Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAndrzej Samborski Został zmieniony 9 lat temu
1
1 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG Szkolenie z obsługi serwisowej oraz logistycznej kontraktu ZUS
2
2 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG 1 Wprowadzenie. 1.2. Cel szkolenia. Celem szkolenia jest zapoznanie z procedurami stosowanymi w Siemens ITS do obsługi sprzętu gwarancyjnego komputerów PC produkcji Siemens i Fujitsu Siemens Computers dostarczonych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w ramach kontraktu.
3
3 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG 2. Logistyka. 2.1. Sposoby oznaczania komputerów i części 2.1.1. Numer identyfikacyjny urządzenia. Każde z urządzeń firmy Fujitsu Siemens Computers posiada unikalny numer identyfikacyjny. Numer ten zawiera informację o typie i modelu urządzenia. Numer identyfikacyjny składa się z 4 liter oraz 6 cyfr np. YBGV151001 Pierwsza litera oznacza zakład produkcyjny ( Y - fabryka w Augsburgu) Druga litera to typ urządzenia ( B - komputer, E - monitor ) 3 i 4 litera oznacza model urządzenia ( w podanym przykładzie jest to Scenic 661) 6 cyfr to unikalny numer oznaczający konkretny egzemplarz urządzenia. Numer identyfikacyjny jest uzupełniony o 4 cyfry zawierające datę produkcji: - 1 cyfra to końcówka roku produkcji, - 2 i 3 cyfra oznacza tydzień roku - ostatnia cyfra oznacza dzień tygodnia.
4
4 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG 2.1.2 ErzNum i MatNum. W obsłudze logistycznej sprzętu FSC stosowane są pojęcia ErzNum i MatNum. Używane są one do oznaczania części zamiennych. Numer Erz jest numerem stosowanym przez producenta i ma najczęściej postać: S26361-D1107-B11-2 lub SGT:ST340016A MatNum jest numerem stosowanym przez logistykę ITS i ma postać 8 cyfrowego numeru. Odpowiada on oznaczeniom ErzNum np. MatNum 02052800 odpowiada ErzNum S26361-F1878-L4
5
5 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG 2.1.3. Program Ersin. Narzędziem przydatnym do określania jaka część powinna zostać zamówiona do wykonania naprawy jest program Ersin. Zawiera on aktualną bazę części zamiennych w podziale na modele.
6
6 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG 2.1.3 Program Ersin Aktualne dane są dostępne pod adresem: http://its.siemens.de/lobs/its/its _log/ersin_en/ersin_en.htm
7
7 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG 2.2. Warunki i rodzaje gwarancji. 2.2.1 Typy gwarancji. Rozróżniamy trzy podstawowe typy gwarancji udzielanej na sprzęt komputerowy firmy FSC. Material - gwarancja udzielona jest tylko na podzespoły. Klient otrzymuje bezpłatnie część zamienną natomiast jest zobowiązany pokryć wszelkie koszty związane z jej wymianą. Bring In - część i jej wymiana jest bezpłatna, Klient jest zobowiązany dostarczyć uszkodzony sprzęt do autoryzowanego punktu serwisowego. On-site - warunki podobne do gwarancji Bring In, naprawa wykonywana w siedzibie Klienta.
8
8 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG 2.2.2. Warunki gwarancji dla poszczególnych grup produktów. Sprzęt FSC ze względu na warunki gwarancyjne należy podzielić na dwie grupy, S - sprzęt wyprodukowany przed dniem 01.04.2000 N- sprzęt wyprodukowany po tej dacie, Lifebooki, komputery klasy Consumer (T-Bird)
9
9 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG Grupa S - sprzęt wyposażony jest w gwarancję ogólnoświatową udzieloną przez fabrykę wg. następujących zasad: Mobile serii 500, 700 - 3 lata bring in Mobile serii 800 - 3 lata On-site Scenic 300/500 - 1 rok On-site, 2 lata material Scenic 600/800 - 1 rok On-site, 2 lata bring in klawiatura - 1 rok bring in mysz, akumulator do Mobile - 6 m-cy serwery Primergy - 3 lata On-site monitory profesjonalne - 1 rok On- site monitory standardowe - 1 rok bring in
10
10 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG Grupa N - sprzęt serwisowany wg. nowej koncepcji. Fabryka udziela minimalnej gwarancji np. 1 rok material, natomiast każdy dealer decyduje sam o rozszerzeniu gwarancji. Sprzęt posiada gwarancję tylko w kraju sprzedaży. Istnieje możliwość dokupienia pakietów gwarancyjnych np. 3 lata gwarancji u klienta z 48h czasem reakcji.
