Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKlaudia Szydłowski Został zmieniony 10 lat temu
1
user experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej
2
2 Usability - cecha serwisu pomagająca efektywnie realizować założone cele
3
3 Heurystyki 1 2 3
4
4 1 2 3
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9 User Experience - wrażenia doświadczane podczas korzystania z produktu interaktywnego
10
10 Dobre praktyki
11
11 Dobre praktyki Błędne rozwiązania
12
12
13
13
14
14 Punkt startowy
15
15
16
16
17
17 Zbyt wiele punktów startowych
18
18
19
19
20
20
21
21 Wyróżnione punkty startowe
22
22 Drugorzędna nawigacja serwisu
23
23
24
24
25
25 Wezwania do działania, bezpośrednie zwroty
26
26
27
27
28
28 Pytanie użytkownika
29
29 Wywiady z użytkownikami
30
30 Wywiady z użytkownikami Webanalytics
31
31
32
32
33
33 Wyskakujące okna pop-up
34
34 Ścieżka wzroki (badana 1, 5 s.)
35
35 Progressive enhancement
36
36
37
37
38
38 Domyślna, zaawansowana wyszukiwarka
39
39
40
40 Najprostsza forma wyszukiwarki
41
41 Wywiady z użytkownikami
42
42 Wywiady z użytkownikami Zdalne badanie użyteczności
43
43 Układ serwisu
44
44
45
45
46
46
47
47 Mała przestrzeń przeznaczona na treści
48
48
49
49
50
50
51
51 Przeważająca część serwisu przeznaczona na treści
52
52
53
53 Stopka serwisu z danymi kontaktowymi
54
54 Paper prototyping, makietowanie
55
55 Paper prototyping, makietowanie Heurystyki 1 2 3
56
56 Dostępność treści
57
57
58
58 Brak opisania aktualności datami
59
59
60
60
61
61 Oznaczanie dodawanych treści datą publikacji
62
62
63
63
64
64 Mały rozmiar fontu
65
65
66
66
67
67 Opcja zmiany wielkości fontu
68
68
69
69 Kolorystka fontu wskazująca na klikalność
70
70
71
71 Wyraźne rozróżnianie elementów klikalnych i nieklikalnych
72
72 Opcja zmiany wielkości fontu
73
73
74
74 Wykorzystanie Mapy Google
75
75
76
76
77
77 Brak treści, pusta strona
78
78 Heurystyki 1 2 3
79
79 Heurystyki Zasady WAI 1 2 3
80
80 Lista kontrolna Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej 1. Jasno pokazuj użytkownikowi w którym miejscu może rozpocząć korzystanie z serwisu. 2. Nie przeszkadzaj w korzystaniu z serwisu, nie oferuj zbyt dużej ilości treści od początku. 3. Stosuj wezwania do działania, zwroty bezpośrednie i pytania użytkowników. 4. Dziel nawigację serwisu na najczęściej wykorzystywane elementy oraz te wykorzystywane bardziej sporadycznie. 5. W pierwszym kroku oferuj proste narzędzia, ich zaawansowane formy tylko opcjonalnie. 6. Stosuj stopkę i umieszczaj w niej dane kontaktowe czy godziny otwarcia. 7. Dbaj o aktualności strony, podkreślaj aktualność. 8. Dbaj o czytelny rozmiar fontu. 9. Odróżniaj elementy klikalne od statycznych. 10. Pamiętaj o osobach z wadami i schorzeniami wzroku.
81
81 Lista kontrolna Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej 1. Jasno pokazuj użytkownikowi w którym miejscu może rozpocząć korzystanie z serwisu. 2. Nie przeszkadzaj w korzystaniu z serwisu, nie oferuj zbyt dużej ilości treści od początku. 3. Stosuj wezwania do działania, zwroty bezpośrednie i pytania użytkowników. 4. Dziel nawigację serwisu na najczęściej wykorzystywane elementy oraz te wykorzystywane bardziej sporadycznie. 5. W pierwszym kroku oferuj proste narzędzia, ich zaawansowane formy tylko opcjonalnie. 6. Stosuj stopkę i umieszczaj w niej dane kontaktowe czy godziny otwarcia. 7. Dbaj o aktualności strony, podkreślaj aktualność. 8. Dbaj o czytelny rozmiar fontu. 9. Odróżniaj elementy klikalne od statycznych. 10. Pamiętaj o osobach z wadami i schorzeniami wzroku. 11. Badaj użytkowników, analizuj serwis.
82
82 "Biblioteki w Internecie - audyt użyteczności serwisów bibliotecznych"
83
user experience studio
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.