Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałApolinary Konopko Został zmieniony 9 lat temu
1
Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej Konsultacje: Wtorek 10.00 – 12.00Budynek DS4 pok. 25 Piątek 12.00 – 14.00
2
Wprowadzenie do e-learningu i obsługi platformy Moodle Wykład 1
3
Czym jest e-learning? Termin e-learning oznacza sposób nauczania na odległość, wykorzystujący Internet oraz technikę elektroniczną. Blended learning – nauczanie zintegrowane
4
Korzyści z e-learningu Możliwość kształcenia dla osób, które z różnych względów nie mogą systematycznie być obecne na uczelni (pracujący na pełny etat, niepełnosprawni, mieszkający daleko od uczelni). Wdrożenie e-learningu pozwala znacząco ograniczyć koszty, eliminując wydatki takie jak dojazdy czy noclegi. Daje możliwość elastycznego uczenia się poprzez indywidualny dobór tempa przekazywanej wiedzy. Korzyścią dla uczelni jest większa elastyczność w planowaniu zajęć, możliwość obniżenia kosztów, urozmaicenie oferty edukacyjnej.
5
Na czym polega e-learning? Zajęcia odbywają się za pośrednictwem specjalnie zaprojektowanych platform internetowych (portali), które są dostępne dla studentów przez całą dobę, przez wszystkie dni tygodnia. Aby móc uczestniczyć w zajęciach wystarczy komputer podłączony do Internetu. Student kontaktuje się z wykładowcami i kolegami z grupy przez Internet – ma możliwość uczestniczenia w dyskusjach na forum, zadaje pytania, zdobywa informacje, wysyła e-maile, rozmawia z osobą prowadzącą zajęcia na czacie.
6
Platformy e-learningowe Specjalistyczne systemy informatyczne, określane mianem: wirtualnych środowisk nauczania VLE (ang. Virtual Learning Environments), LMS (ang. Learning Management System ), czy też LCMS (ang. Learning Content Management System). Systemy te pozwalają na tworzenie dynamicznych serwisów www. Są wyposażone w szereg narzędzi wspomagających i ułatwiających publikowanie treści – zarówno w formie tekstowej, graficznej jak i w postaci gotowych dokumentów, czy też uruchamialnych aplikacji.
7
Wady i zalety e-learningu niezależność od miejsca i czasu możliwość nauki w indywidualnym tempie niższe koszty brak okazji do nawiązania relacji w grupie. nauka samemu na własną odpowiedzialność samodyscyplina odgrywa główną rolę
8
E-learning w Politechnice Częstochowskiej
9
E-learning na Wydziale Zarządzania E-learning na naszej uczelni realizowany jest poprzez portal http://e-learning.pcz.pl/ Wydział Zarządzania Politechniki Częstochowskiej prowadzi zajęcia w formie e- learningu od 2011 roku. Platforma e- learningowa podlega Ośrodkowi Kształcenia na Odległość Politechniki Częstochowskiej (OKO-PCz).
10
Platforma Moodle Moodle to oprogramowanie działające w Internecie służące do tworzenia i udostępniania kursów e-learningowych. Nazwa pakietu Moodle jest skrótem od Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment (modularne, zorientowane obiektowo dynamiczne środowisko nauczania).
12
http://e-learning.pcz.pl Kliknij przycisk „Zaloguj się”
13
Kliknij link „Zaawansowane”
14
Można kliknąć bez obawy :)
15
Zacznij od utworzenia nowego konta!
17
WAŻNE Aby się zarejestrować trzeba posiadać czynny adres e-mail, Na e-mail jest przesłany link aktywacyjny, który należy kliknąć Jeśli wiadomość nie przyszła sprawdź foldery w skrzynce pocztowej (spam, powiadomienia itp..) Jeśli mimo to nie udaje się zarejestrować skontaktuj się z administratorem platformy
18
Jak znaleźć właściwy kurs? Znajdź właściwy kierunek studiów i kurs
19
Uwagi Aby zobaczyć treści danego kursu i móc w nim uczestniczyć niezbędne jest podanie tzw. klucza dostępu. Który dostajecie Państwo od osoby prowadzącej zajęcia. Jeśli nie wiemy jaki jest klucz dostępu należy się skontaktować z prowadzącym. Adresy e-mail prowadzących są dostępne na stronie wydziału Zarządzania. Mój kontaktowy adres e-mail to: ipaweloszek@zim.pcz.pl
20
Tak wygląda nasz kurs Forum dyskusyjne – komunikaty i ogłoszenia oraz warunki zaliczenia Treści zajęć Zadania do wykonania (dostępne czasowo) Zadania do wykonania (dostępne czasowo) Oceny za wykonanie poleceń
21
Ocena uczestnictwa w zajęciach Podgląd aktywności studentów – jakie ćwiczenia zrealizowali, do jakich zasobów mieli dostęp Ile czasu student poświęcił na rozwiązanie zadania (np. quizu) Czas od ostatniego logowania Oceny z quizów i zadań Dziennik ocen – procentowa ilość wykonanych zadań Ocena z wykładów stanowi część składową oceny z ćwiczeń
22
Tą prezentację można pobrać na mojej stronie internetowej: http://ilona.paweloszek.info
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.