Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałDominik Mikuła Został zmieniony 11 lat temu
1
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Doradztwo metodyczne
2
Doradca metodyczny
4
Wprowadzony na mocy rozporządzenia MEN z dnia 21 września 2000r. rozdział kompetencji w zakresie doradztwa pomiędzy organ prowadzący szkołę a dyrektora placówki doskonalenia nauczycieli spowodował wiele zamieszania i przyczynił się do powstania zjawisk niekoniecznych i nieprawidłowych. Stan ten przyczynił się do zmniejszania się liczby doradców metodycznych w kraju i w województwie.
5
Doradcy metodyczni w kraju w latach 1992-2005
6
Doradcy metodyczni w województwie w latach 2001- 2006
7
Sylwetka typowego doradcy kobieta około 47-letnia z wyższym wykształceniem z ponad 20-letnim stażem pracy posiadająca dodatkowe kwalifikacje ze stopniem nauczyciela dyplomowanego
8
Doradcy metodyczni wg wieku
9
Doradcy metodyczni wg płci i województw
10
Doradcy wg stopnia awansu zawodowego
11
Dostępność do doradców Kraj 0,27% 0,32 0,20 0,16 0,21 0,38 0,21 0,31 0,21 0,19 0,29 0,30 0,32 0,37 0,18 0,20 0,25 dolnośląskie wielkopolskie kujawsko-pomorskie mazowieckie lubelskie lubuskie małopolskie podkarpackie podlaskie świętokrzyskie śląskie zachodniopomorskie pomorskie warmińsko-mazurskie opolskie łódzkie
12
Porównanie liczby doradców w 2002 i 2005 r.
13
Liczba doradców metodycznych w 2005 r.
14
Średnia liczba nauczycieli przypadająca na jednego doradcę metodycznego
15
Średnia liczba nauczycieli przypadająca na jednego doradcę metodycznego ……………………………………………………………….
16
Średnia liczba nauczycieli przypadająca na jednego doradcę metodycznego w województwie podkarpackim ……………………………………………………………….
17
//// //// Średnia liczba nauczycieli przedmiotów ogólnokształcących, przypadająca na jednego doradcę metodycznego danej specjalności
18
Brak systemu doradztwa (dominują rozwiązania lokalne). Brak jednolitych, merytorycznych kryteriów wyboru doradców metodycznych. Brak jednolitych i stabilnych warunków powierzania zadań doradcy metodycznego. Brak wyodrębnionych środków finansowych na wykonywanie zadań doradcy oraz na jego doskonalenie zawodowe. Punkt widzenia doradców metodycznych JAK JEST?
19
Doradca nie jest autorytetem samym w sobie; tworzy go we współpracy z wieloma podmiotami, które powinny go wspierać. Brak oferty szkoleń przedmiotowych dla doradców metodycznych, organizowanych centralnie. Wielu doradców metodycznych nie prowadzi wzorcowych pracowni. Punkt widzenia doradców metodycznych JAK JEST?
20
Jak będzie?
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.