Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMścisław Łuksza Został zmieniony 11 lat temu
1
Marcin Jachymek Wpływ przywódcy na podejmowanie decyzji grupowych na przykładzie tłumu.
2
Tłum Słowem tłum nazywamy zazwyczaj zbiorowisko jakichkolwiek jednostek, niezależnie od ich narodowości, płci, wyznania, a także od przypadku, który je zgromadził. Inteligencja jednostki a inteligencja tłumu Wpływ stymulantów na powstawanie tłumów Wspólne cechy tłumu (dzikośc, bohaterstwo, głupota, poświęcenie) Propaganda a racjonalizm - Wpływ lidera na decyzje Trwałośc władzy lidera nad tłumem
3
Inteligencja jednostki a inteligencja tłumu
Poczucie jedności w tłumie wynika z podobnych przekonań, niezadowolenia z decyzji dotyczących osób tworzących tłum lub poczucia jedności z osobami tworzącymi tłum.
4
Wpływ stymulantów na powstanie tłumów
Poziom frustracji a stopień upojenia alkocholowego Imprezy masowe oraz ich wpływ na powstawanie tłumu
5
Wspólne cechy tłumu Spontanicznośc Gwałtownośc Okrucieństwo
Bohaterstwo Entuzjazm Głupota
6
Propaganda a racjonalizm - Wpływ lidera na decyzje
„Ze względu na to, że firma X prowadzi monopolistyczne praktyki oraz zawyża cenę usług telekomunikacyjnych powinniśmy wyrazic na ten temat swoje zdanie.” vs. „ZŁODZIEJE!! ZŁODZIEJE!! ZŁODZIEJE!!...” „Psychologia tłumu” – Le Bon. - podstawa współczesnego marketingu handlowego i politycznego, public relations i teorii reklamy.
7
Trwałośc władzy lidera nad tłumem
Dwie opcje: Krótkotrwałośc władzy Usankcjonowanie się władzy
8
Bibliografia: 1. G. Le Bon, Psychologia tłumu, wyd. Antyk, Kęty 1998 2. E. Aronson, Psychologia społeczna: serce i umysł, wyd. Zysk i S-Ka, Poznań 1997 3. W. Morawski, Kierowanie w społeczeństwie: analiza socjologiczna, wyd. PWN, Warszawa 1979 4. M. Argyle, Psychologia stosunków międzyludzkich, wyd. PWN, Warszawa 1999
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.