Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJaropełk Adamowicz Został zmieniony 9 lat temu
2
ODDZIAŁ UDOSTĘPNIANIA ZBIORÓW CZĘŚCIĄ ZINTEGROWANEGO SYSTEMU KOHA - NOWE MOŻLIWOŚCI ROZWIĄZANIA ZASTOSOWANE W BIBLIOTEKACH: - POLITECHNIKI KRAKOWSKIEJ IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI - KRAKOWSKIEJ AKADEMII IM. ANDRZEJA FRYCZA MODRZEWSKIEGO
3
PLAN WYSTĄPIENIA Część I OPAC w systemie Koha Agnieszka Bogusz, Urszula Matoga 1.OPAC – elementy na stronie głównej katalogu 2.Konto użytkownika 3.Wyszukiwanie proste, zaawansowane i według haseł wzorcowych 4.Rekord bibliograficzny 5.Proces zamawiania pozycji bibliotecznych przez użytkownika 6.Proces realizowania zamówień przez bibliotekarzy – część modułu Udostępnianie wykorzystywana w Magazynie BPK
4
STRONA GŁÓWNA OPAC – BIBLIOTEKA KA
5
STRONA GŁÓWNA OPAC – BIBLIOTEKA PK
6
Możliwość zmiany na wyświetlanie w języku angielskim – na dole ekranu
7
OPAC – WYŚWIETLANIE W PRZEGLĄDARCE TELEFONU KOMÓRKOWEGO
8
STRONA GŁÓWNA OPAC - BPK Schowek i listy Odnośniki do strony Politechniki Krakowskiej oraz strony Biblioteki PK Linki do: - Najnowszych komentarzy - Chmury tagów - Wypożyczalni Międzybibliotecznej - Repozytorium PK - Szkoleń bibliotecznych Wyszukiwanie proste Wyszukiwanie zaawansowaneWyszukiwanie wg haseł
9
KONTO UŻYTKOWNIKA Zalogowanie się umożliwia użytkownikowi między innymi: - zarządzanie swoim kontem bibliotecznym, - składanie zamówień - kontrolę bieżących wypożyczeń oraz należności - sprawdzanie historii wypożyczeń oraz historii wyszukiwania - składanie propozycji zakupu pozycji bibliotecznych
10
KONTO UŻYTKOWNIKA - WIADOMOŚCI
11
ZAKŁADKA „WYPOŻYCZENIA”
12
PRZETRZYMANE POZYCJE
13
NALEŻNOŚCI ZA PRZETRZYMANIE KSIĄŻEK
14
ZAKŁADKA „NALEŻNOŚCI” Aktualna kwota do zapłaty Historia należności
15
ZAKŁADKA „DANE OSOBOWE”
16
ZAKŁADKA „TAGI”
17
ZAKŁADKA „ZMIEŃ HASŁO”
18
ZAKŁADKA „HISTORIA WYSZUKIWANIA”
20
ZAKŁADKA „HISTORIA WYPOŻYCZEŃ” Sortowanie wg daty i wg tytułu Brak możliwości wyczyszczenia historii wypożyczeń
21
ZAKŁADKA „PROPOZYCJE ZAKUPU”
24
ZAKŁADKA „POWIADOMIENIA”
25
ZAKŁADKA „LISTY”
26
LISTA PRYWATNA - OPCJE
27
LISTA PUBLICZNA – ZESTAWIENIA TEMATYCZNE W BIBLIOTECE KA
28
LISTY / SCHOWEK - Listy służą do tworzenia zestawień bibliograficznych, mogą być publiczne i prywatne. Listy publiczne służą do tworzenia zestawień tematycznych – np. pozycji bibliotecznych w czytelniach. O ich usunięciu decyduje użytkownik lub bibliotekarz. - Zawartość schowka opróżnia się po wylogowaniu, wygaśnięciu sesji lub zamknięciu przeglądarki.
29
WYSZUKIWANIE W KATALOGU - WYSZUKIWANIE PROSTE Wyszukiwanie proste: - po wpisaniu słowa kluczowego - wyszukuje w całym opisie bibliograficznym i rekordach egzemplarza Po rozwinięciu listy indeksów, można także wyszukiwać przez: Tytuł; Autora; ISBN; Serię (SERIA WYDAWNICZA, nie czasopismo!); Sygnaturę. W przyszłości planowane jest wyszukiwanie przez tytuł czasopisma. Indeks „Temat” zostanie usunięty, Biblioteka PK nie używa języka haseł przedmiotowych, a tylko pozycje z UKD z dopowiedzeniem słownym.
