Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Prześwietlamy nową podstawę programową

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Prześwietlamy nową podstawę programową"— Zapis prezentacji:

1 Prześwietlamy nową podstawę programową
Jak pracować od września z absolwentami szkół podstawowych?

2 Jest w nowej podstawie dla liceów i techników (zakres podstawowy)
Porównanie podstaw programowych 1. Liczby, statystyka i prawdopodobieństwo, wyrażenia algebraiczne Było w podstawie programowej gimnazjum, nie ma w podstawie dla szkoły podstawowej Jest w nowej podstawie dla liceów i techników (zakres podstawowy) 2. Liczby wymierne (dodatnie i niedodatnie). 1) Uczeń oblicza odległość między dwiema liczbami na osi liczbowej. I. Liczby rzeczywiste. 7) Uczeń stosuje interpretację geometryczną i algebraiczną wartości bezwzględnej. 3. Potęgi. 4) Uczeń zamienia potęgi o wykładnikach całkowitych ujemnych na odpowiednie potęgi o wykładnikach naturalnych. 1) Uczeń wykonuje działania (dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie, potęgowanie, pierwiastkowanie, logarytmowanie) w zbiorze liczb rzeczywistych. 6. Wyrażenia algebraiczne. 6) Uczeń wyłącza wspólny czynnik z wyrazów sumy algebraicznej poza nawias. II. Wyrażenia algebraiczne. 3) Uczeń wyłącza poza nawias jednomian z sumy algebraicznej. 9. Statystyka opisowa i wprowadzenie do rachunku prawdopodobieństwa. 4) Uczeń wyznacza medianę zestawu danych. XII. Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka. 3) Uczeń oblicza średnią arytmetyczną i średnią ważoną, znajduje medianę i dominantę.

3 Jest w nowej podstawie dla liceów i techników (zakres podstawowy)
Porównanie podstaw programowych 2. Równania i funkcje Było w podstawie programowej gimnazjum, nie ma w podstawie dla szkoły podstawowej Jest w nowej podstawie dla liceów i techników (zakres podstawowy) 7. Równania. 1) Uczeń zapisuje związki między wielkościami za pomocą równania pierwszego stopnia z jedną niewiadomą, w tym związki między wielkościami odwrotnie proporcjonalnymi. V. Funkcje. 13) Uczeń posługuje się funkcją 𝑓 𝑥 = 𝑎 𝑥 , w tym jej wykresem, do opisu i interpretacji zagadnień związanych z wielkościami odwrotnie proporcjonalnymi, również w zastosowaniach praktycznych. 7. Równania. 5) Uczeń sprawdza, czy dana para liczb spełnia układ dwóch równań stopnia pierwszego z dwiema niewiadomymi. 6) Uczeń rozwiązuje układy równań stopnia pierwszego z dwiema niewiadomymi. 7) Uczeń za pomocą równań lub układów równań opisuje i rozwiązuje zadania osadzone w kontekście praktycznym. IV. Układy równań. 1) Uczeń rozwiązuje układy równań liniowych z dwiema niewiadomymi, podaje interpretację geometryczną układów oznaczonych, nieoznaczonych i sprzecznych. 2) Uczeń stosuje układy równań do rozwiązywania zadań tekstowych.

4 Jest w nowej podstawie dla liceów i techników (zakres podstawowy)
Porównanie podstaw programowych 2. Równania i funkcje Było w podstawie programowej gimnazjum, nie ma w podstawie dla szkoły podstawowej Jest w nowej podstawie dla liceów i techników (zakres podstawowy) 8. Wykresy funkcji. 3) Uczeń odczytuje z wykresu funkcji: wartość funkcji dla danego argumentu, argumenty dla danej wartości funkcji, dla jakich argumentów funkcja przyjmuje wartości dodatnie, dla jakich ujemne, a dla jakich zero. 4) Uczeń odczytuje i interpretuje informacje przedstawione za pomocą wykresów funkcji (w tym wykresów opisujących zjawiska występujące w przyrodzie, gospodarce, życiu codziennym). 5) Uczeń oblicza wartości funkcji podanych nieskomplikowanym wzorem i zaznacza punkty należące do jej wykresu. V. Funkcje. 2) Uczeń oblicza wartość funkcji zadanej wzorem algebraicznym. 3) Uczeń odczytuje i interpretuje wartości funkcji określonych za pomocą tabel, wykresów, wzorów itp. 4) Uczeń odczytuje z wykresu funkcji: dziedzinę, zbiór wartości, miejsca zerowe, przedziały monotoniczności, przedziały, w których funkcja przyjmuje wartości większe (nie mniejsze) lub mniejsze (nie większe) od danej liczby, największe i najmniejsze wartości funkcji (o ile istnieją) w danym przedziale domkniętym oraz argumenty, dla których wartości największe i najmniejsze są przez funkcję przyjmowane.

