Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Aktywności z dziećmi: http://teatrarlekin.pl/pl/niedziela-z-arlekinem https://www.teatrmalegowidza.pl/ https://www.p.lodz.pl/pl/lud http://www.ckd.miasto.zgierz.pl/zajecia/kreatywna-kuznia-familijna,18.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Aktywności z dziećmi: http://teatrarlekin.pl/pl/niedziela-z-arlekinem https://www.teatrmalegowidza.pl/ https://www.p.lodz.pl/pl/lud http://www.ckd.miasto.zgierz.pl/zajecia/kreatywna-kuznia-familijna,18."— Zapis prezentacji:

1 Aktywności z dziećmi: http://teatrarlekin.pl/pl/niedziela-z-arlekinem

2 https://teatrdom.pl/repertuar.html - spektakle dla dzieci
– znajdywanie miejsc ukrytych w przestrzeni miejskiej/terenowej - ozonowana woda

3 Porozumienie bez przemocy
Język serca

4 Przemoc ………. PRZEMOC W RODZINIE TO ZAMIERZONE I WYKORZYSTUJĄCE PRZEWAGĘ SIŁ DZIAŁANIE PRZECIW CZŁONKOWI RODZINY, NARUSZAJĄCE PRAWA I DOBRA OSOBISTE, POWODUJĄCE CIERPIENIE I SZKODY.

5 Mamy wybór na to co robią nasze dzieci!!
-Stosowanie przymusu - zmuszanie do tego na czym nam zależy -Brak reakcji – budowanie niepewności w dziecku lub - świadome budowanie pewnego rodzaju więzi, która jest konieczna, aby potrzeby wszystkich mogły zostać zaspokojone

6 Świat szakala Kultura dominacji i rywalizacji
stawianie warunków i zmuszanie a nie umowa wzbudzanie w dzieciach lęku poprzez groźby, kary, rozkazywanie, osądzanie, czy zawstydzanie.

7 Świat żyrafy To przede wszystkim wielkie serce (empatia)
Ciekawość co dzieje się z drugim człowiekiem-pytanie lub odgadywanie jakie ma uczucia i potrzeby Potrzeba miłości i szacunku Ochrona godności człowieka Co wyrażone to zwentylowane

8 Jak przejść do świata żyrafy ?
Najpierw odpowiedź czy wierzysz, że to lepsza droga i czy chcesz stać się żyrafą

9 Taka zmiana wymaga zastąpienia nawyku
oceniania i moralizowania oraz słów takich, jak dobrze/źle czy słusznie/niesłusznie zorientowanym na potrzeby Zamiast krzyczeć na dziecko-To brzydko/źle bić Tadzia! Powiem: Czuję strach, kiedy widzę, jak bijesz Tadzia, bo chcę, żeby wszyscy w naszej rodzinie byli cali i zdrowi.

10 Czterostopniowy komunikat wg Modelu Porozumienie bez Przemocy-
1. Fakty/obserwacja 2. Uczucia 3. Potrzeby 4. Prośba

11 1. Fakty/obserwacja Opisanie rzeczywistości tak precyzyjnie
i bezstronnie, jak zrobiłaby to kamera. Unikamy uogólnień: zawsze, nigdy, często, rzadko. Unikamy ocen, interpretacji. Kiedy (ja) widzę (słyszę, przypominam sobie)….. Kiedy robisz/mówisz…….

12 Fakty/obserwacja Kiedy widzę porozrzucane zabawki na dywanie i krzesłach……… Kiedy mówisz głośno do mnie ………………. Przypominam sobie, że od 4 dni nie wyniosłeś kosza ……………………………

13 Przykłady – str. 45 PBP wyd II

14 2. Uczucia Mówimy co my czujemy wobec postępowania danej osoby, które zaobserwowaliśmy. Można je wyrazić dwoma, trzema słowami: czuję się smutny, jestem spokojny, szczęśliwy. Uwaga łatwo je mylić z myślami w masce uczuć ( czuję się odrzucony).

