Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWłodek Rzeźniczak Został zmieniony 11 lat temu
1
1 Ankietowe badania innowacyjności Community Innovation Survey mgr Izabela Kijeńska Ośrodek Przetwarzania Informacji mgr Izabela Kijeńska Ośrodek Przetwarzania Informacji
2
2 Podstawowe Informacje Kompleksowe badania innowacji Kompleksowe badania innowacji Zharmonizowany kwestionariusz Unii Europejskiej 1989 r. Zharmonizowany kwestionariusz Unii Europejskiej 1989 r. Eurostat/OECD Eurostat/OECD Standardowa metodologia badań statystycznych innowacji Standardowa metodologia badań statystycznych innowacji Kompleksowe badania innowacji Kompleksowe badania innowacji Zharmonizowany kwestionariusz Unii Europejskiej 1989 r. Zharmonizowany kwestionariusz Unii Europejskiej 1989 r. Eurostat/OECD Eurostat/OECD Standardowa metodologia badań statystycznych innowacji Standardowa metodologia badań statystycznych innowacji
3
3MetodologiaMetodologia Podstawa metodologiczną badań CIS stanowi Oslo Manual, (Eurostat i OECD) Podstawa metodologiczną badań CIS stanowi Oslo Manual, (Eurostat i OECD) Dane gromadzone przez instytuty statystyczne Dane gromadzone przez instytuty statystyczne Dane zbierane na poziomie krajowym zgodnie z wspólną metodologią i przekazywane do biura Eurostat w celu ich porównywania pomiędzy krajami Dane zbierane na poziomie krajowym zgodnie z wspólną metodologią i przekazywane do biura Eurostat w celu ich porównywania pomiędzy krajami Zachowanie tajemnicy działalności firm jest zapewnione poprzez graniczenie dostępu (Eurostat) Zachowanie tajemnicy działalności firm jest zapewnione poprzez graniczenie dostępu (Eurostat) Podstawa metodologiczną badań CIS stanowi Oslo Manual, (Eurostat i OECD) Podstawa metodologiczną badań CIS stanowi Oslo Manual, (Eurostat i OECD) Dane gromadzone przez instytuty statystyczne Dane gromadzone przez instytuty statystyczne Dane zbierane na poziomie krajowym zgodnie z wspólną metodologią i przekazywane do biura Eurostat w celu ich porównywania pomiędzy krajami Dane zbierane na poziomie krajowym zgodnie z wspólną metodologią i przekazywane do biura Eurostat w celu ich porównywania pomiędzy krajami Zachowanie tajemnicy działalności firm jest zapewnione poprzez graniczenie dostępu (Eurostat) Zachowanie tajemnicy działalności firm jest zapewnione poprzez graniczenie dostępu (Eurostat)
4
4 CIS 3 – Sektor usług w Polsce Sektor usług – źródło dekompozycji strukturalnej w krajach o gospodarce wysoko rozwiniętej Sektor usług – źródło dekompozycji strukturalnej w krajach o gospodarce wysoko rozwiniętej Zdywersyfikowany wewnętrznie Zdywersyfikowany wewnętrznie Najwyższy poziom aktywności innowacyjnej – nauka, usługi telekomunikacyjne i pocztowe, działalność finansowa i informatyczna Najwyższy poziom aktywności innowacyjnej – nauka, usługi telekomunikacyjne i pocztowe, działalność finansowa i informatyczna Najniższy poziom aktywności innowacyjnej– przedsiębiorstwa handlowe i transportowe Najniższy poziom aktywności innowacyjnej– przedsiębiorstwa handlowe i transportowe Sektor usług – źródło dekompozycji strukturalnej w krajach o gospodarce wysoko rozwiniętej Sektor usług – źródło dekompozycji strukturalnej w krajach o gospodarce wysoko rozwiniętej Zdywersyfikowany wewnętrznie Zdywersyfikowany wewnętrznie Najwyższy poziom aktywności innowacyjnej – nauka, usługi telekomunikacyjne i pocztowe, działalność finansowa i informatyczna Najwyższy poziom aktywności innowacyjnej – nauka, usługi telekomunikacyjne i pocztowe, działalność finansowa i informatyczna Najniższy poziom aktywności innowacyjnej– przedsiębiorstwa handlowe i transportowe Najniższy poziom aktywności innowacyjnej– przedsiębiorstwa handlowe i transportowe
5
5 CIS 3 – Sektor usług w Polsce Własność przedsiębiorstw Własność przedsiębiorstw Wielkość przedsiębiorstw Wielkość przedsiębiorstw Własność przedsiębiorstw Własność przedsiębiorstw Wielkość przedsiębiorstw Wielkość przedsiębiorstw
6
