Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Dział Wsparcia Technicznego MAM PROBLEM! ! II Linia Wsparcia JAKI PROBLEM ???

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Dział Wsparcia Technicznego MAM PROBLEM! ! II Linia Wsparcia JAKI PROBLEM ???"— Zapis prezentacji:

1

2 Dział Wsparcia Technicznego MAM PROBLEM! !

3 II Linia Wsparcia JAKI PROBLEM ???

4 Dział Wsparcia Technicznego ROZMOWY TRWAJĄ 30 minut później

5 Proaktywne zarządzanie infrastrukturą Data Center - ProactiveNet 8.5 i narzędzia planowania pojemności systemów Marek Domaszewicz, CompFort Meridian

6 Agenda Zarządzanie zdarzeniami Zdarzenia predykcyjne Wsparcie analizy przyczyny awarii Zarządzanie pojemnością –Kontrola utylizacji zasobów –Planowanie pojemności Podsumowanie

7 Zarządzanie zdarzeniami Wsparcie zarządzania zespołem Operacje na zdarzeniach Trochę historii

8 Zarządzanie zdarzeniami Monitoring BMC Performance Manager Agent lub Agentless (BPM and Patrol) Zewnętrzne (adaptery) HP, CA, MOM, SCOM Monitoring sieci BMC Transaction Management Appl Response Time (TMART) Integracja Email, SNMP Remedy Service Desk ESM Konsole HP, CA, IBM, inne BMC Service Impact & Event Management BMC ProactiveNet Analytics Zdarzenia (inteligentne zdarzenia) Zdarzenia ze źródeł zewnętrznych

9 Zarządzanie zdarzeniami

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31 Integracje –Narzędzia automatyzacji – BMC BladeLogic, BMC Atrium Orchestrator –Narzędzia ITSM - BMC Remedy Service Desk, Atrium CMDB –Narzędzia analityczne – BMC AppSight, BMC Middleware Management –Narzędzia planowania pojemności – BMC Capacity Optimization

32 Planowanie pojemności BMC Capacity Optimization –Kontrola utylizacji –Planowanie pojemności

33 Planowanie pojemności Pojemność zasobów IT Czas, potrzeby biznesowe, zmiany potrzeby zabezpieczenie „nadpojemność” = nadmierny CapEx nadmierny OpEx „podpojemność” = niespełnione SLAs utrata przychodów

34 Planowanie pojemności BCO system obejmuje wszystkie komponenty IT podlegające utylizacji,mierzone przez jedną lub więcej metryk Typy jednostek konfiguracji (BCO systems) –Serwery fizyczne –Serwery wirtualne –Instancje baz danych –Połączenia sieciowe –Macierze dyskowe –Serwery aplikacyjne –Chmury –... BCO systems mogą być również pochodnymi systemów zarządzanych dla lepszej prezentacji bardziej złożonych bytów.

35 Planowanie pojemności Drivery biznesowe reprezentują KPI usługowe (bądź biznesowe), które powodują utylizację zasobów zarządzanych systemów: –Ilość transakcji w bazie danych –Ilość „hitów” strony internetowej Driver biznesowy Użytkownicy Infrastruktura

36 Planowanie pojemności Analizy BCO ukazują zależność między metryką/metrykami, a driverami biznesowymi w czasie lub korelacje między nimi Dwa podstawowe typy analiz: Analizy czasowe Analizy korelacji

37 Planowanie pojemności TFM (time forecasting models)

38 Planowanie pojemności EM (Extrapolation Models) Bieżąca utylizacja Zabezpieczona pojemność Potrzebna dodatkowa pojemność

39 Planowanie pojemności Model konsolidacyjny

40 Planowanie pojemności Model optymalnej alokacji

41 Planowanie pojemności Model kosztowy (ACM)

42 Podsumowanie Redukcja przestojów nieplanowych Redukcja zgłoszeń incydentów Wsparcie zarządzania zespołem EM Wsparcie analizy przyczyny awarii Kontrola utylizacji zasobów systemowych Zaawansowane planowanie pojemności zgodne z potrzebami biznesowymi Wracamy do Centrum Wsparcia Technicznego

43 Dział Wsparcia Technicznego No to mamy problem

44 Dziękujemy za uwagę


Pobierz ppt "Dział Wsparcia Technicznego MAM PROBLEM! ! II Linia Wsparcia JAKI PROBLEM ???"

Podobne prezentacje


Reklamy Google