Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Seminarium Dyplomowe Jacek Fohs
2
Plan prezentacji Temat pracy O „MUDach” Cel pracy
Środowisko i narzędzia Obecne rozwiązania Motywacja Problemy
3
1. Temat pracy Wieloplatformowy klient gier typu MUD (Multi User Dungeon) w języku Java. Promotor: dr inż. Jarosław Bąk
4
2. O „MUDach” MUD (Multi-User Dungeon) – akronim oznaczający komputerowe gry fabularne, które są rozgrywane przez Internet przy użyciu interfejsu tekstowego. Tzw. świat, czyli scenariusz gry i definicje postaci użytkowników, jest umieszczony na serwerze, do którego może być podłączonych wiele osób w tym samym czasie. Po połączeniu gracz steruje swoją postacią przy pomocy zestawu komend i opcji umożliwiających m.in. decydowanie, w którą stronę postać ma się udać lub jaką akcję podjąć.
5
3. Cel pracy Samodzielna implementacja klienta jak najbardziej dopasowanego do własnych potrzeb Porównanie finalnej wersji aplikacji do najpopularniejszych rozwiązań Wydanie wersji Open-Source Opracowanie nietypowej pracy magisterskiej Poznanie i zastosowanie w praktyce nowinek wprowadzonych w Java 8
6
4. Środowisko i narzędzia
Eclipse IDE for Java Developers Java 8 SDK Apache Ant Skrypty batch i bash biblioteka JGraphX Systemy operacyjne Windows 8 Arch Linux Inne? (OS X etc.)
7
5. Obecne rozwiązania Najpopularniejsze klienty z interfejsem graficznym i wspomaganiem gracza: ZuggSoft (komercyjne) ZMud CMud OpenSource GMud Gammon Software (Freeware) MushClient
8
6. Motywacja Bogate doświadczenie z grami typu MUD i klientami do nich. Brak klienta do gier typu MUD spełniającego wszystkie subiektywne wymogi autora. Wartościowy wkład w oprogramowanie Open-Source Wykorzystanie w praktyce zasad „pięknego kodu”, TDD, oraz wzorców projektowych w jednoosobowym projekcie Praca magisterska związana z zainteresowaniami autora
9
7. Problemy Duży stopień złożoności niektórych funkcji aplikacji (Mapper, protokół TELNET i wiele innych) Zapewnienie wieloplatformowości poprzez zgodność ze wszystkimi środowiskami obsługującymi technologię Swing i użycie wyłącznie nie-natywnych, otwartych bibliotek (pure Java). Opracowanie aplikacji, która zyska realne grono użytkowników (jej „życie” nie skończy się w momencie pomyślnej obrony)
10
6. Stan na dzień dziejszy
11
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.