i czasie… … by sięgnąć po właściwych odbiorców Twojej reklamy Zapraszamy


Pobierz ppt "Targetowanie Behawioralne w portalu Onet.pl"

Podobne prezentacje


Reklamy Google