Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
r.
2
Plan Prezentacji Charakterystyka Spółki, Rynek odzieży – kobieta +30,
MONNARI na tle konkurencji, Wyniki finansowe, Strategiczne kierunki rozwoju, Druga emisja publiczna, Osiągnięcia, Podsumowanie. r.
3
Marka istnieje na polskim rynku od 1998 r.
Młodość Marka istnieje na polskim rynku od 1998 r. Spółka akcyjna „MONNARI TRADE” została zawiązana w 2000 r. Pierwszy salon firmowy został otwarty 6 lat temu. r.
4
Do naszych zadań należy:
Pracowitość Do naszych zadań należy: zarządzanie portfelem marek w oparciu o nowoczesny marketing, obecnie Spółka ma salony z markami kobiecymi: projektowanie atrakcyjnej odzieży damskiej, dla kobiet powyżej 30 roku życia, tworzenie sieci własnych salonów oraz sprzedaż markowej odzieży, obuwia i dodatków, zlecanie i kontrolowanie produkcji. r.
5
Piękno Naszą misją jest odkrywanie kobiecego piękna.
Pracujemy wśród kobiet i dla kobiet. r.
6
Umiejętność uczenia się
Dress code w Polsce jest zjawiskiem wciąż nowym, ale stopniowo odgrywa coraz większą rolę. Wszyscy postrzegamy rzeczywistość zmysłowo, przypisujemy innym określone atrybuty, etykiety. Ubranie informuje o przynależności do grupy społecznej, a nawet zawodzie. Sugeruje cechy charakteru i osobowości. r.
7
Łakomstwo Naszymi klientkami są Panie w wieku od 30 do 59 roku życia, żyjące w miastach, jest ich w Polsce 5,3 mln*. W Unii Europejskiej średnio 5,7 % dochodów gospodarstwa, przy przeciętnym wynagrodzeniu 2,5 tys. EUR\miesięcznie, przeznaczane jest na wydatki związane z odzieżą i obuwiem. W Polsce stosunek ten wyniósł 4,6%, przy przeciętnym wynagrodzeniu 2,9 tys. PLN\miesięcznie. * wg. danych GUS na koniec 2006 r. r.
8
Szybki wzrost Jesteśmy liderem w segmencie markowej odzieży kobiecej - jako Grupa Kapitałowa mamy 210 salonów na koniec maja 2008 r. W Polsce istnieje 7 uznanych marek kobiecych posiadających salony firmowe - trzy marki należą do „MONNARI TRADE” S.A. r.
9
Szybki wzrost Plan na 2008 r. co najmniej 78 salonów. r.
10
Umiejętność uczenia się Trend wzrostowy pozycji sklepów sieciowych położonych w centrach handlowych
% respondentów robiących zakupy odzieżowe w centrach handlowych*: % % % Wyraźny trend spadkowy zakupów robionych na bazarach i targowiskach. *dane wg badań Gfk Polonia Moda Polska (2007) MONNARI TRADE” S.A. posiada swoje salony wyłącznie w centrach handlowych za wyjątkiem jednego. r.
11
Liczba m 2 powierzchni handlowej przypadających na 1 000 mieszkańców
12
Przewaga konkurencyjna „MONNARI TRADE” S.A.:
Wiedza Przewaga konkurencyjna „MONNARI TRADE” S.A.: dynamiczny rozwój w długim okresie czasu, w oparciu o skuteczną strategię, - wartościowe marki w portfelu Spółki, rozbudowana sieć sprzedaży, - know – how w zakresie projektowania, organizacji produkcji i sprzedaży detalicznej. r.
13
Spółki odzieżowe na GPW
LP. Spółki Przychody za 2007 r. Zysk/strata za 2007 liczba własnych salonów 1 NG2 55 056 377 2 REDAN -8 641 310 3 LPP 292 4 MONNARI 16 217 210 5 VIST.&WÓLCZ. 50 109 175 6 GINNO ROSSI 7 633 147 7 W.KRUK 18 903 73 8 Artman 11 704 62 9 BYTOM 87 215 6 847 33 10 Próchnik 31 068 -3 389 18 11 MEWA 25 524 -3 612 r.
14
Efektywność r.
15
Realizacja założonych celów na 2007 ponad plan:
Skuteczność Realizacja założonych celów na 2007 ponad plan: Plan Wykonanie Zmiana % Przychody mln zł 117 142,6 21,9 EBIT mln zł 16,1 20,6 28,0 EBIDTA mln zł 18,7 23,4 25,1 Zysk netto mln zł 13 17,3 33,1 r.
16
Cel: stabilność i długotrwały wzrost
Efektywność Wskaźniki finansowe dot. „MONNARI TRADE” S.A. Cel: stabilność i długotrwały wzrost 2007 2006 Rentowność netto 12,1 C/Z* 20,6 _ C/Wk** 3,9 *Cena akcji 28,35 z r. **Wartość księgowa wg stanu na r.
17
Efektywność r.
