Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Projekt Gimnazjalny Ocena sprawności fizycznej – siły mięśni brzucha dziewcząt klas VII, II, III Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Zarzeczu na podstawie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Projekt Gimnazjalny Ocena sprawności fizycznej – siły mięśni brzucha dziewcząt klas VII, II, III Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Zarzeczu na podstawie."— Zapis prezentacji:

1 Projekt Gimnazjalny Ocena sprawności fizycznej – siły mięśni brzucha dziewcząt klas VII, II, III Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Zarzeczu na podstawie wyników sprawności fizycznej Międzynarodowego Testu Sprawności Fizycznej.

2 Projekt przygotowali:
Weronika Mazur Julia Żak Kamila Pelc Sebastian Ćwikła Adam Bukowy Krystian Świtalski Opiekun: dr. Krzysztof Warchoł, prof. ośw.

3 Cel projektu: Celem badań było określenie poziomu sprawności fizycznej- siły mięśni brzucha dziewcząt klas VII, II, III Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Zarzeczu na podstawie prób Międzynarodowego Testu Sprawności Fizycznej

4 Próba siły mięśni brzucha
Skłony w przód z leżeniem tyłem przez 30 sekund Wykonanie Badany leży na macie z rozstawionymi na szerokość 30 cm stopami i kolanami ugiętymi pod kątem prostym. Ręce splecione na karku. Testowanemu pomaga partner, który przytrzymuje stopy tak, aby nie odrywały się od podłoża. Na sygnał ”start” badany wykonuje skłony w przód dotykając łokciami kolan następnie wraca do pozycji wejściowej (dotyka łopatkami do materaca). Ćwiczenie trwa 30 sekund. b) Pomiar Notowana jest ilość wykonanych skłonów w ciągu 30 sekund. c) Uwagi Badanego nie dyskwalifikuje się w wypadku, gdy robi dłuższe przerwy w czasie wykonywania skłonów. d) Sprzęt i pomoce Materac, czasomierz. Wykonanie Badany leży na macie z rozstawionymi na szerokość 30 cm stopami i kolanami ugiętymi pod kątem prostym. Ręce splecione na karku. Testowanemu pomaga partner, który przytrzymuje stopy tak, aby nie odrywały się od podłoża. Na sygnał ”start” badany wykonuje skłony w przód dotykając łokciami kolan następnie wraca do pozycji wejściowej (dotyka łopatkami do materaca). Ćwiczenie trwa 30 sekund. b) Pomiar Notowana jest ilość wykonanych skłonów w ciągu 30 sekund. c) Uwagi Badanego nie dyskwalifikuje się w wypadku, gdy robi dłuższe przerwy w czasie wykonywania skłonów. d) Sprzęt i pomoce Materac, czasomierz.

5 Siła mięśni brzucha Siła mięśni brzucha Siła mięśni brzucha

6 Tabela 1. Siła mięśni brzucha Dziewcząt z klasy III
l.p. Wynik próby Punkty według MISF 1 18 43 2 23 53 3 13 33 4 5 15 6 16 39 7 37 8 14 35 9 10 x ¯ 15,8 38,4 Tabela 1 Siła mięśni brzucha Dziewcząt z klasy III

7 Tabela 2. Siła mięśni brzucha Dziewcząt z klasy II
l.p. Wynik próby Punkty według MISF 1 19 43 2 3 17 39 4 5 21 47 6 12 29 7 25 55 8 16 37 9 18 10 11 22 49 13 14 15 x ¯ 18,2 41,8

8 Tabela 3. Siła mięśni brzucha Dziewcząt z klasy VII
l.p. Wynik próby Punkty według MISF 1 19 43 2 17 39 3 18 4 5 15 37 6 16 7 8 9 10 13 33 11 12 14 22 49 x ¯ 16,7 39,2

9 Zdolności motoryczne Do niedawna funkcjonowało pojęcie cechy motoryczne, jednak współcześnie motoryczność człowieka opisywana jest jako zbiór tzw. zdolności motorycznych. Istnieje wiele podziałów zdolności motorycznych. Na potrzeby niniejszego artykułu, przedstawię uproszczony schemat, wg którego zdolności motoryczne dzielą się na kondycyjne i koordynacyjne.

10 Zdolności kondycyjne zależą od możliwość energetycznych człowieka, natomiast zdolności koordynacyjne związane są z umiejętnością do sterowania ruchami ciała. Zdolności kondycyjne zależą od możliwość energetycznych człowieka, natomiast zdolności koordynacyjne związane są z umiejętnością do sterowania ruchami ciała.

11 ZDOLNOŚCI KONDYCYJNE Siła- Jest to zdolność do pokonywania oporów zewnętrznych lub przeciwstawiania się im. Siła zależy od: przekroju poprzecznego mięśnia proporcji włókien mięśniowych białych do czerwonych rekrutacji jednostek motorycznych Podstawowe pojęcia dotyczące siły: ogólna – to przygotowanie wszystkich grup mięśniowych do wykonywania wszechstronnej i różnorodnej pracy. specjalna – to umiejętność pełnego wykorzystania grup mięśniowych w konkretnej czynności. bezwzględna – to siła, jaką może rozwijać mięsień o polu przekroju poprzecznego równym 1 cm2 względna – to stosunek siły absolutnej do masy ciała.

12

13 Podział siły ze względu na rodzaj pracy, jaką wykonują mięśnie:
dynamiczna koncentryczna – mięsień ulega skróceniu, a przyczepy mięśniowe zbliżają się do siebie ekscentryczna – mięsień ulega wydłużeniu, a przyczepy mięśniowe oddalają się do siebie statyczna izometryczna – długość mięśnia i położenie przyczepów nie zmienia się Podział siły ze względu na funkcję: maksymalna (absolutna) – to najwyższy poziom siły możliwy do osiągnięcia w danym ćwiczeniu wytrzymałościowa – to zdolność do pokonywania oporów zewnętrznych w obliczu narastającego zmęczenia zrywowa – to zdolność do rozwijania dużych wartości siły w jak najkrótszym czasie.

14 Dziękujemy za uwagę ! Dziękujemy za uwagę !


Pobierz ppt "Projekt Gimnazjalny Ocena sprawności fizycznej – siły mięśni brzucha dziewcząt klas VII, II, III Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Zarzeczu na podstawie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google