Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałGracja Kierzkowski Został zmieniony 10 lat temu
1
Narodziny lotnictwa wojskowego Wiesław Zdziabek
3
Sterowce
4
Niemiecki balon obserwacyjny.
Balony umożliwiały obserwację na odległość ok. 15 km. Obsługa miała połączenie telefoniczne z dowództwem, co umożliwiało korygowanie ognia artyleryjskiego.
5
Silniki lotnicze Silnik rzędowy Silnik rotacyjny
6
Pierwsze samoloty w służbie wojska
Samolot typu „Wright Farman IV Bleriot XI Antoinette VII Nieuport IV Albatros B.I
7
Zdjęcia lotnicze pozwalały na dokładne rozpoznanie umocnień polowych nieprzyjaciela
8
Royal Aircraft Factory F.E.2B
F.E.2B był brytyjskim samolotem wielozadaniowym. Był samolotem dwupłatowym o konstrukcji drewnianej z ażurowym kadłubem. Gondola kadłuba była kryta częściowo drewnem, częściowo płótnem. Samolot miał silnik ze śmigłem pchającym, dzięki czemu możliwe było zamontowanie w nim karabinu maszynowego strzelającego do przodu.
9
Bristol "Scout C" Bristol „Scout” był dwupłatem konstrukcji drewnianej. Z blachy aluminiowej wykonane były tylko osłona silnika i pokrycie kadłuba po kabinę. Pozostała część kadłuba pokryta była płótnem.
10
Fokker E III Fokker E.III był niemieckim jednopłatowcem wyposażonym w solnik rotacyjny. Samolot ten był standardowo uzbrojony w pojedynczy zsynchronizowany karabin maszynowy. Fokker E.III był jednopłatem o konstrukcji mieszanej. Prostokątny kadłub tworzyła kratownica spawana z rur stalowych, usztywniona drutem. Kadłub był kryty głównie płótnem, jedynie przednia część kratownicy przed kabiną kryta była blachą duralową.
11
Nieuport 11 Nieuport 11 był zbudowanym w 1915 r. francuskim półtorapłatem. Jego napęd stanowił silnik rotacyjny, dzięki któremu samolot osiągał prędkość ponad 160 km/ha.
12
Rozmieszczenie karabinów maszynowych w samolotach Nieuport
13
Sopwith „Triplane” Sopwith „Triplane” to brytyjski jednomiejscowy myśliwiec z okresu I wojny światowej w układzie trójpłatowca. Jego uzbrojenie strzeleckie stanowił jeden zsynchronizowany karabin maszynowy Vickers. był oceniany jako maszyna łatwa i przyjemna w pilotażu charakteryzująca się bardzo dobrymi własnościami lotnymi. Posiadał on tak dobrą stateczność.
14
Fokker Dr I Niemiecką odpowiedzią na angielskiego Sopwith „Triplane” był trójpłatowy myśliwiec Fokker Dr I. Dr.1 był wolnonośnym trójpłatem z kratownicowym kadłubem krytym płótnem. Jego uzbrojenie to 2 karabiny maszynowe strzelające przez śmigło. Był bardzo zwrotny, dlatego świetnie sprawdzał się w walce kołowej, natomiast osiągał mniejsze prędkości od myśliwców dwupłatowych.
15
Albatros D III Niemiecki dwupłatowy samolot myśliwski zaprojektowany w 1916 roku. Jeden z podstawowych niemieckich myśliwców I wojny światowej. W pierwszej połowie roku 1917 Albatrosy dominowały na polu bitwy nad starszymi myśliwcami Ententy, przyczyniając się do ciężkich strat brytyjskich w "krwawym kwietniu" Na samolocie walczyła większość niemieckich asów lotniczych tego okresu, m.in. Manfred von Richthofen.
16
Albatros D III
17
SPAD 13 SPSD 13 był francuskim myśliwcem napędzanym silnikiem rzędowym w układzie V, chłodzonym wodą. Samolot miał charakterystyczną sylwetkę: dwupłat z okrągłą chłodnicą czołową, nadającą mu wygląd samolotu z silnikiem gwiazdowym. Maszyna charakteryzowała się solidną konstrukcją, prostą budową ułatwiającą masową produkcję i niezłymi osiągami. Jego uzbrojenie stanowiły dwa karabiny maszynowe
18
Caudron G.IV Caudron G.IV był francuskim dwusilnikowym samolotem rozpoznawczym i bombowym. Samolot posiadał bardzo charakterystyczny ażurowy kadłub.
19
Niemiecki bombowiec średni Gotha G.V
Niemiecki bombowiec Gotha G.M wyposażony był w dwa silniki pchające. Wszystkie bomby w tej były przenoszone na podwieszeniach zewnętrznych. W samolocie znajdowały się trzy stanowiska strzeleckie – w tym jedno umieszczone na dnie samolotu, z którego można było prowadzić ogień w dół.
20
Rosyjski ciężki bombowiec Ilia Murowiec
Ilia Murowiec to czterosilnikowy dwupłatowiec o konstrukcji drewnianej. Kadłub, skrzydła i usterzenie drewniane kryte płótnem. Uzbrojenie samolotu stanowiły 3 lub 4 karabiny maszynowe Załoga: pilot, drugi pilot, mechanik pokładowy, drugi mechanik pokładowy i artylerzysta.
21
Włoski ciężki bombowiec Caproni Ca.1 / Ca.3
Był to dwukadłubowy dwupłatowiec, zbudowany w oryginalnym układzie trzysilnikowym z dwoma belkami ogonowymi. Jeden silnik znajdował się na końcu centralnej gondoli załogi i napędzał śmigło pchające, a dwa silniki napędzały śmigła ciągnące, znajdujące się z przodu belek ogonowych.
22
Ciężki bombowiec Caproni Ca-41
był największym i najdziwniejszym samolotem produkcji włoskiej z czasów I wojny światowej. Był to dwukadłubowy trójpłat napędzany trzema silnikami: dwoma ciągnącymi i jednym pchającym.
23
Niemiecki ciężki bombowiec Staaken R.VI
Staaken R. VI firmy Zeppelin był największym seryjnie produkowanym bombowcem I wojny światowej (zbudowano tylko 18 egzemplarzy). Jego napęd składał się z czterech silników mieszczących się w dwóch gondolach i napędzających cztery śmigła – dwa ciągnące i dwa pchające. Załoga składała się z siedmiu osób. Samolot miał trzy stanowiska karabinów maszynowych i zabierał 18 stukilogramowych bomb.
24
Obrona przeciwlotnicza Reflektor przeciwlotniczy
Karabin maszynowy Reflektor przeciwlotniczy Niemieckie działo przeciwlotnicze Brytyjskie balony zaporowe nad Londynem
25
Sopwith „Schneider”
26
Hansa Brandenburg CC
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.