11
11 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG 2.2.3 Baza danych o produktach - Adler. Podstawowym narzędziem do sprawdzania warunków gwarancji oraz konfigurancji sprzętu jest baza Adler. Jest ona dostępna przez Internet pod adresem: http:\\aftersales.fsc-pc.de/adler30
12
12 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG Baza informacji o produktach Adler
13
13 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG
14
14 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG 14 2.2.4. Karty gwarancyjne. Dla sprzętu z grupy N podstawowym źródłem informacji o udzielonej gwarancji jest karta gwarancyjna. Zawiera ona obowiązujące warunki gwarancyjne dla danego urządzenia. Warunki te mogą się znacznie różnić od warunków podanych w bazie Adler. Jest możliwe wykupienie specjalnych warunków gwarancji, dostępnych jako pakiety do konkretnych modeli. W przypadku posiadania przez Klienta takiego pakietu konieczne jest udokumentowanie poprzez okazanie specjalnej karty gwarancyjnej. Jest ona uzupełnieniem standardowej karty gwarancyjnej.
15
15 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG 15 2.3.2. Zamawianie części zamiennych. Zamawianie części zamiennej odbywa się za pomocą formularza - protokół naprawy. Zamówiona część jest dostarczana bezpłatnie, pod podany na zamówieniu adres. Część zamówiona do godz 14.00 jest dostarczana do Partnera na następny dzień. W przypadku braku części w magazynie ITS zachodzi konieczność sprowadzenia części z centralnego magazynu ITS w Niemczech. W przypadku kontraktów serwisowych stosowane mogą być specjalne formularze zamówień. Dla kontraktu ZUS przewidziany jest następujący formularz:
16
16 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG 16 Formularz zamowienia części dla ZUS
17
17 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG 17 2.3.3 Zwrot części do magazynu. Partner jest zobowiązany do zwrotu części uszkodzonej w przeciągu 1 m-ca od dnia otrzymania części nowej. - część uszkodzona powinna być odesłana w tym samym opakowaniu w jakim przyszłą część nowa. - do przesyłki powinna być dołączona kopia zamówienia. Część sprawna i nie wykorzystana w naprawie powinna być zwrócona na takich samych zasadach jak uszkodzona, z tym że w przypadku otwarcia oryginalnie zamkniętego opakowania konieczne jest dołączenia oświadczenia o sprawności części.
18
18 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG 18 3. Obsługa serwisowa kontraktu ZUS.
19
19 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG 19 3.1. Logistyka ZUS 3.1.1 Magazyny regionalne. W celu przyspieszenie wykonywania określonych napraw Partnerzy są wyposażani w zestawy części zamiennych przekazywanych przez ITS w depozyt. 3.1.2 Golden Boxy. W ramach kontraktu ZUS Partnerzy wyposażani są w komputery Golden Box. Są to urządzenia o takiej samej konfiguracji jak w ZUS. Przeznaczone są jako sprzęt zastępczy, używany gdy z jakichś powodów nie jest możliwe wykonanie naprawy zgłoszonego urządzenia w czasie przewidzianym kontraktem - podstawiany na czas naprawy komputera ZUS. Magazyn regionalny i Golden Boxy są depozytem ITS u Partnera. Pozostają własnością ITS i podlegają okresowej kontroli.
