Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Nowe modele biznesowe dla wydawców treści

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Nowe modele biznesowe dla wydawców treści"— Zapis prezentacji:

1 Nowe modele biznesowe dla wydawców treści
Michal Bonarowski (PAP) Warszawa,

2 2+2 = 5 Treści: ludzie, maszyny, platformy, sieci, druk…
Misja, wizja, strategia, linia programowa… Layout, app, TV… Odbiorcy… Reklama…

3 Ekosystem wydawców 1.0 Gazety Radio TV

4 Ekosystem wydawców 2.0 Gazety Radio TV
Portale, wortale, wyszukiwarki, agregatorzy Blogi, komentarze, YouTube Wykop, Wrzuta, Sfora… GoogleNews, Facebook, BLip, Twitter…

5 Z perspektywy odbiorcy

6 Tradycyjne media w Internecie

7 Droga do treści (USA) Luty 2010,

8 Największy agregator?

9 Polskie media w Internecie

10 News tax? Oh no! Podatek na media? 3% wartości smarftona (84%)
5% wartości PC, iPada, Kindle, itp. (76%) Agregacja (74%) Źródło: Rasmussen Reports, 1,000 dorosłych Amerykanów, czerwiec 2010

11 Płatne treści w internecie?
„Treści mają pozostać darmowe” (85%) Jeżeli płatne, to: filmy, muzyka, gry, seriale, itp Prenumeratorzy chcą treści za darmo (78%) Treści płatne muszą być lepsze, niż bezpłatne (71%) „Przestanę korzystać ze strony internetowej pobierającej opłaty, gdy będę mógł znaleźć takie same za darmo” (79%) Obecnie płatne treści stracą wartość jako bezpłatne (34%, 30%, 36%) „Jeżeli kupię treści, to mam prawo dzielić się nimi z kimkolwiek” (62%) Źródło: Nielsen: badanie w 52 krajach, 27 tys. respondentów (luty 2010)

12 Zapłacimy?

13 Zapłacimy? (2) Źródło: Arkadiusz Legoń, Dyrektor ds. Strategii, GoldenSubmarine, WirtualneMedia

14 Zapłacimy? (3) Źródło: Arkadiusz Legoń, Dyrektor ds. Strategii, GoldenSubmarine, WirtualneMedia

15 Zapłacimy? (3) Źródło: Arkadiusz Legoń, Dyrektor ds. Strategii, GoldenSubmarine, WirtualneMedia

16 Zapłacimy.

17 Zapłacimy.

18 Zapłacimy.

19 Zapłacimy.

20 Podatkiem ich, podatkiem!

21 Odbiorca nadal widzi to:

22 Treść i treść

23 Treść mobilna

24 Co dalej? Interfejs jako klucz do sukcesu? Pionierzy górą
Treści agencyjne i własne Zaangażowanie użytkowników Usługi, e-commerce, lokalizacja… Interfejs jako klucz do sukcesu?

25 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Nowe modele biznesowe dla wydawców treści"

Podobne prezentacje


Reklamy Google