Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
1 1
2
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zachodniopomorskie Centrum Edukacyjne
Im. Henryka Mierzejewskiego, W Szczecinie ID grupy: 97/14_mf_g1 Kompetencja: matematyczno-fizyczna Temat projektowy: „Matematyka w testach IQ" Semestr/rok szkolny: II / 2010/2011 2 2
3
Co to jest test IQ? IQ, czyli iloraz inteligencji to wartość liczbowa testu psychometrycznego, którego celem jest pomiar inteligencji. Wartość ta nie jest absolutną miarą inteligencji, lecz ma – jak każda jednostka miary używana do pomiaru – charakter relatywny.
4
Historia Prekursorem (lecz nie twórcą) pojęcia ilorazu inteligencji był francuski psycholog Alfred Binet, który w 1905 roku wspólnie z lekarzem Teodorem Simonem wydał pierwszy test do badania ogólnej sprawności intelektualnej (inteligencji) u dzieci, znany pod nazwą Test Bineta-Simona.
5
Wiek umysłowy Zanim zaczniemy test należy zapoznać się jeszcze z pewnym pojęciem, którym jest „wiek umysłowy” Wiek umysłowy to umowne określenie rzeczywistego poziomu rozwoju intelektualnego. Iloraz inteligencji (IQ - Inteligence Quotient) jest pojęciem wprowadzonym przez niemieckiego psychologa Wilhelma Sterna w roku Wyraża on pomnożony przez 100 iloraz wieku umysłowego do wieku życia. W ten sposób 5-letnie dziecko rozwinięte umysłowo na poziomie typowym dla 6-latków miało, według Sterna, iloraz inteligencji 120. Obecnie IQ mierzony u dorosłych nie jest już, matematycznie rzecz biorąc, ilorazem. Jest on ustalany w bardziej skomplikowany statystyczny sposób za pomocą testów inteligencji. Są różne skale, o różnych odchyleniach standardowych (np.: równych 15 (skala Wechslera), 16 (skala Stanford-Bineta) lub 24 (skala Cattella)).
6
Obliczanie wyniku IQ Poniższy wzór pokazuje jak obliczyć iloraz inteligencji:
7
Zacznijmy test Test składa się z 15 zadań arytmetycznych, geometrycznych i logicznych. Na wykonanie wszystkich zadań przeznaczone jest 15 minut, 1 minuta na każde z zadań. Przygotuj kartę papieru i długopis by zacząć test.
8
Zadanie 1. Której figury brakuje?
9
Zadanie 2. Której kombinacji brakuje?
10
Zadanie 3. Której kombinacji brakuje?
11
Zadanie 4. Której figury brakuje?
12
Zadanie 5. Której figury brakuje?
13
Zadanie 6. Rozwiąż zagadkę
5 Kotów w ciągu 5 godzin łapie 5 myszy. Ile myszy złapie 50 kotów w ciągu 100 godzin? 100 50 75 1000
14
Zadanie 7. Rozwiąż zagadkę
Rolnik ma widły, mają one dwa końce, ile końców będą mieć trzy i pół wideł. 10 7 3,5 8
15
Zadanie 8. Rozwiąż zagadkę
Czerwony maluch jedzie z prędkością 50 km/h. Jakiego koloru jest maluch? zielonego niebieskiego czerwonego srebrnego
16
Zadanie 9. Ciąg znaków Uzupełnij: 3,6,9,12,15,18,? 24 21 22 23
17
Zadanie 10. Ciąg znaków Uzupełnij: …2,1,3,3,4,? 7 4 6 2
18
Zadanie 11. Ciąg znaków Uzupełnij: 4,8,16,32,? 55 60 64 80
19
Zadanie 12. Ciąg znaków Uzupełnij: 3,10,31,94,? 295 283 200 95
20
Zadanie 13. Rozszyfruj EWGEZKDŚCKG (klucz do szyfru: GA-DE-RY-PO-LU-KI). 10 15 20 30 4 ,8 ,15 ,30 ,37 ,74
21
Zadanie 14. Ułóż wyraz Drzewem Zwierzęciem Marką samochodu Imieniem
Czym jest wyraz: ARGWNO Drzewem Zwierzęciem Marką samochodu Imieniem 4 ,8 ,15 ,30 ,37 ,74
22
Zadanie 15. Ułóż wyraz Drzewem Zwierzęciem Marką samochodu Imieniem
Czym jest wyraz: RZABWEI Drzewem Zwierzęciem Marką samochodu Imieniem 4 ,8 ,15 ,30 ,37 ,74
23
Odpowiedzi A B C D 10. C 11. C 12. B 13. C 14. B 15. A
24
Punkty Za każde z zadań możliwe do otrzymania jest 2 punty, suma tych punktów to wiek umysłowy, podziel tą sumę przez swój wiek życiowy, a następnie pomnóż przez 100. Należy pamiętać, że nasz test nie jest profesjonalny, i twój wynik nie będzie rzetelny. Brawo, oto twój wynik
25
Skala
26
Rozwiązania Teraz przedstawię przykładowe rozwiązania:
Zadania 14. Szyfr EWGEZKDŚCKG (klucz do szyfru: GA-DE-RY-PO-LU-KI). Za każdą literę z szyfru podstawiamy stojąco obok w kluczu. Np.: (E) w kluczu mamy (DE) czyli podstawiamy obok daje nam (D) i tak po kolei, w przypadku gdy niema co podstawić wtedy litera zostaje, tj. (Ś), i wychodzi DWADZIEŚCIA
27
Czym jest wyraz: RZABWEI
Zadanie 15. Ułóż wyraz. Czym jest wyraz: RZABWEI R - 4 A - 7 B - 6 W - 1 E - 3 I - 2 Z Daje nam wierzbę.
28
Zadanie 11. Ciąg znaków. Uzupełnij: 4,8,16,32,? W tych zadaniach należy znaleźć odpowiedni klucz, w tym zadaniu jest to mnożenie poprzednich liczb przez 2, 4*2=8, 8*2= 16, 16*2= 32, itd..
29
Zadanie 5. Której figury brakuje?
W zadaniach tego typu należy znaleźć odpowiedni klucz umożliwiający rozwiązanie. W tym przypadku nakładamy na siebie dwie figury, pierwsza z pierwszego rzędu – idzie na spód, a z drugiego na wierzch.:
30
Zasoby: Zasoby i informacje były pobierane ze stron: www.iqtest.dk,
Oraz własne pomysły.
31
31 31
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.