Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałGrzegorz Wasielewski Został zmieniony 11 lat temu
1
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa, 25.06.2009
2
2 Cele SAS podstawowych parametrach dostarczanych usług – w ujęciu porównawczym stanie rozwoju jednostki samorządu, z punktu widzenia zrównoważonego rozwoju i jakości życia mieszkańców, oraz innych uwarunkowań: np. finansowych, demograficznych. Dostarczenie decydentom samorządowym (różnych poziomów!) syntetycznej informacji o:
3
3 Rozszerzenie monitoringu z 4 do 6 sektorów usług społecznych: - pomoc społeczna, kultura i oświata i technicznych: - transport (drogownictwo i transport publiczny) - komunalna gospodarka mieszkaniowa - gospodarka komunalna (wod-kan, odpady stałe) 3 zagadnienia przekrojowe (finanse, demografia, wskaźniki zrównoważonego rozwoju) Współpraca z GUS - BDR, MF i MEN Rozszerzenie SAS-u na gminy wiejskie i powiaty Grupy Wymiany Doświadczeń – praktyczny sposób weryfikacji System Analiz Samorządowych w latach 2007-2009:
4
4 ….. 1. …..
5
5 Benchmarking usług System Analiz Samorządowych jako przykład systemu Benchmarkingu – 4 kroki wdrożenia w 2 etapach: 1999-2006: 1. Pomiar kosztów i wyników dostarczania usług 2. Porównywanie ich pomiędzy miastami od 2007/2008 – w formie Grup Wymiany Doświadczeń: 3. Analiza sposobu dostarczania usług przez najlepszych 4. Przygotowanie własnych planów doskonalenia usług Benchmarking – narzędzie doskonalenia zarządzania. System porównywania wyników w pomiędzy podmiotami (miastami) w celu zidentyfikowania tych które osiągają najlepsze, aby móc adaptować ich rozwiązania i osiągać podobne lub lepsze wyniki.
6
6 Grupy Wymiany Doświadczeń Współpraca samorządów w grupach, w celu doskonalenia dostarczania usług publicznych poprzez: mierzenie wyników i kosztów realizacji zadań (z wykorzystaniem danych z Bazy SAS), badanie opinii odbiorców usług, wzajemne dzielenie się doświadczeniami w zakresie organizacji dostarczania usług.
7
7 Grupy Wymiany Doświadczeń : Tematyka GWD – te same sektory usług jak w Systemie Analiz Samorządowych: Usługi społeczne : Pomoc społeczna Oświata Kultura Usługi techniczne : Transport (drogownictwo i komunikacja publiczna) Gospodarka komunalna (woda/ścieki i odpady stałe) Komunalna gospodarka mieszkaniowa
8
8 Grupy Wymiany Doświadczeń : organizacja pracy Grupy Wymiany Doświadczeń – narzędzie doskonalenia usług w oparciu o analizę wyników i sposobów dostarczania usług w miastach, które są członkami Grupy Skład Grupy - 6-7 jednostek samorządu terytorialnego Zespół po 3 osoby z każdej JST – wyższy i średni szczebel kierowniczy Spotkania w miastach / gminach – członkach grupy Cykl pracy grupy - 8 miesięcy (5 spotkań grupy, po 1-2 dni) Kluczową rolę odgrywa koordynator Grupy – najczęściej aktywny samorządowiec lub doświadczony konsultant – prowadzący proces wymiany doświadczeń
9
9 6 Grup Wymiany Doświadczeń (35 miast)
10
10 Grupa Wymiany Doświadczeń: Oświata
11
11 Grupa Wymiany Doświadczeń: Pomoc społeczna
12
12 GWD – GOSPODARKA KOMUNALNA
13
13 Grupy Wymiany Doświadczeń w Polsce – pomiary jakościowe usług Pytanie 11. Jak Pan(i) ogólnie ocenia funkcjonowanie szkoły? (odpowiedzi rodziców w 13 miastach) MIASTA: A B C D E F G H I J K L M
14
14 Grupy Wymiany Doświadczeń : Nabór do kolejnego 3-go cyklu Grup Wymiany Doświadczeń – w czerwcu 2009 Okres pracy Grup: wrzesień 2009 – kwiecień 2010 Miasta – członkowie Związku Miast Polskich otrzymają pisemne zaproszenia wraz z formularzem Zapraszamy
15
15 ….. 1. …..
16
16 Tekst
17
17
18
18
19
19 Tekst
20
20 Tekst
21
21
22
22
23
23
24
24 Tekst
25
25 Tekst
26
26
27
27 Tekst
28
28 Tekst
29
29 Tekst
30
30 Tekst
31
31 ….. 1. …..
32
32 Tekst
33
33 sektory usług: np. pomoc społeczna
34
34 sektory usług: np. oświata
35
35 Tekst
36
36
37
37
38
38
39
39
40
40
41
41 Aspekty formalne współpracy ZMP podpisuje mowę o dzieło z koordynatorami (moderatorami warsztatów): Przygotowanie autorskiego scenariusza Prowadzenie (moderacja) 4 warsztatów Zwrot kosztów przejazdu i noclegu Uczestnicy (z JST) opłacają swoje koszty dojazdu i noclegu Gospodarze spotkania (JST) udostępniają salę i opłacają posiłki, umożliwiają zwiedzanie obiektów na terenie miasta
42
42 Tekst
43
43 Tekst
44
44 Tekst
45
45
46
46
47
47
48
48
49
49 Zielony moduł
50
50 Zielony moduł
51
51 Zielony moduł
52
52 Tekst
53
53 Tekst
54
54 Tekst
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.