20
20 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG 20 3.2. Kontrakt ZUS02. Data rozpoczęcia – I kw. 1999 Ilość sprzętu – 3250 zestawów Kontrakt zakończony w maju 2002.
21
21 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG 21 3.2.1. Przegląd modeli. komputer Scenic Pro D7 YBJExxxxxx CUZ:K509V111-ZUS01 - obudowa desktop - procesor PII 350/100 Mhz - płyta główna D1064-B11 - 64 MB RAM - karta graficzna Matrox G100 4MB AGP - karta sieciowa 3C905B-TX - czytnik kart mikroprocesorowych - HDD 4,3 GB IDE - FDD 1,44 MB - CD-RW 4/2/24 IDE CUZ:K509V111-ZUS02 - j.w. - CD-ROM 32x IDE ( zamiast nagrywarki)
22
22 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG 22 Monitor MCM1510 YEDFxxxxxx Monitor MCM1706 NTD BYxxxxxx Monitor MCM 171V YEDHxxxxxx Monitor MCM212V YECBxxxxxx
23
23 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG 23 Płyta główna D1064 Processor Intel Pentium® II Processors with 233 MHz up to 450 MHz 66 MHz or 100 MHz Front Side Bus Intel Celeron™ Processors, 233-333 MHz Chipset Intel 82440BX, PIIX 4e Boardsize ATX, 12” x 8,8” (305 x 224 mm) Architecture PCI-Bus, ISA-Bus, AGP-Bus System Memory 16 - 768 Mbyte DIMM Technology: 168 Pin, 100 MHz SDRAM, ECC or none ECC 3 slots On Board I/O Floppy Interface (up to 2.88 MB) 2 Serial Ports V24 with FIFO, 16550 compatible 1 Parallel Port, Standard, bidirectional, EPP/ECP PS/2-Keyboard, PS/2-Mouse Power-On via keyboard Infrared-Interface (IrDA) 4 PCI Slots, 1 ISA Slots, 1 shared PCI/ISA Slot 2 Universal Serial Bus - connectors (USB) 1 Chipcardreader Interface (only D1064-A/B) 1 Wake On LAN Connector (only D1064-A/B) BIOS Phoenix NuBIOS V4.06 modified and adapted Plug & Play (PCI, ISA); PCI Auto Configuration Advanced Power Management, Desktop Management Interface (DMI) Support BIOS Update via disk USB (Legacy support) Support for LS 120 Drive
24
24 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG 24 3.3. Kontrakt ZUS03. Data rozpoczęcia – 4 kw. 1999 / I kw. 2000 Ilość sprzętu – 10000 zestawów
25
25 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG 25 3.3.1. Przegląd modeli. komputer Scenic 661 YBGVxxxxxx CUZ:K520V203-ZUS03 - obudowa desktop - procesor PIII 450/100 Mhz - płyta główna D1107-B11 - 64 MB RAM - karta graficzna Matrox G100 4MB AGP - karta sieciowa 3C905B-TX - czytnik kart mikroprocesorowych - HDD 4,3 GB IDE - FDD 1,44 MB - CD-ROM 40x IDE CUZ:K520V203-ZUS04 - j.w - CD-RW 8/4/32x IDE ( zamiast CD-ROM-u ) CUZ:K520V203-ZUS05 - j.w - procesor PIII 500/100 Mhz - CD-ROM 40x
26
26 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG 26 Monitor MCM 15P1 YEDCxxxxxx Monitor MCM 17P1 YEDAxxxxxx
27
27 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG 27 Płyta główna D1107 Intel 440BX Chipset with ATA- 33 Support ATX Form Factor Second Level Cache depends on CPU Max 784 MB using SDRAM DIMM (168 pin) 100 MHz Front Side Bus Pentium II/III or Celeron Processors 233-800 MHz Integrated AGP Slot
28
28 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG 28 3.3.2 Zasady gwarancji. - 3 lata gwarancji On-site na wszystkie komponenty – monitory, klawiatury i myszy. - uszkodzone dyski twarde pozostają własnością klienta - czas naprawy 72h.
