Pobierz prezentację
OpublikowałCzesława Śladowski Został zmieniony 11 lat temu
1
Dyplomant: Rafał Bajno Promotor: dr inż. Mariusz Sobol
Wydział Elektrotechniki, Automatyki i Informatyki Instytut Automatyki i Informatyki Informatyka, stacjonarne I-go stopnia Praca Dyplomowa Inżynierska Temat: Zastosowanie programu 3DS MAX do trójwymiarowej wizualizacji linii montażowej Dyplomant: Rafał Bajno Promotor: dr inż. Mariusz Sobol
2
PLAN PREZENTACJI Cel i zakres pracy Wykorzystane oprogramowanie
Wykorzystane techniki modelowania Wykorzystane techniki animacji Kompozycja całej sceny Podsumowanie LITERATURA Wizualizacja linii montażowej
3
Cel i zakres pracy Odzwierciedlenie zautomatyzowanej linii montażowej samochodów Montaż części karoserii na szkielet konstrukcyjny Wizualizacja technik: Montowania Spawania Malowania
4
Wykorzystane oprogramowanie - 3ds Max Design 2010
Jeden z najpotężniejszych programów do tworzenia wizualizacji trójwymiarowych Wykorzystywany przeważnie w: Produkcjach filmowych Grach komputerowych Projektach architektonicznych Licencja studencka na 13 m-cy
5
Wykorzystane techniki modelowania
Na płaszczyznach - (Model Samochodu) Na bryłach - (Model Robota Montażowego) Różne techniki - (Model Linii Montażowej)
6
Na płaszczyznach (Model Samochodu)
Modelowanie płaszczyzn na 4 rzutach ortogonalnych samochodu (tzw. blueprintach): 1) 2)
7
Na płaszczyznach (Model Samochodu)
Gotowy zrenderowany model samochodu z przypisanymi materiałami Opel Vectra B
8
Na bryłach (Model Robota Montażowego)
Kolejne etapy tworzenia ramienia robota 1) 2) 3) 4)
9
Na bryłach (Model Robota Montażowego)
Efekt modelowania na bryłach
10
Na bryłach (Model Robota Montażowego)
Zrenderowany gotowy model robota z nałożonymi materiałami: 1) Moduł chwytający 2) Moduł spawający 1) 2) KUKA R210
11
Zrenderowany gotowy model linii montażowej
Różne techniki Zrenderowany gotowy model linii montażowej
12
Wykorzystane techniki animacji
System kości – bones: Wykorzystana Kinematyka prosta 1) 2)
13
Wykorzystane techniki animacji
Łączenie elementów: Link Constraint 1) 2) 3) 4)
14
Wykorzystane techniki animacji
Przypisanie kości – bones – do modelu robota montażowego
15
Kompozycja całej sceny
Rzut z góry całej hali montażowej stanowiącej wizualizowaną scenę 1) 2) 3) 4) 5) 6) 7)
16
Podsumowanie Przy tworzeniu wizualizacji grafiki trójwymiarowej, należy pamiętać o rozsądnym doborze poszczególnych narzędzi, takich jak: światła, wygładzenia. Modelowanie wymaga: odpowiedniego poziomu wiedzy, doświadczenie oraz umiejętności, przeznaczenia sporej ilości czasu, dysponowania odpowiednią klasą sprzętu komputerowego.
17
Literatura Jeremy Birn, Cyfrowe oświetlenie i rendering, Helion, Gliwice, 2007 Kelly L. Murdock, 3ds Max 2010 Biblia, Helion, Gliwice, 2009 Joanna Pasek, 3ds max 9. Animacja 3D od podstaw, Helion, Gliwice, 2007 Michael T. Peterson, 3D studio MAX 3 dla każdego, Helion, Gliwice, 2000 Strona poświęcona tutorialom m.in. dla programu 3ds Max (stan na dzień 1 styczeń 2010) Strona poświęcona grafice komputerowej: tutoriale, materiały, przykładowe prace Polska strona poświęcona grafice 3D: tutoriale, forum, przykładowe prace Krótkometrażowy film, przedstawiający linię montażową samochodów (stan na dzień 25 sierpień 2006)
18
Wizualizacja linii montażowej
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.