Pobierz prezentację
1
STATKI DAWNIEJ I OBECNIE
2
ŻAGLOWCE Podział żaglowców na rodzaje jest trudny i wielowątkowy, generalnie jednak żaglowce klasyfikuje się właśnie ze względu na ich żagle, a dokładniej na rodzaj osprzętu żaglowego, czyli takielunek
3
ŻEGLOWCE DAWNIEJ OBECNIE
4
ŻAGLOWCE DAWNIEJ OBECNIE
5
PAROWCE W drugiej połowie XX wieku ilość parowców zaczęła się zmniejszać gdyż lepszy okazał się napęd spalinowy. Obecnie, poza statkami o napędzie nuklearnym, napęd turbiną parową wykorzystuje się sporadycznie na tankowcach transportujących ropę naftową, ze względu na dostępność taniego paliwa .
6
PAROWCE DAWNIEJ OBECNIE
7
PAROWCE DAWNIEJ OBECNIE
8
PROMY Promy morskie stanowią typ statków, który wykształcił się ze statków pasażerskich. Promy obsługują regularne połączenia między portami (tzw. żegluga wahadłowa). Bywają promy wyłącznie pasażerskie, ale obecnie wśród średnich i większych promów zdecydowanie dominują jednostki pasażersko-towarowe
9
PROMY DAWNIEJ OBECNIE
10
PROMY DAWNIEJ OBECNIE
11
TANKOWCE Statek-cysterna, przeznaczony do transportowania materiałów płynnych. Tankowce należą do największych statków handlowych. W przeciwieństwie do innych frachtowców nie posiadają ładowni, a zbiorniki ładunkowe – załadunek/wyładunek odbywa się za pośrednictwem systemu rurociągów i pomp.
12
TANKOWCE DAWNIEJ OBECNIE Tankowce są przeznaczone
13
TANKOWCE DAWNIEJ OBECNIE Statek-cysterna spec
14
KONTENEROWCE Kontenerowiec, dawniej pojemnikowiec – statek specjalnie wyposażony w prowadnice i przeznaczony do przewozu kontenerów, przy założeniu ich pionowego załadunku i wyładunku.
15
KONTENEROWCE DAWNIEJ OBECNIE
Statek specjalny do przeworzenia kontenerów.
16
KONTENEROWCE DAWNIEJ OBECNIE
Statek specjalny do przeworzenia kontenerów.
17
TYM SLAJDEM KOŃCZYMY DZISIEJSZĄ PREZENTACJE
18
DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ MATEUSZ ROSA I PATRYK SOWINSKI
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.