Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJolenta Frątczak Został zmieniony 10 lat temu
1
Fundacja po DRUGIE Jedyna ogólnopolska organizacja pozarządowa zajmująca się wychowankami i byłymi wychowankami placówek resocjalizacyjnych (zakładów poprawczych, schronisk dla nieletnich, młodzieżowych ośrodków wychowawczych)
2
pierwszy projekt Fundacji po DRUGIE zrealizowany w SdNiZP w Falenicy
3
Efekty: wiem kim jestem myślę o tym kim chcę być i kim być nie chcę mam odwagę mówić o sobie uczę się planować występuję w imieniu grupy (przeciwdziałanie stygmatyzacji)
4
MAM INNE SPOSOBY wykorzystanie działań twórczych w profilaktyce moje negatywne doświadczenia mogą być przestrogą dla innych
5
MAM INNE SPOSOBY Branie narkotyków odbija się na zdrowiu. Przez narkotyki traci się kontakt z rodziną, znajomymi i nie ma się prawdziwych przyjaciół. Zaczynają się kradzieże, bo brakuje kasy. Po narkotykach można zejść i się już nie obudzić…
6
PO PROSTU MNIE KOCHAJ! Stworzenie wnikliwej diagnozy środowiska rodzinnego wychowanków Nawiązanie bezpośredniego kontaktu ze środowiskiem rodzinnym wychowanek, a także nawiązanie kontaktu z osobami mającymi codzienny wgląd w rodzinę i środowisko wychowanki. Rozwój efektywnego poradnictwa dla rodzin doświadczających trudności poprzez wspieranie kontaktów rodzic – dziecko Nabywanie umiejętności radzenia sobie wychowanek z odrzuceniem i samotnością
7
w zadaniu wzięło udział 20 wychowanek, w tym również wychowanki przebywające na mocy art. 90 u.p.n. odbyło się 30 wizyt w domach rodzinnych zostało zorganizowanych 10 spotkań mediacyjnych odbyły się warsztaty dla rodzin i warsztaty dla wychowanek dotyczące relacji rodzinnych oraz kompetencji wychowawczych Efekty:
8
Cel : utworzenie przy placówkach resocjalizacyjnych dla dziewcząt oddziałów dla matek z dziećmi.
9
projekt realizowany w świetlicy socjoterapeutycznej „Mały Książę” na Pradze - Warszawa
10
MAMO! – słuchowisko radiowe Marika: To co widzę… To widzę, że nie mam mamy… I że mi jej brakuje. I to bardzo. Rudzia: Przepita jest. Ma spuchniętą twarz. Poniszczoną cerę. Oczy podpuchnięte. Przytyło jej się od tabletek antykoncepcyjnych. Magda: Moja matka nie wie kiedy miałam komunię, ani nawet kiedy mam urodziny… Marika: Jak miała dwadzieścia lat to już zaczęła pić. Wszystko. Piwa, wódkę… Kocham ją.
11
Efekty: oprócz tych, o których była mowa wcześniej – Co mnie czeka… nauka opowiadania (detal, opis) nauka czytania – dziewczęta nie umiały czytać! praca nad relacją z matką – nie jestem winna! rozmowy o macierzyństwie kształtowanie wrażliwości na słowo i dźwięk
12
GDY ZOSTANĘ MAMĄ/TATĄ cykle warsztatów praktycznych i teoretycznych, w ramach których uczestnicy dowiadują się jak wielką odpowiedzialnością jest posiadanie potomstwa kształtowanie prawidłowych postaw społecznych
13
przekazanie rzetelnej wiedzy na temat zagrożenia wynikającego z zażywania narkotyków poprzez warsztaty skierowane do młodzieży i spotkanie z rodzicami/opiekunami integracja rodziny i nazwanie występujących w niej problemów (przede wszystkich wynikających z uzależnień, które dotykają zarówno dzieci jak i rodziców) edukowanie rodzin w kierunku konstruktywnego rozwiązywania problemów i wspieranie w budowaniu prawidłowych relacji rodzic – dziecko WEŹ NIE BIERZ
14
nakreślenie wizji rodzicielstwa: edukacja w zakresie zagrożeń wynikających z używania alkoholu podczas ciąży edukacja w zakresie dbania o zdrowie (fizyczne i psychiczne) kobiety w ciąży: WEŹ NIE PIJ
15
stworzenie scenariuszy zajęć warsztatowych dotyczące przemocy. przeprowadzenie pilotażowych zajęcia w placówkach resocjalizacyjnych wśród młodzież, która niezwykle często doświadczyła przemocy, a potem również ją stosowała. PRZEMOC MA TWARZ
16
Ścisz to! ogólnopolski festiwal profilaktyczny promowanie zdrowego i bezpiecznego stylu życia poprzez stworzenie przekazów edukacyjnych i profilaktycznych przeciwdziałanie stygmatyzacji młodzieży z placówek resocjalizacyjnych i ośrodków kuratorskich. promowanie występów zespołów z placówek resocjalizacyjnych jako forma aktywnego spędzania wolnego czasu. aktywizacja skazanych
25
Rozwój kompetencji językowych młodzieży Zrozumienie roli języka dla współdziałania i budowania relacji społecznych Poprawa możliwości dostępu do kultury osób, z niewielkimi możliwościami Zwiększenie świadomości i dostarczenie narzędzi edukacyjnych z zakresu rozwoju kompetencji werbalnych wychowawców i pedagogów pracujących w placówkach resocjalizacyjnych. WIETRZENIE JĘZYKA
26
Obóz socjoterapeutyczno-artystyczny wspieranie oddziaływań placówek zmierzających do prawidłowej readaptacji wychowanek i wychowanków kadra – pedagodzy z placówek resocjalizacyjnych oraz instruktorzy Teatru Ognisko uczestnicy – 10 – 18 lat, wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych, MOS i MOW
27
podchody …
28
pokazujemy uczucia – miłość…
29
mamy wyobraźnię…
30
rysujemy marzenia…
31
balony ze złym humorem…
32
Obóz socjoterapeutyczno-artystyczny BUKOWINA TATRZAŃSKA 13-24.07.2014
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.