Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Doradztwo metodyczne.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Doradztwo metodyczne."— Zapis prezentacji:

1 Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Doradztwo metodyczne

2 Doradca metodyczny

3

4 Wprowadzony na mocy rozporządzenia MEN z dnia 21 września 2000r. rozdział kompetencji w zakresie doradztwa pomiędzy organ prowadzący szkołę a dyrektora placówki doskonalenia nauczycieli spowodował wiele zamieszania i przyczynił się do powstania zjawisk niekoniecznych i nieprawidłowych. Stan ten przyczynił się do zmniejszania się liczby doradców metodycznych w kraju i w województwie.

5 Doradcy metodyczni w kraju w latach 1992-2005

6 Doradcy metodyczni w województwie w latach 2001- 2006

7 Sylwetka typowego doradcy kobieta około 47-letnia z wyższym wykształceniem z ponad 20-letnim stażem pracy posiadająca dodatkowe kwalifikacje ze stopniem nauczyciela dyplomowanego

8 Doradcy metodyczni wg wieku

9 Doradcy metodyczni wg płci i województw

10 Doradcy wg stopnia awansu zawodowego

11 Dostępność do doradców Kraj 0,27% 0,32 0,20 0,16 0,21 0,38 0,21 0,31 0,21 0,19 0,29 0,30 0,32 0,37 0,18 0,20 0,25 dolnośląskie wielkopolskie kujawsko-pomorskie mazowieckie lubelskie lubuskie małopolskie podkarpackie podlaskie świętokrzyskie śląskie zachodniopomorskie pomorskie warmińsko-mazurskie opolskie łódzkie

12 Porównanie liczby doradców w 2002 i 2005 r.

13 Liczba doradców metodycznych w 2005 r.

14 Średnia liczba nauczycieli przypadająca na jednego doradcę metodycznego

15 Średnia liczba nauczycieli przypadająca na jednego doradcę metodycznego ……………………………………………………………….

16 Średnia liczba nauczycieli przypadająca na jednego doradcę metodycznego w województwie podkarpackim ……………………………………………………………….

17 //// //// Średnia liczba nauczycieli przedmiotów ogólnokształcących, przypadająca na jednego doradcę metodycznego danej specjalności

18 Brak systemu doradztwa (dominują rozwiązania lokalne). Brak jednolitych, merytorycznych kryteriów wyboru doradców metodycznych. Brak jednolitych i stabilnych warunków powierzania zadań doradcy metodycznego. Brak wyodrębnionych środków finansowych na wykonywanie zadań doradcy oraz na jego doskonalenie zawodowe. Punkt widzenia doradców metodycznych JAK JEST?

19 Doradca nie jest autorytetem samym w sobie; tworzy go we współpracy z wieloma podmiotami, które powinny go wspierać. Brak oferty szkoleń przedmiotowych dla doradców metodycznych, organizowanych centralnie. Wielu doradców metodycznych nie prowadzi wzorcowych pracowni. Punkt widzenia doradców metodycznych JAK JEST?

20 Jak będzie?


Pobierz ppt "Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Doradztwo metodyczne."

Podobne prezentacje


Reklamy Google