Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Avon 2014 Corporate Template

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Avon 2014 Corporate Template"— Zapis prezentacji:

1 Avon 2014 Corporate Template
Speaker Name

2 Rynek kosmetyczny w Polsce 2014
Avon 2014 Corporate Template Rynek kosmetyczny w Polsce 2014 18 Listopad 2014 Speaker Name

3 Rafał Łukasik Aleksandra Lis Elżbieta Wójcik Regionalne Laboratorium Badawczo-Rozwojowe AOP Europa/Bliski Wschód/Afryka

4 Beauty And Personal Care Categories according to Euromonitor
Avon 2014 Corporate Template Beauty And Personal Care Categories according to Euromonitor Beauty And Personal Care Skin Care Body Care Facial Care Facial Moisturisers Anti – Agers Hand Care Hair Care Conditioners Fragrances Colour Cosmetics Źródło: Euromonitor International 2014 Speaker Name

5 Wykres 1. Wartościowe udziały kanałów sprzedaży kosmetyków, Polska
Avon 2014 Corporate Template Wykres 1. Wartościowe udziały kanałów sprzedaży kosmetyków, Polska W Źródło: Świat Przemysłu Kosmetycznego © PMR 2014 Speaker Name

6 Wykres 1. Wartościowe udziały kanałów sprzedaży kosmetyków, Polska
Na początek warto przyjrzeć się najpopularniejszym miejscom zakupu kosmetyków w Polsce (wykres 1). Najczęściej wybieranym kanałem sprzedaży kosmetyków są drogerie (74% w 2013 roku oraz 80% w 2014 roku). Na drugim miejscu zaś, znajduje się kanał sprzedaży wykorzystywany także przez Avon, czyli sprzedaż bezpośrednia przez konsultantki danej firmy. Kanał ten osiągnął 27% udziałów rynku w 2013 roku oraz 26% w roku Podczas gdy dla kobiet jest to drugi z kolei najczęściej wybierany kanał sprzedaży (39%), mężczyźni poza drogeriami (68%) preferują hipermarkety (33%), supermarkety (20%) i dyskonty (17%).

7 Wykres 2. Lista punków detalicznych, gdzie respondenci najczęściej kupują kosmetyki, Polska, Styczeń 2013 : Styczeń 2014 Źródło: Świat Przemysłu Kosmetycznego © PMR 2014

8 Wykres 2. Lista punków detalicznych, gdzie respondenci najczęściej kupują kosmetyki, Polska, Styczeń 2013 : Styczeń 2014 Najczęściej wybieranym detalicznym punktem zakupu kosmetyków w Polsce jest sieć drogerii Rossmann (wykres 2). Pozycja ta wynika z dynamicznego rozwoju sieci nie tylko w dużych miastach, ale także w mniejszych miejscowościach. Avon zajmuje wysokie, drugie miejsce z udziałami wynoszącymi 17% rynku w 2013 roku oraz 20% w roku 2014, plasując się przed dystrybutorami takimi jak Natura, Oriflame, Douglas czy Sephora.

9 Avon 2014 Corporate Template
Wykres 3. Udziały rynkowe producentów kosmetyków, Polska (wartość rynku: 13,7 mld PLN) Źródło: Euromonitor International 2014 Speaker Name

10 Wykres 3. Udziały rynkowe producentów kosmetyków, Polska 2013 (wartość rynku: 13,7 mld PLN)
Kolejnym ciekawym zagadnieniem jest procentowy udział poszczególnych producentów kosmetyków w rynku (wykres 3). Najlepszy wynik w 2013 roku osiągnął Procter & Gamble (11,8%) z markami takimi jak: Head&Shoulders, Pantene, Wella, Old Spice, Gillette, Olay czy Max Factor. Kolejne miejsce zajęła grupa L’Oréal (9,3%), w tym m.in. marki Lancôme, Vichy, La Roche-Posay, Matrix, L’Oréal Paris, Garnier czy Maybelline New York. Coty (m.in. Adidas, Calvin Klein, Astor czy Rimmel) z udziałami wynoszącymi 7% uplasowało się na trzecim miejscu. Avon uzyskał 6,4% udziałów, co stanowi czwarte miejsce w Polsce.

11 Wykres 4. Udziały rynkowe producentów kosmetyków w kategorii pielęgnacja ciała, Polska 2013 (wartość rynku: 471 mln PLN) Źródło: Euromonitor International 2014

12 Wykres 4. Udziały rynkowe producentów kosmetyków w kategorii pielęgnacja ciała, Polska 2013 (wartość rynku: 471 mln PLN) Liderem w kategorii pielęgnacja ciała (Body Care) okazała się grupa L’Oréal (14,3%). Avon (z markami Avon Care, Senses, Naturals oraz Skin So Soft) osiągnął bardzo wysoki wskaźnik (9,1%), plasując się tym samym przed firmą Beiersdorf (m.in. marka Nivea) oraz grupą Unilever (m.in. Dove).

