Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałSobiesława Chmielowski Został zmieniony 10 lat temu
1
CRM – wady i zalety UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008
2
Czym powinien się charakteryzować system crm …
Posiadanie całkowitego obrazu klienta Pracownicy firmy powinny posiadać aktualne informacje o klientach, które mogą być udostępniane różnym działom. Wszelkie moduły wspomagające sprzedaż, kupno i obsługę klienta powinny być ze sobą w pełni zintegrowane Zapewnić wszystkim uprzywilejowanym osobom z personelu oraz pracownikom pełny dostęp do informacji o klientach, które zostały zebrane w ramach organizacji. Wszelkie informacje wstępne o kliencie powinny być wprowadzane do systemu zawsze tylko JEDEN raz i dostępne wyznaczonym działom firmy. UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008
3
cd… Czym powinien się … Połączenie i usprawnienie wszelkich procesów biznesowych bez względu na ograniczenia systemu. Umożliwiać prezentowanie i udostępnianie pełnych informacji o klientach. Informacje powinny pozwolić firmie znajdować nowe sposoby obsługi klienta, identyfikować nowe możliwości i potrzeby klienta. CRM zwalnia pracowników firmy od czasochłonnego zadania ponownego wprowadzania informacji, które zostały wcześniej uzyskane przez inny dział. UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008
4
cd… Czym powinien się Szybka integracja z innymi systemami informatycznymi. Umożliwić import, export i migrację danych z innych systemów (Kadrowych, Płacowych, ZUS, Magazynowych …) Integracja powinna być niezależna od platformy sprzętowej Procesy integracyjne powinny być wydajne i niezawodne UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008
5
cd… Czym powinien się Zdalna praca poza zasięgiem sieci firmowej.
Praca w trybie ‘offline’ Praca bez względu na aktualne miejsce pobytu Migracja danych do systemu zewnętrznego, dostępnego spoza sieci firmy Bezpieczeństwo i ochrona danych UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008
6
cd… Czym powinien się Dostosowanie i integracja z innymi produktami i usługami. Integracja funkcji systemu CRM z funkcjami aplikacji innych firm oraz usługami sieci Web. Jak najmniejsza ingerencja w kod źródłowy Udostępnienie wtyczek, tabel, formatów wymiany danych UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008
7
CRM – odzwierciedla działanie firmy
Szybki dostęp do danych Wyszukiwanie za pomocą formularzy Prostota Środowisko pracy jest oparte intuicyjne ekrany, których liczba jest ograniczona do niezbędnego minimum Planowanie usług Kalendarze zintegrowane o klienta lub grupę klientów Raporty i analiza Informacje o szansach i problemach klienta UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008
8
Cd …CRM – odzwierciedla…
Integracja w programami w firmie Edytory tekstu, arkusze kalkulacyjne Integracja z innymi urządzeniami PDA, komórki, laptopy, przeglądarki Ukierunkowanie na Wydajność Zysk Zadowolenie klineta UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008
9
Efekt końcowy Zysk z zintegrowanego systemu CRM
Firma otrzyma do dyspozycji wyjątkowo wydajne, niestandardowe rozwiązanie informatyczne. Kampanie reklamowe, biznesowe i indywidualne dostosowane idealnie do potrzeb klienta Raporty, schematy, wykresy … Ułatwiony kontakt, rozwiązywanie problemów, ‘integracja’ z klientem UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008
10
Efekty Końcowe - Wady Wybór odpowiedniego systemu CRM
Koszt zakupu systemu Koszt integracji z obecnymi systemami – wdrożenie Koszty migracji danych Dostosowanie systemu do wymagań firmy Zmiana sposobu obiegu dokumentów Opór materii – pracowników firmy UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.