Pobierz prezentację
1
INSTRUKCJA OBSŁUGI DZIENNIKA e-LIBRUS
MARIUSZ TRĘBACKI Piła, sierpień 2014
2
Spis treści I. Rozkład materiału - Edycja rozkładu
I.1.1 Dodawanie nowego tematu I.1.2 Edycja tematu z rozkładu I.2 Zmiana ilości godzin i kolejności tematów. I.3 Przenoszenie tematów pomiędzy poziomami nauki I.4 Kopia rozkładu materiału I.5 Udostępnienie rozkładu innym (opublikowanie) I.6 Przydzielenie rozkładu danej klasie I.7 Mój własny nowy rozkład materiału
3
Spis treści II. Lekcja II.1 Początek lekcji II.2 Kontrola realizacji
II.3 Seryjne zwolnienia II.4 Długotrwałe zwolnienia od rodziców II.5 Oceny seryjnie z komentarzem II.6 Frekwencja seryjnie II .7 Zastępstwa
4
ROZKŁAD MATERIAŁU EDYCJA ROZKŁADU
5
Wchodzimy w rozkład materiału
6
Wchodzimy do swoich rozkładów
7
I. DODAWANIE NOWEGO TEMATU
8
Wybieram rozkład, który chcę edytować
9
Rozwijam etap (poziom) który chcemy edytować klasy I, II lub III klikając „+”
10
Dodaję nowy temat
11
Uzupełniam temat, ew. „nr tematu” i „Liczba godzin”.
Klikam „Dodaj”. ?
12
Wracam do listy tematów
13
Mam dodany temat, mogę przeliczyć tematy korzystając z polecenia „Zmień numery”;
14
Dodanie tematu - film
15
Wybieram temat, który chcę edytować
16
Zmieniam temat i klikam „Zapisz”
17
Wracam do listy tematów
18
Podobnie postępujemy, jeżeli chcemy dodać podstawę programową do tematów.
19
TEMAT POPRAWIONY
20
Edycja tematu - film
21
II. Zmiana ilości godzin i kolejności tematów.
22
Klikamy „Zmień numery”
23
Strzałkami „góra”, „dół” ustawiamy prawidłową kolejność tematów
24
Przy danym temacie wpisujemy liczbę godzin jaką chcemy na niego poświęcić.
25
Klikamy „Popraw numery”
26
Kolejny sukces edukacyjny.
I gotowe. Kolejny sukces edukacyjny.
27
Kolejność tematów- film
28
III. Przenoszenie tematów z klasy II do III itp.
29
Zaznaczam tematy, które chcę przenieść i klikamy „Przenieś zaznaczone”
30
Otwiera nam się okno dialogowe
31
Wybieramy etap
32
Wybieramy poziom
33
Znów sukces edukacyjny.
I gotowe. Znów sukces edukacyjny.
34
Przenoszenie tematów między poziomami- film
36
NIE KAŻDY TEMAT DA SIĘ PRZENIEŚĆ
Ale tu uwaga! NIE KAŻDY TEMAT DA SIĘ PRZENIEŚĆ Temat powiązany z lekcją w danej klasie nie daje się usunąć ani przenieść, a jedynie edytować.
37
Co więc zrobić, jeżeli w jednej klasie
zrealizowałem temat, a w drugiej nie. TEN PROBLEM PRZESTANIE ISTNIEĆ, JEŻELI KAŻDA KLASA BĘDZIE MIAŁA OSOBNY ROZKŁAD
38
IV. Kopia mojego rozkładu
39
Będąc na danym rozkładzie, klikamy „Utwórz kopię”
40
Zgadzamy się prawie na wszystko.
41
Pojawiają się dwa rozkłady o tej samej nazwie
42
Zmieniamy nazwę rozkładu
43
I klikamy na dole „Zapisz” i przydzielamy go tylko danej klasie.
44
Kopia rozkładu - film
45
V. Mam dobre serce, dzielę się z innymi
V. Mam dobre serce, dzielę się z innymi. Opublikowanie własnego rozkładu dla innych nauczycieli.
46
Otwierasz rozkład, który chcesz opublikować i uzupełniasz siatki i klikasz „Zapisz”;
47
Teraz kliknij „Opublikuj”, potem tylko kolejne dwa dziwne pytania i rozkład opublikowany.
48
Wchodzimy do swoich rozkładów
49
W każdej chwili właściciel może „Usunąć publikację”.