15 2. Uczucia Kiedy widzę porozrzucane zabawki na dywanie i krzesłach, czuję ………………….. -zdenerwowanie, smutek, frustrację, słabość Kiedy mówisz głośno do mnie, czuję ………….. -niepokój, rozdrażnienie, strach, oddzielenie, obawę Przypominam sobie, że od 4 dni nie wyniosłeś kosza, czuję ……… -złość, bezradność, niepokój, zirytowanie, żal

16 Co zwykle czujemy, kiedy nasze potrzeby NIE SĄ ZASPOKAJANE?
apatia ból lęk niesmak panika przewrażliwienie smutek zaangażowanie zazdrość zniechęcenie beznadzieja cierpienie nerwowość obawę pesymizm rozczarowanie szok zakłopotanie zirytowanie żal bezradność depresja niecierpliwość oddzielenie bezduszność rozpacz Wstyd zaskoczenie złość brak wyjścia frustracja niepewność opór senność wyczerpanie zawiść zmęczenie

17 3. Potrzeby Określamy własne potrzeby związane z uczuciami, które zdefiniowaliśmy przed chwilą. Mówimy o przyczynach własnych uczuć. Może być wiele strategii na zaspokojenie potrzeby. Ponieważ potrzebuję…. bo ………… Zależy mi …………… Ważne dla mnie jest……….

18 Przykłady Kiedy widzę porozrzucane zabawki na dywanie i krzesłach, czuję zdenerwowanie i rozdrażnienie, potrzebuję………. porządku, harmonii, docenienia Kiedy mówisz głośno do mnie, czuję niepokój, strach, potrzebuję ciszy, spokoju, ciepła. Przypominam sobie, że od 4 dni nie wyniosłeś kosza, czuję złość, zirytowanie, bo potrzebuję brania pod uwagę mnie, potrzebuję porządku, wsparcia.

19 4. Prośba Konkretne działanie, którego byś sobie życzył/a.
Prosiłbym cię, żebyś ………………………….. Czy zrobisz to …..? Kiedy mówisz głośno do mnie, czuję niepokój, strach, potrzebuję ciszy, spokoju, ciepła. Proszę cię mów ciszej do mnie. Czy możesz to dla mnie zrobić?

20 Prośba Kiedy widzę porozrzucane zabawki na dywanie i krzesłach, czuję zdenerwowanie i rozdrażnienie, potrzebuję porządku jak wracam z pracy, potrzebuję też harmonii i docenienia mnie, że sprzątam często. Proszę Cię, żebyś włożył do pudełka zabawki jak kończysz zabawę. Czy zrobisz to o co cię proszę?

21 Język żyrafy/ Uszy żyrafy
Kiedy podnosisz głos, boje się, ponieważ potrzebuję bezpieczeństwa, dlatego proszę cię abyś mówił ciszej Kiedy podnosisz głos, to czy jesteś zdenerwowany i zezłoszczony, ponieważ zależy ci na tym, abym cię zrozumiała, czy tak jest?

22 1 Jak się komunikujecie z dziećmi a jak byście chcieli?
2 Podajcie swoje sukcesy/pozytywne zmiany komunikacyjne 3 Jakie elementy z Waszej komunikacji z dziećmi chcielibyście wyeliminować Dla chętnych: Stosując porozumienie bez przemocy jak wyście rozwiązali ostatni konflikt/kłótnie z dzieckiem?


Pobierz ppt "Aktywności z dziećmi: http://teatrarlekin.pl/pl/niedziela-z-arlekinem https://www.teatrmalegowidza.pl/ https://www.p.lodz.pl/pl/lud http://www.ckd.miasto.zgierz.pl/zajecia/kreatywna-kuznia-familijna,18."

Podobne prezentacje


Reklamy Google