Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Mateusz Rautenstrauch-Gerc CKU, 2017
2
WIEDŹMIN KSIĄŻKA FILM SERIAL KOMIKS GRA KOMPUTEROWA MUSICAL
TEATR MUZYCZNY W GDYNI Premiera
3
WIEDŹMIN Geralt z rivii postać fikcyjna bohater sapkowskiego
HERB RIVII XIII wiek
4
WIEDŹMIN Legendy mity i kopciuszek
Bazyliszek Wanda co niemca nie chciała szewczyk dratewka Król edyp antygona greckie driady nordyckie krasnoludy
5
WIEDŹMIN znaki Łańcuch pękł, srebrne ogniwa, jak deszcz, sypnęły się na wszystkie strony, dzwoniąc po kamieniu. Zaślepiona wściekłością strzyga runęła do ataku, wyjąc. Geralt czekał spokojnie, uniesioną prawą dłonią kreślił przed sobą Znak Aard. Strzyga poleciała w tył kilka kroków jak uderzona młotem, ale utrzymała się na nogach, wyciągnęła szpony, obnażyła kły. Znaki wiedźmińskie – proste zaklęcia używane przez wiedźminów. Nazywane są znakami ze względu na fakt, że wymagają jedynie gestu. Każdy, kto ma choćby minimum zdolności, może ich używać[1]. Znak Aard[edytuj] Nazwa znaku wywodzi się ze Starszej Mowy, od zniekształconego słowa „ard” oznaczającego „górny”, „najwyższy”. To jeden z prostszych czarów psychokinetycznych, który polega na pchnięciu energii w wybranym kierunku. Jego siła zależy od woli i koncentracji rzucającego czar. Łańcuch pękł, srebrne ogniwa, jak deszcz, sypnęły się na wszystkie strony, dzwoniąc po kamieniu. Zaślepiona wściekłością strzyga runęła do ataku, wyjąc. Geralt czekał spokojnie, uniesioną prawą dłonią kreślił przed sobą Znak Aard. Strzyga poleciała w tył kilka kroków jak uderzona młotem, ale utrzymała się na nogach, wyciągnęła szpony, obnażyła kły. Znak Igni[edytuj] Pochodząca z łaciny nazwa oznacza „ogień” i bardzo trafnie definiuje działanie tego Znaku. Wytworzony płomień może mieć różną siłę i wielkość. Znaku można użyć do rozpalenia ognisk, przepalenia więzów, oraz np. lutowania garnków. – Geralt! – krzyknęła nagle Yennefer, kurcząc związane nogi i nagłym rzutem wpychając je pod wóz, pod wykręcone do tyłu, skrępowane ręce wiedźmina. – Znak Igni! Przepalaj! Wyczuwasz powróz? Przepalaj, do cholery! (...) Więzy puściły w momencie, gdy obrzydliwy, mdlący odór przypiekanej skóry stał się nie do wytrzymania. Znak Quen[edytuj] Znak tworzący wokół rzucającego magiczną barierę ochronną mogącą odbijać zarówno mniejsze pociski (np. kamienie, strzały itd.), jak i fale dźwiękowe. Jej działanie jest jednak ograniczone i obiekty lecące z większą prędkością (np. bełty) mogą ją pokonać wytracając jednak część impetu. Geralt, czując w ustach żelazisty posmak krwi krzyknął zaklęcie, wyrzucają przed siebie dłoń z palcami rozwartymi w Znak Quen. Nietoperz, sycząc, skręcił gwałtownie(...). Bruxa zawyła przeszywająco, modulując głos w makabryczny zaśpiew, wytrzeszczyła na wiedźmina przepełnione nienawiścią oczy i wrzasnęła znowu. Uderzenie fali było tak potężne że przełamało znak. Z tłumu poleciał kamień, dźwięknął o bruk. Za nim drugi, przelatując tuż nad ramieniem Geralta. Wiedźmin, wyprostowany, uniósł obie dłonie, wykonał nimi szybki gest. Tłum zaszumiał, kamienie poleciały gęściej, ale Znak odpychał je na boki – mijały cel chroniony niewidzialnym obłym pancerzem. Znak Aksji[edytuj] Znak pozwalający łagodnie wpłynąć na działanie umysłu swojego lub obcego. Wiedźmini używali go np. do