Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMaurycy Jakimowicz Został zmieniony 10 lat temu
1
Lider wzrostowych rynków Konferencja WallStreet Karpacz, czerwiec 2014 r.
2
Kim jesteśmy? Grupa AMBRA jest czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowo-Wschodniej. Głównym rynkiem naszej działalności jest Polska, gdzie jesteśmy zdecydowanym liderem rynku wina. Głównym źródłem wzrostu Grupy są silne marki - liderzy w głównych kategoriach rynku: CIN&CIN, DORATO, EL SOL, FRESCO, PICCOLO, PLISKA. Prawie połowa przychodów pochodzi z największego i najszybciej rosnącego segmentu rynku: win stołowych. Grupa AMBRA jest prekursorem nowego i dynamicznie rozwijającego się rynku cydru w Polsce, a należąca do Grupy marka CYDR LUBELSKI jest liderem tej kategorii. Grupa obecna jest także w Czechach, na Słowacji oraz w Rumunii.
3
AMBRA w skrócie 1992 – powstanie AMBRA S.A. 1995 – lider rynku win musujących 1997 – przejęcie marki CIN&CIN 2005 – debiut giełdowy i budowa grupy kapitałowej 2006 – lider rynku win stołowych 2009 – lider rynku sklepów specjalistycznych 2012 – lider w sprzedaży wina w Internecie 2013 – najwyższa dywidenda w historii Grupy AMBRA 2014 – CYDR LUBELSKI liderem swojej kategorii w Polsce
4
Strategia Grupy AMBRA Wzrost wartości spółki dla jej akcjonariuszy poprzez: pełne wykorzystanie potencjału rozwoju rynku wina w Polsce dynamiczne powiększanie przewagi lidera rynku we wszystkich istotnych segmentach rynku wina koncentrację na rozwoju portfela znanych i silnych marek - CIN&CIN, EL SOL, DORATO, CYDR LUBELSKI rozwijanie pozycji rynkowej w innych wzrostowych kategoriach rynku alkoholi takich jak cydr, brandy, drinki, wódki premium ciągłe doskonalenie kompetencji, zwiększanie skali aktywności rynkowej i realizację synergii we wszystkich obszarach działania zwiększanie przepływów pieniężnych z operacji i konsekwentną politykę wzrostu dywidendy 4
5
Konsumpcja wina w Europie Spożycie wina w litrach per capita w wybranych krajach europejskich Źródło: http://www.wineinstitute.org/files/World_Per_Capita_Consumption_by_Country_2011.pdfhttp://www.wineinstitute.org/files/World_Per_Capita_Consumption_by_Country_2011.pdf Spożycie wina per capita w Polsce jest jednym z najniższych w Europie i będzie rosnąć w kolejnych latach
6
Rynek spożywczy w Polsce Kategorie rynku spożywczego w Polsce (sprzedaż w mld zł) Źródło: AMBRA S.A./Nielsen - Retail Management Service, Total Poland, sprzedaż wartościowo kwiecień 2013 - marzec 2014 Napoje alkoholowe stanowią największą kategorię rynku spożywczego w Polsce
7
Wino na tle innych kategorii rynku Wielkość okręgu - proporcjonalna do wielkości kategorii Oś X – wzrost wartościowy kategorii w ostatnich 12 miesiącach, r/r Oś Y – wzrost ilościowy kategorii w ostatnich 12 miesiącach, r/r Kategoria win rozwija się w ostatnich 12 miesiącach w większym tempie niż średnia (oś przecięcia) dla głównych kategorii FMCG. Najszybciej rozwijającymi się kategoriami ilościowo i wartościowo są produkty czekoladowe i lody. Źródło: Nielsen ON 2013
8
Rynek alkoholi w Polsce Udział kategorii w sprzedaży Źródło: AMBRA S.A./Nielsen - Retail Management Service, Total Poland, sprzedaż wartościowo kwiecień 2013 – marzec 2014 Rynek wina to trzecia co do wielkości kategoria rynku alkoholi w Polsce
9
Rynek alkoholi w Polsce Dynamika wybranych kategorii rynku alkoholi w Polsce Źródło: AMBRA S.A./Nielsen - Retail Management Service, Total Poland, zmiana sprzedaży wartościowo grudzień 2012 – listopad 2013 vs. grudzień 2011 – listopad 2012 Sprzedaż wina rośnie w stosunku do piwa i wódki
10
Rynek wina w Polsce Sprzedaż wina w Polsce w mld zł *Prognoza własna AMBRA S.A. Źródło: Nielsen, rynek Total Poland w ujęciu wartościowym Sprzedaż wina w Polsce stale rośnie, również w okresach dekoniunktury
11
AMBRA – lider rynku Udział AMBRA w rynku jest ponad dwukrotnie większy niż jej największego konkurenta Udział dostawcy w sprzedaży Źródło: AMBRA S.A./Nielsen - Retail Management Service, Total Poland, udział ilościowy w sprzedaży, kwiecień 2013 – marzec 2014
12
AMBRA - wiodące marki własne 12 Najważniejsze marki Grupy AMBRA - CIN&CIN, DORATO, EL SOL, FRESCO, PICCOLO, CYDR LUBELSKI i PLISKA - są liderami w swoich kategoriach produktowych
13
AMBRA - lider dystrybucji marek Sprzedaż przez sieć 26 własnych specjalistycznych sklepów, 1500 restauracji w całej Polsce i sklep internetowy www.winezja.plwww.winezja.pl
14
Cydr - rozwój rynku lekkich alkoholi Konsumpcja poszukująca propozycji 500 000 000 litrów Konsumpcja wina 114 000 000 litrów Na polskim rynku pozostaje do zagospodarowania 0,5 mld litrów - wykorzystujemy ten potencjał dzięki innowacyjnemu produktowi jakim jest CYDR LUBELSKI
15
Cydr - potencjał rozwoju polski rynek cydru dzisiaj nadal jest rynkiem niszowym - w 2013 r. sprzedaż osiągnie kilka milionów litrów szacujemy potencjał polskiego rynku cydru w 2015 r. na 17,7 mln litrów nasze badania konsumenckie oraz analizy rotacji wskazują na potencjał kategorii na poziomie 2-5% konsumpcji piwa w ciągu 5 lat
16
AMBRA - zyski i dywidendy * Dane zannualizowane do 31 marca 2014 r. W ciągu 9 lat od debiutu giełdowego AMBRA wypracowała ponad 100 mln zysków i wypłaciła ponad 50 mln dywidend swoim akcjonariuszom
17
AMBRA - cele biznesowe wzrost sprzedaży win zgodny z tempem wzrostu polskiego rynku wina dynamiczny wzrost sprzedaży cydru inwestycje w markę CYDR LUBELSKI wzrost zysku netto i EBIT
18
Zapraszamy do kontaktu www.ambra.com.pl ir@ambra.com.pl https://twitter.com/ambra_sa
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.