6 CIS 3 – Sektor usług w Polsce 22% przedsiębiorstw sektora usług wprowadziło innowacje 22% przedsiębiorstw sektora usług wprowadziło innowacje 17,1% przedsiębiorstw sektora przemysłowego wprowadziło innowacje 17,1% przedsiębiorstw sektora przemysłowego wprowadziło innowacje Nauka i przedsiębiorstwa z branży usług finansowych Nauka i przedsiębiorstwa z branży usług finansowych Porównanie UE 15 Porównanie UE 15 Sektor usług – 36% Sektor usług – 36% Działalność innowacyjna w sektorze usług niższa niż w sektorze przemysłowym Działalność innowacyjna w sektorze usług niższa niż w sektorze przemysłowym 22% przedsiębiorstw sektora usług wprowadziło innowacje 22% przedsiębiorstw sektora usług wprowadziło innowacje 17,1% przedsiębiorstw sektora przemysłowego wprowadziło innowacje 17,1% przedsiębiorstw sektora przemysłowego wprowadziło innowacje Nauka i przedsiębiorstwa z branży usług finansowych Nauka i przedsiębiorstwa z branży usług finansowych Porównanie UE 15 Porównanie UE 15 Sektor usług – 36% Sektor usług – 36% Działalność innowacyjna w sektorze usług niższa niż w sektorze przemysłowym Działalność innowacyjna w sektorze usług niższa niż w sektorze przemysłowym
7
7 Innowacyjność przedsiębiorstw według województw WyszczególnienieUdział przedsiębiorstw innowacyjnych w % przedsiębiorstw ogółem P o l s k a 22,0 Dolnośląskie 20,3 Kujawsko-pomorskie 22,0 Lubelskie 19,6 Lubuskie. 7,6 Łódzkie 16,3 Małopolskie 19,6 Mazowieckie 26,9 Opolskie 18,3 Podkarpackie 15,6 Podlaskie 25,7 Pomorskie 23,7 Śląskie 23,4 Świętokrzyskie 20,7 Warmińsko-mazurskie 18,1 Wielkopolskie 22,9 Zachodniopomorskie 12,0
8
8 CIS 3 – Sektor usług w Polsce Polska Innowacje procesowe – 10,1% Innowacje produktowe – 4,5% Innowacje proces-produkt – 7,4% UE 15/ Irlandia, WB, Luxemburg Innowacje procesowe – 11% Innowacje produktowe – 5% Innowacje proces-produkt – 20%
9
9 Bariery działalności innowacyjnej Czynniki ekonomiczne jako źródło barier aktywności innowacyjnej Wysoki koszt działalności innowacyjnej Wysoki koszt działalności innowacyjnej Brak zasobów finansowych Brak zasobów finansowych Wysoki koszt kredytów Wysoki koszt kredytów Brak odpowiednich przepisów i mała elastyczność administracji Brak odpowiednich przepisów i mała elastyczność administracji Brak informacji o nowych technologiach i możliwościach rynkowych Brak informacji o nowych technologiach i możliwościach rynkowych Czynniki ekonomiczne jako źródło barier aktywności innowacyjnej Wysoki koszt działalności innowacyjnej Wysoki koszt działalności innowacyjnej Brak zasobów finansowych Brak zasobów finansowych Wysoki koszt kredytów Wysoki koszt kredytów Brak odpowiednich przepisów i mała elastyczność administracji Brak odpowiednich przepisów i mała elastyczność administracji Brak informacji o nowych technologiach i możliwościach rynkowych Brak informacji o nowych technologiach i możliwościach rynkowych
10
10 CIS 4 - Uwagi Różnice językowe i kulturowe (także na poziomie regionalnym) Różnice językowe i kulturowe (także na poziomie regionalnym) Pierwsza ankieta CIS w Nowych Krajach Członkowskich Pierwsza ankieta CIS w Nowych Krajach Członkowskich Niski poziom świadomości przedsiębiorstw, problemy z wypełnianiem ankiety Niski poziom świadomości przedsiębiorstw, problemy z wypełnianiem ankiety Badanie poziomu innowacji i potencjału B&R – trudności porównawcze Badanie poziomu innowacji i potencjału B&R – trudności porównawcze Różnice językowe i kulturowe (także na poziomie regionalnym) Różnice językowe i kulturowe (także na poziomie regionalnym) Pierwsza ankieta CIS w Nowych Krajach Członkowskich Pierwsza ankieta CIS w Nowych Krajach Członkowskich Niski poziom świadomości przedsiębiorstw, problemy z wypełnianiem ankiety Niski poziom świadomości przedsiębiorstw, problemy z wypełnianiem ankiety Badanie poziomu innowacji i potencjału B&R – trudności porównawcze Badanie poziomu innowacji i potencjału B&R – trudności porównawcze
11
11 Dziękuję za uwagę izabela.kijenska@opi.org.pl izabela.kijenska@opi.org.pl
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.