uspokojenia konia, lub nałożenia na siebie by uspokoić się i skupić na celu. Klacz targnęła łbem, zarżała dziko, zatupała, zatańczyła na ścieżce, wzbijając kurzawę zeschłych liści. Geralt, oplatając szyję konia lewym ramieniem, dłonią prawej ręki, złożywszy palce w Znak Aksji, wodził nad łbem wierzchowca, szepcząc zaklęcie. Znak Yrden[edytuj] Geralt nakreślił ten znak na pokrywie sarkofagu, aby uniemożliwić strzydze dostanie się do środka. Znak ten przypuszczalnie wywołuje strach magicznej natury u niektórych stworzeń, zabezpiecza przed otwarciem drzwi, rygle czy wieka, lub, jak podaje „Wiedźmin: Gra Wyobraźni”, uniemożliwia jakimkolwiek istotom zbliżenie się do chronionego obszaru. W grach komputerowych jest używany w charakterze pułapki. Zasunął pokrywę dopiero wtedy, gdy z góry usłyszał znów ryk strzygi. Położył się na wznak obok zmumifikowanych zwłok Addy, na płycie od wewnątrz narysował Znak Yrden. Na piersiach położył miecz i postawił maleńką klepsydrę wypełnioną fosforyzującym piaskiem. Znak Heliotropu[edytuj] Znak obronny, rzucony w odpowiednim momencie łagodzi impet uderzeń o twardą powierzchnię, jak również absorbuje energię wycelowanych w wiedźmina zaklęć czy nawet szarży średniej wielkości drapieżnika. Podczas składania Znaku należy skrzyżować przeguby rąk. Fala dźwięku uderzyła w wiedźmina jak taran, pozbawiając oddechu, miażdżąc żebra, przeszywając uszy i mózg cierniami bólu. Lecąc do tyłu, zdążył jeszcze skrzyżować przeguby w Znak Heliotropu. Czar w znacznej mierze zamortyzował impet, z jakim wyrżnął plecami o mur, ale i tak pociemniało mu w oczach, a reszta powietrza wyrwała się z płuc wraz z jękiem. Na wprost niego, na przeciwległym krańcu areny, coś się poruszyło. I skoczyło. Geralt ledwie zdążył złożyć przedramiona w Znak Heliotropu. Czar odbił i odtrącił atakującą bestię. Widownia wrzasnęła jednym głosem. Znak Somne[edytuj] Znak wywołujący senność, pierwszy raz pojawia się w powieści „Sezon burz”. Długość uśpienia przeciwnika zależna jest od ilości mocy w niego włożonej. Rzuca się go poprzez dotknięcie przeciwnika palcami złożonymi w zaklęcie. Geralt złożył palce w Znak i dotknął twarzy czarodzieja. Sorel Degerlund zachłysnął się, opadł na krzesło, zachrapał. (...) Znak Somne poskutkował, ale nikle i nietrwale, wiedźmin nazbyt był osłabiony działaniem jadu. Aard igni quen aksji yrden heliotropu somne
6
WIEDŹMIN andrzej sapkowski
„jeśli Hollywood kupuje od ciebie prawa (…) i nie obsadzą w głównej roli różowego pudla, to się ciesz, bo już jest dobrze” Bruce Sterling, 1998
7
WIEDŹMIN saga w 5 księgach 2 opowiadaniach 1 powieści
Droga, z której się nie wraca 1998, prolog
8
WIEDŹMIN od dziadów do trylogii
Akcja intryga komedia
9
WIEDŹMIN język „ (...) Wszystkim żeś już opowiadał, Kosmider. Daj spokój (…) To nie Bździdoły, Wiedźmin to nie głodny knecht, a to, co w lesie siedzi, to nie żaden obesrany grasant. Dravko racje ma: na Wiedźmina trzeba mieć pieniądz. Inaczej robić mieczem nie będzie” „ (…) Pieniądz znaleźć, psia jucha? Ja Ci mogę powiedzieć, gdzie go możesz poszukać! We własnej …” Szpony i kły wiedźmin Nie będzie śladu, Tomasz zliczewski
10
WIEDŹMIN otwarty Świat
Każdy może zostać „zabójcą potworów” Ty również!
Podobne prezentacje
© 2025 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.