5 Jest w nowej podstawie dla liceów i techników (zakres podstawowy)
Porównanie podstaw programowych 3. Geometria – własności figur Było w podstawie programowej gimnazjum, nie ma w podstawie dla szkoły podstawowej Jest w nowej podstawie dla liceów i techników (zakres podstawowy) 10. Figury płaskie. 2) Uczeń rozpoznaje wzajemne położenie prostej i okręgu, rozpoznaje styczną do okręgu. 3) Uczeń korzysta z faktu, że styczna do okręgu jest prostopadła do promienia poprowadzonego do punktu styczności. VIII. Planimetria. Zakres podstawowy. 1) Uczeń wyznacza promienie i średnice okręgów, długości cięciw okręgów oraz odcinków stycznych, w tym z wykorzystaniem twierdzenia Pitagorasa. 10. Figury płaskie. 4) Uczeń rozpoznaje kąty środkowe. 5) Uczeń stosuje własności kątów wpisanych i środkowych. 10. Figury płaskie. 15) Uczeń korzysta z własności trójkątów prostokątnych podobnych. 8) Uczeń korzysta z cech podobieństwa trójkątów. 10. Figury płaskie. 21) Uczeń konstruuje okrąg opisany na trójkącie oraz okrąg wpisany w trójkąt. 10) Uczeń wskazuje podstawowe punkty szczególne w trójkącie: środek okręgu wpisanego w trójkąt, środek okręgu opisanego na trójkącie.

6 Jest w nowej podstawie dla liceów i techników (zakres podstawowy)
Porównanie podstaw programowych 4. Geometria – mierzenie i obliczenia Było w podstawie programowej gimnazjum, nie ma w podstawie dla szkoły podstawowej Jest w nowej podstawie dla liceów i techników (zakres podstawowy) 10. Figury płaskie. 5) Uczeń oblicza długość łuku okręgu. 6) Uczeń oblicza pole wycinka kołowego. VIII. Planimetria. 6) Uczeń stosuje wzory na pole wycinka koła i długość łuku okręgu. 10. Figury płaskie. 11) Uczeń oblicza wymiary wielokąta powiększonego lub pomniejszonego w danej skali 12) Uczeń oblicza stosunek pól wielokątów podobnych. 13) Uczeń rozpoznaje wielokąty przystające i podobne. 9) Uczeń wykorzystuje zależności między obwodami oraz między polami figur podobnych. 11. Bryły. 2) Uczeń oblicza pole powierzchni i objętość graniastosłupa prostego, ostrosłupa, walca, stożka, kuli. X. Stereometria. 6) Uczeń oblicza objętości i pola powierzchni walca, stożka i kuli.

7 Z poprzedniego zakresu rozszerzonego do obecnego zakresu podstawowego
I. Liczby rzeczywiste. Uczeń: II. Wyrażenia algebraiczne. Uczeń:

8 Z poprzedniego zakresu rozszerzonego do obecnego zakresu podstawowego
II. Wyrażenia algebraiczne. Uczeń: III. Równania i nierówności. Uczeń: IV. Układy równań. Uczeń:

9 Z poprzedniego zakresu rozszerzonego do obecnego zakresu podstawowego
V. Funkcje. Uczeń: VI. Ciągi. Uczeń: VII. Trygonometria. Uczeń: VIII. Planimetria. Uczeń:

10 Z poprzedniego zakresu rozszerzonego do obecnego zakresu podstawowego
IX. Geometria analityczna na płaszczyźnie kartezjańskiej. Uczeń:

11 Nowe treści programowe
I. Liczby rzeczywiste. Uczeń: II. Wyrażenia algebraiczne. Uczeń:

12 Nowe treści programowe
V. Funkcje. Uczeń: VI. Ciągi. Uczeń: VIII. Planimetria. Uczeń:

13 Nowe treści programowe
IX. Geometria analityczna na płaszczyźnie kartezjańskiej. Uczeń: IX. Stereometria. Uczeń:

14 Nowe treści programowe
IX. Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka. Uczeń:

15 Dziękujemy za udział w spotkaniu


Pobierz ppt "Prześwietlamy nową podstawę programową"

Podobne prezentacje


Reklamy Google