30
WYSZUKIWANIE W KATALOGU - WYSZUKIWANIE ZAAWANSOWANE
31
WYSZUKIWANIE W KATALOGU - WYSZUKIWANIE WG HASEŁ WZORCOWYCH - po wpisaniu słowa z tematyki, która nas interesuje, dostajemy listę haseł wzorcowych, które zawierają w opisie to słowo - znalezione hasła zawierają odnośnik do listy rekordów bibliograficznych powiązanych z tym hasłem
32
WYNIKI WYSZUKIWANIA HASŁA WZORCOWEGO – POWIĄZANE REKORDY
33
WYNIKI WYSZUKIWANIA W KATALOGU
34
REKORD BIBLIOGRAFICZNY – BIBLIOTEKA PK
35
REKORD BIBLIOGRAFICZNY – BIBLIOTEKA KA
36
REKORD BIBLIOGRAFICZNY - LOKALIZACJA DOKUMENTU
37
REKORD BIBLIOGRAFICZNY - DODAWANIE KOMENTARZY
38
PROCES ZAMAWIANIA EGZEMPLARZY - WYBÓR MIEJSCA ODBIORU
39
MIEJSCE ODBIORU ZAMÓWIENIA
40
STATUS REALIZACJI NA KONCIE UŻYTKOWNIKA
41
PROCES REALIZACJI ZAMÓWIEŃ W MAGAZYNIE - DRUKOWANIE REWERSÓW
43
REWERS BIBLIOTECZNY - BIBLIOTEKA PK
44
REWERS BIBLIOTECZNY - BIBLIOTEKA KA
45
PRZEKAZYWANIE ZREALIZOWANYCH POZYCJI DO WYPOŻYCZALNI
46
GDY WSZYSTKIE ZAMÓWIENIA ZOSTANĄ ZREALIZOWANE….
47
DODATKOWE MOŻLIWOŚCI OPAC samodzielne ustawianie daty złożenia zamówienia i daty wygaśnięcia zamówienia zawieszanie zamówień na czas nieokreślony lub do daty określonej przez użytkownika wybór konkretnego egzemplarza przez użytkownika samodzielne zakładanie konta w OPAC modyfikowanie własnych danych osobowych przez użytkowników zakładka „Prywatność” w koncie użytkownika – możliwość decydowania o sposobie przechowania danych z historii wypożyczeń powiadomienia przez SMS
48
PLAN WYSTĄPIENIA Część II Moduł Udostępnianie w systemie Koha Małgorzata Bucka, Justyna Mucha 1.Wyszukiwanie kont użytkowników 2.Zarządzanie kontem użytkownika 3.Wypożyczenia i zwroty 4.Wyszukiwanie książek z poziomu interfejsu bibliotekarza 5.Tworzenie list 6.Raporty zaległości
49
INTERFEJS BIBLIOTEKARZA
50
UŻYTKOWNICY - WYSZUKIWANIE
52
UŻYTKOWNICY – NOWE KONTO
54
KONTO UŻYTKOWNIKA - SZCZEGÓŁY
57
WYPOŻYCZENIA
58
NALEŻNOŚCI
59
HISTORIA UDOSTĘPNIANIA
60
POWIADOMIENIA
61
STATYSTYKI
62
WYSZUKIWANIE
63
WYNIKI WYSZUKIWANIA
64
ZAMAWIANIE
65
LISTA ZAMÓWIEŃ
66
ZWROTY
67
RAPORT ZALEGŁOŚCI
68
LISTY
70
KOMENTARZE I TAGI - ZATWIERDZANIE
71
DODATKOWE MOŻLIWOŚCI KOHA Definiowanie różnych wiadomości np. zamówienia, aktywacja konta Samoobsługowe wypożyczenia Działanie w trybie offline (wypożyczenia, zwroty, podgląd wykonanych operacji) Konta statystyczne Dodawanie zdjęć i plików Wydruk karty bibliotecznej Tworzenie subkont (podkont) np. dziecka
72
Dziękujemy za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.