Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałRadomił Jaszczyński Został zmieniony 11 lat temu
2
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja: Matematyka i przyroda Temat projektowy: Na tropach symetrii. Semestr/rok szkolny: II/2010/2011.
3
1.Podpisanie kontraktu. Pierwsze zajęcia rozpoczęliśmy od podpisania kontraktu,który ustalał zasady naszej pracy.
4
2.Symetria osiowa. SYMETRIA OSIOWA
Symetrią osiową względem prostej a nazywamy przekształcenie płaszczyzny na płaszczyznę, w którym każdemu punktowi P przyporządkowany jest punkt P' leżący na prostej prostopadłej do danej prostej i w tej samej odległości co punkt P , ale po przeciwnej stronie prostej.
5
3.Symetria środkowa. Symetrią środkową względem punktu O zwanego środkiem symetrii nazywamy przekształcenie płaszczyzny, w którym punkt O jest stały, a każdemu innemu punktowi A przyporządkowuje punkt A' taki, że punkt O jest środkiem odcinka AA'. Symetrię środkową o środku O nazywamy również odbiciem symetrycznym względem punktu O lub symetrią względem punktu O.
6
4.Symetria w układzie współrzędnych.
7
6.Wycieczka do parku. Przed wycieczką sporządziliśmy regulamin wycieczki, w którym ustaliliśmy czego szukamy,i jak mamy się zachowywać.Efektem naszej wycieczki było wykonanie zielnika.
9
7. Zielnik
10
8.Przygotowanie wycinanek ludowych.
11
9.Origami warsztaty.
12
10. Konkurs origami W konkursie uczestniczyli uczniowie klas IV-VI i I gimnazjum
14
11.Wycieczka do jednostki wojskowej.
Podczas tej wycieczki szukaliśmy rzeczy,które posiadają oś symetrii. Oto wynik naszej pracy:
15
W czasie wycieczki nie tylko pracowaliśmy, ale także dobrze się bawiliśmy.
16
12.Symetria w architekturze.
Podczas naszych wycieczek, znaleźliśmy kilka ciekawych miejsc w naszym mieście ,posiadających symetrię.
17
13.Nasze odbicia lustrzane.
18
14.Wyznaczanie kierunku południowego.
Kierunek południowy wyznaczaliśmy wykonując doświadczenie pt. „Zegarek, południe i dwusieczna.”
19
15.Ćwiczenia i doświadczenia robione przy pomocy tablicy interaktywnej.
20
16.Budowanie wielokątów foremnych.
21
17. Wystawa Naszą pracę pokazaliśmy na wystawie , którą obejrzeli uczniowie, nauczyciele i rodzice.
24
Dziękujemy za uwagę. Uczestnicy warsztatów.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.