Pobierz prezentację
OpublikowałKlaudia Kornak Został zmieniony 9 lat temu
1
Iloraz dwóch liczb naturalnych można zapisać w postaci ułamka.
Podzielmy jeden baton między 3 dzieci tak, aby każde dziecko otrzymało tyle samo. 1 : 3 Każde dziecko dostanie jeden kawałek – jedną trzecią, czyli: Iloraz dwóch liczb naturalnych można zapisać w postaci ułamka.
2
Ułamek zwykły, jako część całości.
Temat: Ułamek zwykły, jako część całości.
3
Ułamek zwykły 3 5 Kreska ułamkowa zastępuje znak dzielenia: 3 5
Mianownik wskazuje, na ile równych części podzielono całość. licznik Licznik wskazuje, ile jednakowych części zaznaczono. 3 5 kreska ułamkowa mianownik Kreska ułamkowa zastępuje znak dzielenia: 3 : 5 = 3 5
4
Ułamki zwykłe Ułamki właściwe Ułamki niewłaściwe Liczby mieszane . 2 =
. 4 7 2 1 2 = 3 7 > 1 = 1 2 1 4 3 3 < 1 < 1 Licznik jest większy od mianownika lub licznik jest równy mianownikowi Liczbę mieszaną można zapisać w postaci ułamka niewłaściwego Licznik jest mniejszy od mianownika Ułamek właściwy jest mniejszy od jedności Ułamek niewłaściwy jest większy od 1 lub równy 1 Każdą liczbę naturalną można zapisać w postaci ułamka niewłaściwego 2 = 8 4 9 3 = 3 30 5 = 6
5
i rozwiążmy podane zadania
Podzielmy się na 5 grup i rozwiążmy podane zadania
6
1. Pokoloruj prostokąt o wymiarach 4 kratki na 6 kratek.
Grupa I – Grupa II– Grupa III – Grupa IV – Grupa V –
7
Grupa I – Grupa II – Grupa III – Grupa IV – Grupa V –
2. Pomaluj odpowiednią część figury. (wskazówka: zegnij figurę, tak aby otrzymać potrzebną ilość równych części). Grupa I – Grupa II – Grupa III – Grupa IV – Grupa V –
8
Grupa I – Grupa II – Grupa III – Grupa IV – Grupa V –
3. Wybierz odpowiednią jednostkę osi liczbowej, zbuduj z niej oś liczbową, a następnie zaznacz na niej ułamki: Grupa I – Grupa II – Grupa III – Grupa IV – Grupa V –
9
Grupa I – Grupa II – Grupa III – Grupa IV – Grupa V –
4. Ułamki umieść w odpowiednim miejscu w tabeli: Ułamek właściwy Ułamek niewłaściwy Grupa I – Grupa II – Grupa III – Grupa IV – Grupa V –
10
5. Liczbę mieszaną zapisz w postaci ułamka niewłaściwego.
Grupa I – Grupa II – Grupa III – Grupa IV – Grupa V –
11
6*. Zapisz jaką częścią: Grupa I – godziny jest kwadrans
Grupa II – kilograma jest 20 g Grupa III – kilometra jest 250 m Grupa IV – metra jest 25 cm Grupa V – roku są 3 miesiące
12
Co było tematem dzisiejszej lekcji?
Czy sposób prowadzenia lekcji pozwolił wam utrwalić wiadomości dotyczące ułamków zwykłych? Które zadanie okazało się najłatwiejsze? Które zadanie sprawiło najwięcej kłopotu? Co przeszkadzało wam w tak zorganizowanej pracy, a co pomagało?
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.