Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWisia Sulich Został zmieniony 10 lat temu
1
KATEGORIA 1 Fizyka da się lubić Doświadczenie grupowe
2
Cel doświadczenia Potrzebne materiały
Wyznaczenie prędkości rozchodzenia się dźwięku w powietrzu. Stoper Sznurek o długości do 1 metra Dwie metalowe pokrywki do garnków (o średnicy do 50 cm) Ekierka Potrzebne materiały
3
Przebieg doświadczenia
Udajemy się do lasu w celu przeprowadzenia doświadczenia
4
Przebieg doświadczenia
2. Przywiązujemy metrowy sznurek do butów a następnie odmierzamy odległość dzielącą nas od lasu W naszym przypadku odległość od lasu wyniosła 155,4 m. Ekierka pomaga nam w odmierzaniu odległości
5
Przebieg doświadczenia
3. Z miejsca z którego zaczynaliśmy odmierzać odległość uderzamy o siebie pokrywkami i za pomocą stopera mierzymy czas w jakim dźwięk do nas wróci.
6
Przebieg doświadczenia
4. Gdy stukniemy w pokrywki od talerzy, włączamy stoper, a kiedy echo do nas dotrze- zatrzymujemy go. Powtarzamy to kilka razy, następnie wyliczamy średnią z tych pomiarów.
7
Nasze pomiary
8
Przebieg doświadczenia
5. Liczymy średnią z naszych pomiarów: 0,86+0,96 = : 2 = 0.91 ~ 0,90
9
Przebieg doświadczenia
6. Mając czas i drogę, ze wzoru V= s/t możemy obliczyć prędkość dźwięku. s= 155,4m s= 310,8m t~0,90s V= 310,8m : 0,90s V~ 345 m/s
10
Nasze uwagi W naszym przypadku w pobliżu lasu znajduje się bagno oraz staw, przez co powietrze jest bardziej wilgotne i prędkość jest większa niż w suchym powietrzu.
11
KATEGORIA 2 Fizyka da się lubić Doświadczenie grupowe
12
Cel doświadczenia Potrzebne materiały
Wyznaczenie prędkości rozchodzenia się dźwięku w powietrzu. - Program Oscilloscope Stoper Sznurek o długości do 1 metra Dwie metalowe pokrywki do garnków (o średnicy do 50 cm) Ekierka Potrzebne materiały
13
Przebieg doświadczenia
Tym razem do dokładniejszych pomiarów używamy programu Oscilloscope. Włączamy stoper po uderzeniu w pokrywki, wtedy też wcześniej wspomniany program wykryje silny dźwięk. Stoper zatrzymujemy, gdy program ponownie wykryje silniejszy dźwięk.
14
Nasze pomiary
15
Przebieg doświadczenia
Liczymy średnią z naszych pomiarów: 0,91+0,93+0,94 = 2,78 2,78 : 3 = 0,92(6) ~ 0,93
16
Przebieg doświadczenia
Mając czas i drogę, ze wzoru V= s/t możemy obliczyć prędkość dźwięku. s= 155,4m s= 310,8m t~0,93s V= 310,8m : 0,93s V~ 334,19 m/s
17
Nasze uwagi W naszym przypadku w pobliżu lasu znajduje się bagno oraz staw, przez co powietrze jest bardziej wilgotne i prędkość jest większa niż w suchym powietrzu.
18
Twórcy Prezentacje wykonali uczniowie klasy III "A" z Gimnazjum Integracyjnego nr 4 im Jana Karsiego w Kielcach: -Piotr Wajda nr telefonu: -Hubert Leszczyński nr telefonu: -Oskar Bednarski nr telefonu:
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.