Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Programowanie w języku C++
NobleProg Programowanie w języku C++
2
Programowanie w języku C++
Część 4 – Biblioteka STL
3
Teoria - ogólnie STL(ang. Standard Template Library) Biblioteka standardowa języka C++ jest jego częścią i należy do standardu. Uzupełnia sam język logicznymi strukturami czyniąc go bardziej użytecznym. STL jest pewną częścią biblioteki standardowej należącą do języka C++, a nie całą. Na co przede wszystkim pozwala nam STL? Pliki nagłówkowe #include<iostream>, Przestrzeń nazw using namespace
4
String – append i assign
Kod 33
5
String – length i size Kod 34
6
String – empty Kod 35
7
String – at Kod 36
8
String – clear Kod 37
9
String – erase Kod 38
10
String – found Kod 39
11
String – swap Kod 40
12
String – substr Kod 41
13
Konwersja int to string
Kod 42
14
Konwersja string to int
Kod 43
15
Konwersja float to string
Kod 44
16
Konwersja string to float
Kod 45
17
STL - Kontener Kontener – struktura danych, która służy do przechowywania danych w ZORGANIZOWANY SPOSÓB. Np. tablica, tablica asjocjacyjna czy lista Iterator – obiekt pozwalający na sekwencyjny dostęp do wszystkich danych znajdujących się w konkretnym kontenerze np. wskaźnik w tablicy. Dzielimy je na: - wejścia - wyjścia - przejścia w przód - dwukierunkowe - precyzyjne (bezpośredniego dostępu)
18
Wykorzystanie iteratorów
Kod 46
19
Map – kontener asjocjacycjny
Kod 47
20
Map – count() Kod 48
21
Map – find() and erase()
Kod 49
22
Map – size() Kod 50
23
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.