Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Content Management System

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Content Management System"— Zapis prezentacji:

1 Content Management System
Anna Baranowska Dorota Puchlew Monika Studnicka Rafał Lewandowski

2 Plan prezentacji: czym jest CMS? co umożliwia?
co decyduje o wyborze danego systemu? cechy CMS przykłady rozwiązań rozwiązania komercyjne vs. open-source

3 Czym jest CMS? system pozwalający tworzyć, edytować, zarządzać i publikować różne treści - teksty, grafikę, pliki dźwiękowe lub filmowe - według wspólnych reguł i procedur, zapewniających spójny wygląd witryny WWW

4 Co umożliwia CMS? (1) łatwiejsza zmiana oprawy graficznej stron WWW
skoordynowanie prac nad różnymi fragmentami strony WWW oodpowiedni podział pracy między autorów a webmasterów integracja materiałów zbieranych od różnych autorów i z różnych miejsc w jednej lub wielu witrynach 1. 2. 3. odpowiedni podział pracy między autorów - dostawców treści (nie zawsze mających wiedzę techniczną) a webmasterów odpowiedzialnych za jej ostateczny wygląd 4. 5. wyeliminowanie problemu tzw. martwych łączy

5 Co umożliwia CMS? (2) łatwiejsze wielokrotne wykorzystanie tych samych treści w różnych witrynach zmniejszenie możliwości "wpadek" informacyjnych skrócenie czasu opracowania i opublikowania treści zarządzanie wersjami 1. 2. zmniejszenie możliwość "wpadek" informacyjnych (publikowane treści przechodzą przez jedno- lub wielopoziomową kontrolę) 3. 4. 5. wykorzystanie mechanizmu zarządzania "czasem życia" treści – (po jego upływie dany obiekt jest automatycznie usuwany z witryny lub przenoszony w inne miejsce, np. do archiwum.) (Wszystko to przy efektywnej pracy zespołu zajmującego się publikowaniem na WWW może stać się źródłem przewagi nad konkurencją. Oczywiście pod warunkiem, że przy wyborze i wdrażaniu systemu CMS nie popełniono błędów i że został on optymalnie dobrany do potrzeb firmy.) wwykorzystanie mechanizmu zarządzania "czasem życia" treści

6 Co decyduje o wyborze systemu CMS? (1)
jaki jest charakter publikowanych treści czy chcemy publikować informacje na bieżąco, w czasie rzeczywistym cczy chcemy zastosować mechanizm zarządzania "czasem życia" treści cczy chcemy zastosować zarządzanie wersjami publikowanych treści

7 Co decyduje o wyborze systemu CMS? (2)
jjaki ma być wygląd (look and feel) witryny dostosowany do potrzeb poszczególnych użytkowników funkcje zarządzania wersjami językowymi możliwość odpowiedniej integracji z zapleczem w postaci repozytorium treści 1. 2. Odpowiednia integracja z zapleczem w postaci repozytorium treści (Może nim być system zarządzania relacyjnymi bazami danych, ale równie dobrze - osobne pliki obsługiwane bezpośrednio przez CMS.) 3. Wybrany system zarządzania treścią powinien być jak najlepiej dostosowany do umiejętności technicznych użytkowników 4. Ważne jest też miejsce, z którego autorzy będą przekazywać swoje materiały. (Jeśli autorzy będą pracować w sieci LAN, wdrożenie systemu CMS będzie wymagać zainstalowania specjalizowanego klienta na każdej stacji roboczej. Jeśli będą dostarczać treści do publikacji zdalnie, ze swoich prywatnych PC lub komputerów przenośnych, warto wybrać CMS wykorzystujący do komunikacji przeglądarki.) dostosowanie systemu do umiejętności technicznych użytkowników mmiejsce, z którego autorzy będą przekazywać swoje materiały

8 Cechy CMS: procesy pracy (workflows) i automatyzacja procesów biznesowych personalizacja wyszukiwanie ontologia metadane

9 Przykłady (1): duże pakiety obejmujące funkcjonalnością wszystkie etapy i aspekty tworzenia systemów internetowych V/6 Content Management Suite (Vignette), One-To-One Publishing (Broadvision), Content Server (Divine) produkty o cechach podobnych jw. o mniejszych możliwościach integracji z istniejącymi systemami produkcyjnymi Content Management Server (Microsoft), PVCS Content Manager(Merant), RedDot Solutions(RedDot), Mediasurface 3.5 (Mediasurface)

10 Przykłady (2): narzędzia, w których nacisk położono na zarządzanie dużymi repozytoriami dokumentów i wspomaganie pracy grupowej Xpedio Content Management Suite (Stellent), 4I WCM Edition (Documentum), Panagon (FileNET) systemy, które służą do zarządzania cyklem wytwarzania elementów stanowiących treść serwisu (zagadnienia związane z rolami użytkowników, przepływem prac) TeamSite (Interwoven), CommonSpot Content Server (PaperThin)

11 Przykłady (3): narzędzia wspierające końcową fazę powstawania serwisu internetowego czyli jego publikację, personalizację itp. WebLogic E-Business Platform (BEA), Dynamo e-business Platform (ATG), Oracle9iAS(Oracle) systemy tworzone w ramach projektów open-source Content Management Framework (Zope), Arsdigita Community System (ArsDigita)

12 Open-source vs. komercyjne CMS
główni producenci rozwiązań opensource: Zope, Midgard, OpenCms, Red Hat główni producenci rozwiązań komercyjnych: Jak na razie firmy komercyjne cieszą się dużo większą popularnością. Pomimo tego, że: koszty komercyjne: opłata za licencję, wdrożenie, administrację (b. wysokie opłaty) opensource: płacimy tylko za wdrożenie i administrację Vignette, Interwoven, Documentum,BroadVision

13 Źródła popularności rozwiązań komercyjnych:
zaufanie i renoma wsparcie produktu Plusy rozwiązań open-source: 1. wiele firm uważa, że stworzenie oprogramowania to bardzo skomplikowana sprawa, z którą poradzić sobie może tylko duża firma (np. Microsoft) - kwestia zaufania, renomy 2. wsparcie produktu - co z tego, że firma ma oprogramowanie, skoro nie wie, do kogo ma się zwrócić z prośbą o wdrożenie, administrację, pomoc w razie awarii. Firmy od komercyjnych CMSów oferują kompleksową obsługę, firmy od opensource nie mają na razie takiej renomy 3. wraz z CMSem otrzymujemy kod źródłowy - można lepiej dopasować oprogramowanie do potrzeb firmy 4. Znacznie niższe koszty wdrożenia wynikające z braku opłat licencyjnych dostępność kodu źródłowego znacznie niższe koszty wdrożenia

14 Dziękujemy za uwagę 1. wiele firm uważa, że stworzenie oprogramowania to bardzo skomplikowana sprawa, z którą poradzić sobie może tylko duża firma (np. Microsoft) - kwestia zaufania, renomy 2. wsparcie produktu - co z tego, że firma ma oprogramowanie, skoro nie wie, do kogo ma się zwrócić z prośbą o wdrożenie, administrację, pomoc w razie awarii. Firmy od komercyjnych CMSów oferują kompleksową obsługę, firmy od opensource nie mają na razie takiej renomy 3. wraz z CMSem otrzymujemy kod źródłowy - można lepiej dopasować oprogramowanie do potrzeb firmy 4. Znacznie niższe koszty wdrożenia wynikające z braku opłat licencyjnych


Pobierz ppt "Content Management System"

Podobne prezentacje


Reklamy Google