Klikając „Znajdź rozkład” i wypełniając tabelkę każdy kolega i koleżanka będą mogli pobrać rozkład. W każdej chwili właściciel może „Usunąć publikację”. Odznacz !
50
VI. Przydzielenie rozkładu danej klasie.
51
Otwierasz rozkład i klikasz „Przydziel”;
52
Wybierasz klasę. Jeżeli jest to klasa wirtualna, tu nic nie zaznaczasz, tylko klikasz „Wirtualne klasy”
53
Tu zaznaczasz klasę i wybierasz poziom
54
VII. Mój własny nowy rozkład.
55
Wpisuję nazwę rozkładu
56
Klikam kropeczkę (jeżeli trafię).
57
Wybieram przedmiot i klikam dodaj;
58
Teraz mam dwie drogi; Mogę dodawać tematy w systemie; Mogę stworzyć w domu plik i zaimportować tematy do dziennika;
59
Teraz mam dwie drogi; Mogę dodawać tematy w systemie; Mogę stworzyć w domu plik i zaimportować tematy do dziennika;
60
Dodajemy do rozkładu poziomy. Jeżeli np
Dodajemy do rozkładu poziomy. Jeżeli np. dany przedmiot jest tylko w klasie I i III, możemy stworzyć tylko te poziomy.
61
Rozwiń poziom „+” i wybierz „Dodaj temat”
62
Tutaj uzupełniasz temat po temacie ew
Tutaj uzupełniasz temat po temacie ew. wpisując liczbę godzin, jeżeli temat ma dotyczyć więcej niż jednej lekcji klikając za każdym razem „Dodaj”. Na koniec zaś klikam „Do listy tematów”;; ?
63
Wracam do listy tematów
64
Jeszcze tylko zmiana numeracji lekcji;
65
Klikamy „Popraw numery”
66
Własny rozkład - film
67
Teraz mam dwie drogi; Mogę dodawać tematy w systemie; Mogę stworzyć w domu plik i zaimportować tematy do dziennika;
68
Mogę stworzyć w domu plik i zaimportować tematy do dziennika;
69
Mogę stworzyć w domu plik i zaimportować tematy do dziennika;
70
Mogę stworzyć w domu plik i zaimportować tematy do dziennika;
71
Mogę stworzyć w domu plik i zaimportować tematy do dziennika;
72
Mogę stworzyć w domu plik i zaimportować tematy do dziennika;
73
Mogę stworzyć w domu plik i zaimportować tematy do dziennika;
74
Zapisz nazwa dowolna jako typ wybierasz z listy rozwijanej „CSV (rozdzielony przecinkami)”
75
Zapisz nazwa dowolna jako typ wybierasz z listy rozwijanej „CSV (rozdzielony przecinkami)”
76
Wybieram etap
77
Wybieram plik
78
Szukam na swoim komputerze
79
Klikam „Dodaj”;
80
Tematy zaimportowane
81
Na dole klikam „Dalej”
82
I nie zapominam o przydzieleniu
rozkładu klasie.
83
VIII. Początek lekcji.
84
Lekcję zaczynam interfejsem lekcyjnym
85
Wybieram lekcję z planu - klikając, nie po numerze lekcji (ew
Wybieram lekcję z planu - klikając, nie po numerze lekcji (ew. wybieramy inną datę).
86
Klikamy „Wybierz i rozpocznij lekcję”
87
Klikamy „Zaproponuj” lub wybieramy temat z rozkładu samodzielnie.
88
Wstawia się temat w dwóch miejscach,
w tym momencie jest czas na ewentualna zmianę tematu oznaczonego na zielono.
89
Klikam „Zatwierdź i sprawdź obecność”
90
Klikam kwadrat zaznaczając wszystkim obecność
91
Sprawdzam obecność, klikając tylko przy nieobecnych.
92
W tym wypadku najprawdopodobniej wychowawca sprawdził obecność tym uczniom i tak pozostawiamy sprawdzając obecność pozostałym.
93
Początek lekcji - film
94
IX. Kontrola realizacji.
95
Wybieram w statystykach
kontrolę realizacji;
96
Wybieram wszystkie przydziały i tu muszą być zera.
Najczęściej problem sprawiają realizacje ponad program. Wchodzimy w szczegóły i widzimy …
97
Zapisujemy sobie to na kartce i idziemy dalej.
… datę, lekcję i klasę. Zapisujemy sobie to na kartce i idziemy dalej.
99
Wchodzimy w dziennik, „realizacje programu”.
100
możemy też wypełnić pozostałe pola.