29
29 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG 29 3.4. Kontrakt ZUS04. Data rozpoczęcia – 2 kw. 2001 Ilość sprzętu – 1856 zestawów
30
30 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG 30 3.4.1. Przegląd modeli komputer Scenic xB YBROxxxxxx CUZ:K520V701-ZUS06 - obudowa desktop - procesor PIII 667/133 Mhz - płyta główna D1184-B11 - 64 MB RAM - karta graficzna zintegrowana i815 - karta muzyczna zintegrowana i815 - karta sieciowa 3C905C-TX - czytnik kart mikroprocesorowych - HDD 10 GB IDE - FDD 1,44 MB - CD-ROM 48x IDE CUZ:K520V701-ZUS07 - j.w - CD-RW 8/4/32x IDE ( zamiast CD-ROM-u )
31
31 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG 31 Monitor C791 YERSxxxxxx
32
32 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG 32 Płyta główna D1184 PGA 370 Celeron processor with 66 /100 MHz Front Side Bus for PGA 370 socket and Pentium III with 100 / 133 MHz Front Side Bus for PGA 370 socket Celeron and Pentium III processors support MMX technology and Intel Streaming SIMD Extensions. Intel chipset 815 consisting of GMCH 82815, ICH 82801 and FWH82802 Intel 82559 LAN controller (10/100 Mbit/s) with RJ45 interface AC'97 Audio Codec Fujitsu Siemens system monitoring and temperature monitoring 3 DIMM slots for 32 to 512 Mbyte main memory (SDRAM memory modules meet the PC100/PC133 specification) without ECC 5 PCI slots 1 AGP slot The AGP slot supports the 1x, 2x and 4x AGP mode or GPA memory modules. AGP slot supports 3.3 V main and auxiliary voltages. 1 AMR slot The IDE hard disk controller are ATA33/66, ultra DMA capable and support PIO modes 0-4. 2D/3D graphics processor, 24 bit 230 MHz RAMDAC GPA memory modules for enhanced 3D graphics performance is supported.
33
33 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG 33 3.4.2 Zasady gwarancji. - 3 lata gwarancji On-site na wszystkie komponenty - monitory, klawiatury i myszy. - uszkodzone dyski twarde pozostają własnością klienta - czas naprawy 72h.
34
34 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG 34 3.5. Kontrakt ZUS05. Data rozpoczęcia – 1 kw. 2002 Ilość sprzętu – 5320 zestawów
35
35 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG 35 3.5.1. Przegląd modeli komputer Scenic D YBPPxxxxxx CUZ:K636V413-ZUS08 - obudowa low profile desktop - procesor PIII 933/133 Mhz - płyta główna D1215-A22 - 128 MB RAM - karta graficzna zintegrowana i815 - karta muzyczna zintegrowana i815 - karta sieciowa zintegrowana Intel 82562 - czytnik kart mikroprocesorowych - HDD 40 GB UATA 100 7,2k - FDD 1,44 MB - CD-ROM 48x IDE CUZ:K636V413-ZUS09 - j.w - 512 MB RAM
36
36 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG 36 Monitor C792 YEPLxxxxxx Monitor x178 YEPCxxxxxx
37
37 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG 37 Płyta główna D1215 _ System board in _-ATX format _ PGA 370 Celeron processor with 66 /100 MHz Front Side Bus for PGA 370 socket and Pentium III with 100 / 133 MHz Front Side Bus for PGA 370 socket. Celeron and Pentium III processors support MMX technology and Intel Streaming SIMD Extensions. The size and frequency of first-level cache and second-level cache are dependent upon the processor used. _ Intel chipset 815 E consisting of GMCH 82815, ICH 82801BA _ Intel 82562EM LAN controller (10/100 Mbit/s) with RJ45 interface WOL with Magic Packet_ is supported, remote LAN boot is also supported with Bootix LAN BootP or Intel PXE and Basic Alert On LAN II. _ Analogue Devices AD1885 _ AC'97 Audio Codec (AC1885) _ Fujitsu Siemens system monitoring and temperature monitoring _ 2 DIMM slots for 32 to 512 Mbyte main memory (SDRAM memory modules meet the PC100/PC133 specification) without ECC _ 1 PCI slot or 3 PCI slots. _ AGP/GPA slot The AGP slot supports the 1x, 2x and 4x AGP mode and GPA memory boards. The IDE hard disk controller are ATA33/66/100, ultra DMA capable and support PIO modes 0-4 _ 2D/3D graphics processor, 24 bit 230 MHz RAMDAC GPA memory modules for enhanced 3D graphics performance is supported.