18
Efektywność Wyniki finansowe w 2008 r.
WYBRANE WYNIKI FINANSOWE Spółki w mln zł I kwartał 2008 I kwartał 2007 Zmiana w % Przychody ze sprzedaży 52,5 27,1 93,7 Zysk netto 2,50 1,50 66,67 WYBRANE WYNIKI FINANSOWE Grupy Kapitałowej w mln zł 56,90 27,10 110,00 0,00 Jednostkowe przychody ze sprzedaży "MONNARI TRADE" S.A. w mln I-V 2008 r. I-V 2007 r. Dynamika zmiany 82,80 44,4 86,7% r.
19
Wysoka dynamika wzrostu przychodów i zysku netto
Skuteczność Wysoka dynamika wzrostu przychodów i zysku netto Przychody ze sprzedaży w latach 2003 – 2007 (w mln zł) Zysk netto i EBITDA w latach 2003 – 2007 (w mln zł) w mln zł r.
20
Strategiczne kierunki rozwoju: Rozwój kilku sieci salonów w Polsce,
Dalekowzroczność Strategiczne kierunki rozwoju: Rozwój kilku sieci salonów w Polsce, Rozwój portfela marek – docelowo 5 – 6 marek, Rozwój poza granicami Polski (obecnie 4 salony, 2 - Berlin i 2 Kaliningrad), Dopasowanie infrastruktury magazynowej do stale wzrastającej wielkości firmy. r.
21
Strategiczne kierunki rozwoju: Ekspansja
Obecnie Grupa Kapitałowa „MONNARI TRADE” S.A. posiada 4 salony zagraniczne. r.
22
Budowa Centrum logistycznego przy ul. Rzgowskiej w Łodzi
Planowany termin otwarcia to II połowa 2008 r. Lokalizacja inwestycji jest bardzo korzystna z punktu widzenia usytuowania obiektu w południowej części miasta, obok głównego traktu handlowego. r.
23
Dopasowanie infrastruktury magazynowej do potrzeb firmy
Spółka nabyła nieruchomość położoną w centrum Łodzi, o powierzchni 3,5 hektara, z budynkiem halowym o pow. ponad 4,7 tys. metrów kwadratowych. r.
24
Druga publiczna emisja akcji
Spółka planuje drugą emisję publiczną akcji. Konsekwentny dynamiczny rozwój Spółki = wycena jej wartości. r.
25
Jakie mamy osiągnięcia? Pozyskaliśmy:
Satysfakcję klientek. Rosnącą wartość naszej marki MONNARI, dzięki kampanii reklamowej z Claudią Schiffer wzrosła świadomość i rozpoznawalność marki, wg badań BPS DGA z września r. najlepiej rozpoznawalną kampanią reklamową w Polsce była kampania z udziałem Claudii Schiffer – 52 % respondentów rozpoznaje i utożsamia markę z top modelką. Odnowiliśmy markę PABIA. r.
26
Nagrody i wyróżnienia dla „MONNARI TRADE” S.A. w 2007 r.:
Popularność Nagrody i wyróżnienia dla „MONNARI TRADE” S.A. w 2007 r.: po raz czwarty, tytuł Doskonałość Mody - nagroda w kategorii Polska Firma Ekskluzywna, Solidna Firma, Lider Rynku, Euro Lider, Marka Wysokiej Reputacji, Złoty Laur Klienta 2007, 17 miejsce w Top 100 i 2 miejsce w tym rankingu wśród spółek giełdowych, Dobra Firma - jedna z 20 najdynamiczniej rozwijających się w Polsce firm, Firma Roku województwa łódzkiego wg Forbesa. r.
27
Nagrody i wyróżnienia dla „MONNARI TRADE” S.A.
Popularność Nagrody i wyróżnienia dla „MONNARI TRADE” S.A. w r.: po raz piąty, tytuł Doskonałość Mody, Diamenty Forbesa, Gazele Biznesu, EU Standard. r.
28
Podsumowanie „MONNARI TRADE” S.A. osiąga najwyższą spośród spółek giełdowych z branży odzieżowej dynamikę wzrostu, najniższa historyczna dynamika organicznego wzrostu przychodów Spółki jaka wystąpiła kiedykolwiek po 2003 roku wyniosła +48,2 %, najwyższa zaś 91 %, w 2007 r. jest to 55,6 %. Szybkość wzrostu „MONNARI TRADE” S.A. jest unikalna. Gwarancją jej kontynuacji jest siła kilku marek. Stabilność rozwoju firmy opiera się na know-how w obszarze mody i budowie detalicznej sieci sprzedaży. r.
29
Dziękujemy za uwagę 07.06.2008 r. „MONNARI TRADE” S.A.
ul. Radwańska 6, Łódź tel.: ( ) fax: ( ) Kontakt: Anna Augustyniak-Kala Dyrektor Biura Zarządu Kontakt: Agnieszka Forasińska Specjalista ds. Relacji Inwestorskich Niniejsza informacja ma charakter wyłącznie promocyjny. r.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.