Wybieramy datę, klasę, możemy też wypełnić pozostałe pola.
101
Wyświetlają nam się lekcje, wśród nich jest ta nasza poszukiwana
Wyświetlają nam się lekcje, wśród nich jest ta nasza poszukiwana. Jeżeli to my ją wstawiliśmy, w kolumnie opcje mamy „Edycja”, „Usuń”.
102
Zaznaczam „ Usuń frekwencję” i zatwierdzam „Tak”.
103
X. Seryjne zwolnienia.
104
Wchodzimy w dziennik, „seryjne zwolnienia”.
105
Wybieramy klasę, lekcję, rodzaj zapisu mającego się pojawiać i okres w którym ma obowiązywać
106
„Kartoteka ucznia” – wszystkie informacje jakie należy pokazać rodzicowi, który uraczył nas nagle obecnością.
107
XI. Długotrwałe zwolnienia od rodziców
109
Wchodzimy w dziennik, „realizacje programu”.
110
Wchodzimy w dziennik, „realizacje programu”.
111
Jeżeli chcemy wstawić pojedynczą nieobecność;
Usprawiedliwiamy nieobecność np. chorobę tygodniową. Klikamy każdą jedną lekcję osobno;
112
Pojedyncza nieobecność.
113
Choroba tygodniowa;
114
XII. Oceny seryjnie z komentarzem.
115
Oceny seryjnie i z komentarzem, wchodzimy przez „Oceny” lub przez „Interfejs lekcyjny”
116
Klikam „Oceny seryjnie”
117
Wybieram kategorię i klikam pole komentarzy.
118
Wstawiam komentarz i oceny
Wstawiam komentarz i oceny. Jeżeli ktoś nie pisał mogę wstawić ocenę „0”. Wtedy w miejscu oceny pojawi się zapis „np”- nie pisał.
119
XIII. Frekwencja seryjnie
122
Ustawiamy datę a następnie „Seryjne dodanie”;
123
Wybieramy rodzaj jaki chcemy dodać seryjnie. Możemy dodać komentarz.
A następnie klikamy w pola z kwadracikami i zatwierdzam „OK”. 1 2 3
124
Ustawiamy datę a następnie „Seryjna zmiana”;
125
Wybieram z listy pola, które chcę zmienić.
Po chwili pojawią mi się kwadraciki. Zaznaczam te, które chcę zmienić.
126
Teraz wybieram z listy na co chcę je zamienić i pole pozostanie puste.
i zatwierdzam „OK”. Mogę też wybrać „USUŃ ZAZNACZONE”, wtedy po prostu zostanie usunięty wpis i pole pozostanie puste.
127
Frekwencja zmiana i poprawianie - film
128
XIV. Zastępstwa Kiedy nie wpisywać tematu i nie sprawdzać obecności.
134
Bywały też 43 nieprzeczytane wiadomości w skrzynce;
Czytajmy!!! U wielu osób zauważyłem wyskakujące po zalogowaniu okienko z informacją o najnowszej wersji systemu i zmianach w systemie. Okienko, co logowanie było przez nauczyciela zamykane regularnie od 3 miesięcy. Wystarczyło zaś wybrać z listy rozwijanej obok komunikatu pozycję „Nie pokazuj więcej”; Bywały też 43 nieprzeczytane wiadomości w skrzynce;
135
KILKA UWAG KOŃCOWYCH * Nie wpisujemy tematu ani obecności, jeżeli brak rozkładu; * Nie wpisujemy tematu: „Godziny do dyspozycji nauczyciela”; * Nie usuwamy dyżurnych (mają być wpisani od września). * W miarę możliwości wpisujemy temat zebrania z rodzicami; * WYCHOWAWCY - NIE UZUPEŁNIAMY FREKWENCJI ZA NAUCZYCIELA; * Nie trzymamy się ściśle ilości godzin w rozkładzie; * Podział uczniów w klasach na informatyce, j. niemieckim i j. angielskim jest taki sam (o podziale decyduje j. angielski) * W każdym rozkładzie obowiązkowo przynajmniej 10h do dyspozycji nauczyciela; * W każdym rozkładzie GDDW 20h do dyspozycji nauczyciela; * Czytamy wiadomości w skrzynce pocztowej;
136
Przepraszam, że było tak nudno. I zawsze jestem do dyspozycji.
Dziękuję za uwagę. Przepraszam, że było tak nudno. I zawsze jestem do dyspozycji. Mariusz Trebacki c
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.