Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
dr Maciej Matczak Panel IV Znaczenia korytarzy transportowych północ- południe dla transportu intermodalnego Europejskie korytarze sieci TEN-T a tendencje w handlu światowym dr hab. Maciej Matczak, prof. UMG FRACHT 2019 AM Gdynia
2
Uniwersytet Morski w Gdyni
3
Obszary aktywności UMG
Kształcenie Współpraca z biznesem Badania naukowe
4
Wydział Przedsiębiorczości i Towaroznawstwa
Katedra Logistyki i Systemów Transportowych Katedra Towaroznawstwa i Zarządzania Jakością Katedra Systemów Informacyjnych Katedra Towaroznawstwa Przemysłowego i Chemii Katedra Zarządzenia i Ekonomii
5
Wydział Przedsiębiorczości i Towaroznawstwa
Innowacyjna Gospodarka Systemy Transportowe i Logistyczne Ekonomia Menadżerska Turystyka i hotelarstwo Informatyka Gospodarcza Rachunkowość i Finanse Towaroznawstwo Towaroznawstwo i Zarządzanie Jakością Menadżer Produktu Usługi Żywieniowe i Dietetyka Ochrona wód i gospodarka odpadami
6
Logistyka i Transport Międzynarodowy STUDIA PODYPLOMOWE
7
Globalny wzrost gospodarczy oraz wymiana handlowa 1981-2018
8
Unia Europejska w handlu światowym
Wolumen CAGR ( ) 0,97% Wartość CAGR ( ) 5,06%
9
Struktura gałęziowa obsługi transportowej handlu zewnętrznego UE28 (2018)
10
Korytarze transportowe TEN-T w relacjach północ-południe
dr Maciej Matczak Korytarze transportowe TEN-T w relacjach północ-południe Baltic-Adriatic Orient/East-Med. Scandinavian-Mediterranean Mediterranean Sieć korytarzy transportowych TEN-T jako połączenia do /z portów morskich (lotniczych) Rozwój korytarzy jako czynnik poprawy konkurencyjności określonych układów logistycznych (portów) Spójność z Europejską Towarową Siecią Kolejową AM Gdynia
11
Zagadnienia do dyskusji
Korytarze TEN-T Potencjał rozwoju rynku TSL Infrastrukturalne potrzeby inwestycyjne
12
Korytarze TEN-T Czy aktualny układ korytarze sieci bazowej TEN-T jest korzystny dla Polski? Które korytarze transportowe TEN-T powinny znaleźć swoje przedłużenie w kierunku wschodnim i południowym dla poprawy spójności przestrzennej Europy? Jaka jest rola dróg wodnych śródlądowych w układzie korytarzy transportowych TEN-T?
13
Potencjał rozwoju popytu na usługi TSL
Znaczenie rynku skandynawskiego dla korytarzy Północ- Południe. Współpraca portów morskich w Polsce z portami Europy Południowej i Wschodniej - jak są możliwości oraz wymagania?
14
Popyt na usługi TSL: UE28 – Ukraina i Białoruś
15
dr Maciej Matczak Struktura gałęziowa obsługi transportowej handlu UE28 do wybranych krajów AM Gdynia
16
Rynek krajów północnej Europy
17
Popyt potencjalny na obsługę portową
Wskaźnik konteneryzacji (2017): UE28 0,186 TEU/osobę Polska 0,045 TEU/osobę Potencjał rynkowy (szacunkowy): Ukraina 2,045 – 8,454 mln TEU Białoruś 0,425 – 1,761 mln TEU
18
Potencjał rozwoju popytu na usługi TSL
Znaczenie rynku skandynawskiego dla korytarzy Północ- Południe. Współpraca portów morskich w Polsce z portami Europy Południowej i Wschodniej - jak są możliwości oraz wymagania?
19
Infrastrukturalne potrzeby inwestycyjne
Rola rewitalizacji dolnej Wisły i międzynarodowej drogi wodnej E-40 dla aktywizacji relacji Polski z Ukrainą i Białorusią Projekty infrastrukturalne: „Ukraine Drive 2030” – budowa sieci dróg i autostrad Projekty infrastrukturalne: połączenia kolejowe oraz przejścia graniczne.
20
Dziękuję za uwagę m.matczak@wpit.umg.edu.pl
Szczegóły analizy – raport dostępny przez RIP Gdynia
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.