Pobierz prezentację
1
GRAFIKA WEKTOROWA I PROJEKTOWANIE LOGO
2
SPIS TREŚCI Grafika wektorowa. Zastosowanie grafiki wektorowej.
Zalety i wady grafiki wektorowej. Programy do grafiki wektorowej. Formaty grafiki wektorowej. Logo. Sygnet, logotyp, tagline. Cechy dobrego logo. Logo – podsumowanie.
3
Grafika wektorowa Grafika wektorowa - obraz zapisany elektronicznie w postaci figur geometrycznych opisanych wzorami matematycznymi. Dzięki temu zapisowi, można pozwolić sobie na zmiany rozmiaru pliku wynikowego. Dodatkowo można dowolnie skalować obraz bez utraty jego jakości.
4
Zastosowanie grafiki wektorowej
Logotypy Ikony Proste grafiki Schematy Wykresy Znaki Drogowe Szkice Komiksy Mapy
5
Zalety i wady grafiki wektorowej
Bezstratne skalowanie grafiki. Mały rozmiar plików w przypadku prostych grafik typu logotypy, wykresy, ikony. Praca w trójwymiarowym układzie i opis jego przestrzeni. Wysoka integracja z graficznymi urządzeniami peryferyjnymi. Bardzo prosta i dobra jakościowo konwersja na grafikę rastrową. WADY: Grafiki fotorealistyczne zajmują ogromne ilości pamięci dyskowej, oraz potrzebują ogromnej ilości pamięci operacyjnej. Wektoryzacja, czyli przetwarzanie dla skomplikowanych grafik jest nieopłacalne, aczkolwiek możliwe. Bardzo małe wsparcie przeglądarek internetowych. Jedynie format svg, ale tylko dla najnowszych przeglądarek.
6
Programy do grafiki wektorowej
PŁATNE: Adobe Illustrator CorelDRAW BEZPŁATNE: Inkscape Dia
7
Formaty grafiki wektorowej
DWUWYMIAROWE: Al - Adobe Illustrator Artwork CDR - CorelDraw EPS - Encapsulated PostScript SVG - Scalable Vector Graphics SWF - Shockwave Flash Object WMF - Windows Metafile Format TRÓJWYMIAROWE: DXF - data exchange format DWF - Design Web Format DWG - Drawing STL - STereoLithography
8
Logo forma graficzna jednoznacznie identyfikująca markę, firmę, itp.
głównym zadaniem logo jest wstępne nakierowanie osoby na symbolizowany podmiot poprzez: przyciągnięcie uwagi oglądającego, powiązanie emocjonalne danej osoby z symbolizowanym podmiotem poprzez formę graficzną odpowiadającą charakterem danemu podmiotowi.
9
Sygnet, logotyp, tagline
element graficzny reprezentujący firmę. Logotyp część typograficzna (napis). Tagline hasło firmowe umieszczane zazwyczaj pod logotypem.
10
LOGO = sygnet + logotyp + (tagline)
11
Cechy dobrego logo: Czytelność. Rozpoznawalność i łatwość zapadania
w pamięć. Znaczenie i koncept. Praktyczna użyteczność. Dopasowanie do Nowych Mediów.
12
1. Czytelność. Uproszczenie – znacznie zwiększa czytelność.
Konkretność elementów – zbyt cienkie elementy giną w znaku i przez to tracą znaczenie.
13
2. Rozpoznawalność i łatwość zapadania w pamięć.
Typografia - tekst bardziej kojarzymy z treścią niż grafikę. Kolor - jest najmocniejszym elementem wizualnym marki. Wg badań 64% ludzi uważa, że jest ważniejszy od sloganu, kroju pisma, czy kształtu logo. Oryginalność - dobre logo nie powinno iść przetartymi ścieżkami. Konsekwencja - trudno mieć rozpoznawalny wizerunek, jeśli się go często zmienia.
14
3. Znaczenie i koncept. Reprezentacja branży - przydatne jest, kiedy możemy odczytać z logotypu czy sygnetu, czym się dana firma zajmuje. Reprezentacja nazwy - często dobrym rozwiązaniem, rodzącym ciekawe efekty jest bezpośrednie nawiązanie do nazwy firmy. Reprezentacja wizerunku - jeśli marka nie jest tworzona od początku, wygląd logo można wyprowadzić z istniejących już elementów graficznych z nią związanych Reprezentacja charakteru - użytkownicy Internetu pokochali wyszukiwarkę Google za prostolinijne podejście - brak zbędnych elementów, przyjazny charakter. Pomysłowość - istnieją różne zabiegi, które pomagają w stworzeniu konceptów, które sprawią, że oglądający zawiesi na logo uwagę na dłużej.
15
4. Praktyczna użyteczność.
Zdolność adaptacji - Nieraz potrzeba zastosować logo z dodatkowymi elementami, lub innymi zmianami, dla różnych działów firmy. Łatwość implementacji - przynajmniej wersja bazowa logo powinna funkcjonować dobrze w jednym kolorze.
16
4. Dopasowanie do Nowych Mediów.
Animacja - animowane logo nie są generalnie nowością, pojawiły się najpierw w kinie i telewizji, dostosowując się do możliwości i charakteru tych mediów. Wszyscy znamy „ryczącego lwa”, „górę” Paramount, czy „zamek” Disneya. Obrazy - mocno zaznacza się tendencja to tworzenia lub wykorzystywania logo, które nie mają własnej materii, tylko zamykają formą dowolnie podłożone obrazy.
17
Logo – podsumowanie to podstawowy znak identyfikacji marki, symbol firmy, jest czynnikiem, który umożliwia wyróżnienie się spośród konkurencji, logo posiada w sobie ukryty przekaz, wpływający na podświadomość klienta, wybieramy produkty na podstawie wartości postrzeganej (branding), a nie rzeczywistej.
18
Bibliografia
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.