13 Wykres 5. Udziały rynkowe producentów kosmetyków w kategorii pielęgnacja skóry (Skin Care), Polska 2013 (wartość rynku: 2,5 mld PLN) Źródło: Euromonitor International 2014

14 Wykres 5. Udziały rynkowe producentów kosmetyków w kategorii pielęgnacja skóry (Skin Care), Polska 2013 (wartość rynku: 2,5 mld PLN) W kategorii pielęgnacja skóry (Skin Care) liderem w 2013 roku został L’Oréal (16,2%) (wykres 5). Wysoka, druga pozycja firmy Cederroth (7,4%) wynika z wcześniejszej konsolidacji dwóch marek: Dermika i Soraya oraz z pomyślnego wprowadzenia wielu nowych produktów w ostatnich latach. Avon uzyskał 6,9% udziałów, zajmując tym samym trzecie miejsce w Polsce i plasując się przed firmami takimi jak Beiersdorf (6,5%), Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris (5,9%) czy Oceanic (4,4%). Na uwagę zasługuje wysoka pozycja polskich firm w tej kategorii: stanowią one aż połowę pierwszej dziesiątki.

15 Wykres 6. Udziały rynkowe producentów kosmetyków w kategorii kosmetyki przeciwstarzeniowe, Polska 2013 (wartość rynku: 493 mln PLN) Źródło: Euromonitor International 2014 Źródło: Euromonitor International 2014

16 Wykres 6. Udziały rynkowe producentów kosmetyków w kategorii kosmetyki przeciwstarzeniowe, Polska 2013 (wartość rynku: 493 mln PLN) W kategorii kosmetyki przeciwstarzeniowe (Anti-Agers) od wielu lat pozycję lidera zajmuje L’Oréal (20,9% w 2013 roku) (wykres 6). Avon od 5 lat zajmuje w Polsce mocną, drugą pozycję. W 2013 roku osiągnął 12,1% udziałów plasując się przed firmami takimi jak Cederroth, Oceanic, Beiersdorf czy Oriflame. Warto również zaznaczyć, że w pierwszej dziesiątce znajdują się dwie firmy wykorzystujące kanał sprzedaży bezpośredniej (Avon oraz Oriflame), a także zwrócić uwagę na wysoką pozycję firm polskich w zestawieniu.

17 Wykres 7. Udziały rynkowe marek kosmetyków (Umbrella Brand Name) w kategorii kosmetyki przeciwstarzeniowe, Polska 2013 (wartość rynku: 493 mln PLN) Źródło: Euromonitor International 2014

18 Wykres 7. Udziały rynkowe marek kosmetyków (Umbrella Brand Name) w kategorii kosmetyki przeciwstarzeniowe, Polska 2013 (wartość rynku: 493 mln PLN) Wieloletnim liderem w tej kategorii jest marka Avon z udziałami wynoszącymi 12,1% w 2013 roku. Aż trzy marki w pierwszej dziesiątce należą do francuskiej grupy L’Oréal (L’Oréal Paris, Garnier, Vichy). Podobnie, w przytoczonym zestawieniu firmę Cederroth reprezentują dwie marki: Soraya oraz Dermika.

19 Wykres 8. Udziały rynkowe producentów kosmetyków w kategorii kosmetyki zapachowe, Polska 2013 (wartość rynku: 1,8 mld PLN) Źródło: Euromonitor International 2014

20 Wykres 8. Udziały rynkowe producentów kosmetyków w kategorii kosmetyki zapachowe, Polska 2013 (wartość rynku: 1,8 mld PLN) Od wielu lat liderem w kategorii kosmetyków zapachowych (Fragrances) jest firma Coty (22,1% w 2013 roku) (wykres 8). Warto zauważyć, że wśród marek Coty znajdują się m.in. Adidas, Beyonce, Calvin Klein, Celine Dion, Chloe, Davidoff, Katy Perry, Mark Jacobs, czy Playboy. Avon w 2013 roku osiągnął 17,1% udziałów, zajmując tym samym drugą pozycję. Coty oraz Avon osiągnęły tym samym znaczącą przewagę nad pozostałymi producentami.

21 Wykres 9. Udziały rynkowe producentów kosmetyków w kategorii kosmetyki kolorowe, Polska 2013 (wartość rynku: 1,4 mld PLN) Źródło: Euromonitor International 2014

22 Wykres 9. Udziały rynkowe producentów kosmetyków w kategorii kosmetyki kolorowe, Polska 2013 (wartość rynku: 1,4 mld PLN) W kategorii kosmetyków kolorowych (Colour Cosmetics) pozycję lidera zajmuje firma Coty (19,0%) (wykres 9). Na podium znalazły się również L’Oréal Groupe (14,5%) oraz Avon (13,3%). Wspomniane firmy mają wyraźną przewagę nad pozostałymi producentami. Podobnie jak w przypadku kosmetyków przeciwstarzeniowych, w pierwszej dziesiątce tej kategorii również znalazły się dwie firmy wykorzystujące kanał sprzedaży bezpośredniej (Avon oraz Oriflame).

23 Wykres 10. Udziały rynkowe producentów kosmetyków w kategorii pielęgnacja włosów, Polska 2013 (wartość rynku: 2,55 mld PLN) Źródło: Euromonitor International 2014

24 Wykres 10. Udziały rynkowe producentów kosmetyków w kategorii pielęgnacja włosów, Polska 2013 (wartość rynku: 2,55 mld PLN) W kategorii pielęgnacja włosów (Hair Care) obserwuje się dominację trzech firm: Henkel (18,6%), Procter & Gamble (18%) oraz L’Oréal Groupe (17,9%) (wykres 10). Jest to zatem bardzo konkurencyjna kategoria. Warto jednak zauważyć, że w pierwszej dziesiątce znalazły się dwie polskie firmy: Laboratorium Kosmetyczne Joanna (4,2%) oraz Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych SA (m.in. z marką Eva Nautra) (0,8%).

25 Dziękuję


Pobierz ppt "Avon 2014 Corporate Template"

Podobne prezentacje


Reklamy Google