38
38 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG 38 3.5.2 Zasady gwarancji. - 3 lata gwarancji On-site na wszystkie komponenty - monitory, klawiatury i myszy. - uszkodzone dyski twarde pozostają własnością klienta - czas naprawy 72h.
39
39 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG 39 3.5. Wykonywanie napraw. ZUS przesyła zgłoszenie awarii bezpośrednio do Call Desku ITS. Nie istnieje inna możliwość zgłoszenia awarii przez ZUS. Zgłoszenie jest wprowadzane do systemu Perle i następnie przesyłane do Partnera, odpowiadającego za realizację napraw w danym rejonie. Partner ma obowiązek skontaktować się z oddziałem ZUS dokonującym zgłoszenia i uzgodnić termin usunięcia usterki.
40
40 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG 40 3.5.1. Dokumentowanie naprawy. Dokumentem potwierdzającym wykonanie naprawy jest protokół naprawy. Protokół powinien być prawidłowo wypełniony tj. zawierać takie dane jak nazwę i adres klienta, nazwę i adres punktu serwisowego, nazwisko osoby przyjmującej zgłoszenie, opis awarii, listę użytych części zamiennych wraz z numerami magazynowymi, dokładny opis wykonanych czynności ( zwłaszcza dla napraw wykonanych bez użycia części), datę wykonania naprawy i podpis osoby wykonującej naprawę, nazwisko klienta (czytelnie), jego numer telefonu wraz z kierunkowym, datę i podpis klienta oraz pieczęć. Jedynie tak wypełniony dokument jest podstawą do wypłaty wynagrodzenia za naprawę.
41
41 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG
42
42 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG 42 3.5.2. Częste usterki.
43
43 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG 43 3.5.3. PC-LOCK. Wszystkie komputery dostarczone do ZUS wyposażone są w czytniki kart mikroprocesorowych. Karty te służą do identyfikacji użytkownika i zabezpieczenia dostępu do komputera. Zabezpieczenie jest 2 poziomowe: - na poziomie BIOS-u – PC-LOCK - na poziomie systemu operacyjnego – Sicrypt
44
44 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG 44 W przypadku konieczności naprawy komputera z uaktywnionym PC-LOCKIEM i braku karty administracyjnej należy usunąć PC-LOCK ze stacji. W tym celu należy: - otworzyć obudowę komputera - zmienić ustawienia przełącznika recovery na on - włożyć dyskietkę z BIOS- em do stacji. - włączyć komputer - poczekać na sygnał zakończenia aktualizacji BIOS-u - przestawić przełącznik recovery na off. - zamknąć obudowę
45
45 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG 45 Aktualnie w ZUS instalowany jest kompleksowy system bezpieczeństwa oparty na w/w technologii - KRSB. Przy naprawach sprzętu z zainstalowanym systemem KRSB niezbędna jest asysta pracownika ZUS posiadającego kartę administracyjną, która umożliwia dostęp do zasobów komputera. W przypadku wymiany płyty głównej konieczne jest aktywowanie PC- LOCKA, można tego dokonać jedynie spod systemu operacyjnego za pomocą specjalnego oprogramowania.
46
46 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG 46 3.5.4. Zajęcia praktyczne.
47
47 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG 47 4. Pytania.
48
48 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG Dziękuję za uwagę.
49
49 © Siemens Business Services GmbH & Co. OHG 49
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.