Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBogumiła Świątkiewicz Został zmieniony 10 lat temu
1
Balans w grach Marcin Szymkowiak
2
Czy moja gra powinna być symetryczna czy asymetryczna?
3
Balans 1: Balansujemy grę asymetryczną SamolotSzybkośćZwrotnośćSiła ognia SpitfireMedium MesserschmittHigh Low HurricaneLow Medium
4
Balans 1: Balansujemy grę asymetryczną SamolotSzybkośćZwrotnośćSiła ogniaSuma SpitfireMedium (2) 6 MesserschmittHigh (3) Low (1)7 HurricaneLow (1) Medium (2)4
5
Balans 1: Balansujemy grę asymetryczną SamolotSzybkośćZwrotnośćSiła ogniaSuma SpitfireMedium (2) Medium (4)8 MesserschmittHigh (3) Low (2)8 HurricaneLow (1) Medium (4)6 Siła ognia jest ważniejsza!!!
6
Balans 1: Balansujemy grę asymetryczną Samolot8SzybkośćZwrotnośćSiła ogniaSuma SpitfireMedium (2) Medium (4)8 MesserschmittHigh (3) Low (2)8 HurricaneLow (1) High (6)8
7
Balans 2: Jak nie znudzić i nie wkurzyć gracza?
8
Trick nr1: Zwiększanie poziomu trudności po każdym sukcesie gracza
9
Balans 2: Jak nie znudzić i nie wkurzyć gracza? Trick nr2: Pozwól masterom przejść łatwiejsze poziomy szybko
10
Balans 2: Jak nie znudzić i nie wkurzyć gracza? Trick nr3: Oceniaj przejście poziomu!
11
Balans 2: Jak nie znudzić i nie wkurzyć gracza? Trick nr4: Wybór poziomu trudności.
12
Balans 2: Jak nie znudzić i nie wkurzyć gracza? Trick nr5: Playtesty!
13
Balans 2: Jak nie znudzić i nie wkurzyć gracza? Tips: Niespodzianka! Fog of War
14
Balans 3: Znaczące decyzje
15
# wyborów > # pragnień → gracz czuje się przytłoczony # wyborów < # pragnień → gracz czuje się sfrustrowany # wyborów = # pragnień → OK
16
Balans 3: Znaczące decyzje
18
Hollow decision: no real consequences Obvious decision: no real decision Uninformed decision: an arbitrary choice Informed decision: where the player has ample information Dramatic decision: taps into a player's emotional state Weighted decision: a balanced decision with consequences on both sides Immediate decision: has an immediate impact Long-term decision: whose impact will be felt down the road
19
Balans 3: Znaczące decyzje
20
Jak gracze podejmują decyzje?
21
Balans 3: Znaczące decyzje
22
Balans 4: Skill vs Luck
23
Balans 5: Zręczność vs pomyślunek
24
Balans 6: Długość gry/sesji
25
Balans 7: Nagrody
26
Balans 7: Sposoby nagradzania gracza Pochwała
27
Balans 7: Sposoby nagradzania gracza Punkty
28
Balans 7: Sposoby nagradzania gracza Przedłużenie rozgrywki
29
Balans 7: Sposoby nagradzania gracza Portale/Klucze/Przejścia
30
Balans 7: Sposoby nagradzania gracza Małe show
31
Balans 7: Sposoby nagradzania gracza P-p-p-p-p-ower!!!
32
Balans 7: Sposoby nagradzania gracza Zasoby
33
Balans 7: Sposoby nagradzania gracza Ukończenie / „wymaksowanie” gry
34
Balans 7: Sposoby nagradzania gracza Tips and Tricks Większa różnorodność = lepiej Im dalej tym więcej Mały random jest OK
35
Balans 7: Sposoby nagradzania gracza Tips and Tricks Pomocne nagrody są bardziej wartościowe Nagrody powiązane z fabułą są fajne
36
Balans 8: Kary
37
Balans 8: Sposoby karania gracza
39
Balans ∞: Tips & Tricks #1 Ostrożnie z płatnymi ($$$) itemami
40
Balans ∞: Tips & Tricks #2 Social Games i nie tylko: Czas „życia” gry Tempo gry Przerwy w grze Konsumpcja
41
Balans ∞: Tips & Tricks #3 HeatMapy
42
Balans ∞: Tips & Tricks #3 HeatMapy
43
Balans ∞: Tips & Tricks #3 HeatMapy
44
Balans ∞: Tips & Tricks #3 HeatMapy
45
Balans ∞: Tips & Tricks #4 Różne: Balans nie może być całkowity Czasami matematyka jest bezsilna... RTS: balansowanie nie jest łatwe... Skup się na zbalansowaniu dla targetu twojej gry
46
Balans ∞: Tips & Tricks #5 Różne: Słabości twoich bohaterów twoją siłą... Zarządzanie pierdołami... Daj sobie czas na balansowanie! Priorytet na FUN nie na $$$
47
Balans ∞: Tips & Tricks #6 Różne: Stagnacja Powtarzalność Balans sił Niekończąca się pętla Jaki tu spokój... na na na na, nic się nie dzieje...
48
Balans ∞: Tips & Tricks #7 Różne: Mamo, mamo utknąłem... Losowa katastrofa Nie daj im zmasterować swojej gry! (za szybko) Funkcja SKILLA do ŚMOCY nie jest liniowa
49
Balans ∞: Tips & Tricks #8 Gracze domagają się osłabienia któregoś z bohaterów? Dobrze! Albo źle... Nie zmieniaj zasad w trakcie gry! Wybór, wybór i jeszcze raz wybór
50
Balans ∞: Tips & Tricks #N Źle: Zła decyzja gracza okazuje się złą dopiero po długim czasie
51
Źródła „The Art of Game Design” Jesse Schell (książka) Four Tricks to Improve Game Balance David Maletz (artykuł) Four Tricks to Improve Game Balance David Maletz (artykuł) Improving Player Choices Tracy Fullerton (artykuł) Improving Player Choices Tracy Fullerton (artykuł) Extra Credits: The Illusion of Choice (wideo) Extra Credits: The Illusion of Choice (wideo) On Balance-optimizing the PVP Experience Steve Levkoff (artykuł) On Balance-optimizing the PVP Experience Steve Levkoff (artykuł) The tricky balance of virtual items (artykuł) The tricky balance of virtual items (artykuł) Game Balance Wendy Soong (artykuł) Game Balance Wendy Soong (artykuł) Opinion: Balance and Flow Maps Sean Houghton (artykuł) Opinion: Balance and Flow Maps Sean Houghton (artykuł) Balance and Expression Ben Taber (artykuł) Balance and Expression Ben Taber (artykuł) Understanding Balance in Video Games Keith Burgun (artykuł) Understanding Balance in Video Games Keith Burgun (artykuł) Extra Credits: Perfect Imbalance - What Changes the Competitive Meta (wideo) Extra Credits: Perfect Imbalance - What Changes the Competitive Meta (wideo) The Psychology of Choice John Hopson (artykuł) The Psychology of Choice John Hopson (artykuł) Extra Credits: Balancing for Skill (wideo) Extra Credits: Balancing for Skill (wideo) Extra Credits: When Difficult Is Fun - The Difference Between Challenging and Punishing Games (wideo) Extra Credits: When Difficult Is Fun - The Difference Between Challenging and Punishing Games (wideo)
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.