Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMonika Wróbel Został zmieniony 5 lat temu
1
Dział IT partnerem w biznesie. Jak mierzyć wartość informatyki?
Andrzej Tarasiewicz Architekt Rozwiązań, HP Polska Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.
2
Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.
Agenda Jak postrzegana jest rola IT? … a jakie są oczekiwania ? Gdzie jest miejsce IT w biznesie ? Jak zapewnić to co jest ważne? … i czego to wymaga? Jak to zdefiniować ? … i co jest do tego potrzebne ? Na co zwrócić szczególną uwagę? Na czym możemy się oprzeć? 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.
3
IT wczoraj i dziś … Dokąd powinniśmy zmierzać? Trendy i możliwości
Gdzie jesteśmy dzisiaj? Ewolucja i presja biznesu 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.
4
Jak postrzegana jest rola IT w firmie?
Dostawa technologii IT Zarządzanie zasobami Reagowanie na problemy => IT = koszt Evolved as cost structures and structured around functional or architectural component lines, nearly 70 percent of IT departments still function as tactical, reactive technology providers ... Gartner Research Note, Adopting an ESP Business Model, C. Young, April 27, 2001 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.
5
… a jakie są oczekiwania ?
zapewnienia możliwości ciągłego i dynamicznego dostosowywania IT do potrzeb rynkowych zapewnienia adekwatnej jakości funkcjonowania IT zapewnienia równowagi pomiędzy kosztem i dostarczaną wartością IT 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.
6
Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.
Gdzie jest miejsce IT w biznesie ? wymagania rynek oferta firma Proces biznesowy wartość? ` IT usługa koszt technologia IT 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.
7
Jak zapewnić to co jest ważne?
jasno zdefiniowane mierzalne usługi IT dostarczane klientom wewnętrznym na uzgodnionym poziomie przy zapewnieniu równowagi pomiędzy wymaganą jakością i kosztem Odpowiednia wartość dostarczona odpowiedniemu klientowi w odpowiednim czasie redukuje, kwalifikuje i uzasadnia koszty 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.
8
Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.
… i czego to wymaga? Ewolucji podejścia Użytkownik Dostawca technologii Dokładanie starań Zasoby wyłącznie wewnętrzne Fragmentaryczne Silosy Działania reaktywne Zarządzenie Operacjami Umiejętności systemowe Klient Dostawca usługi Policzalne mierzalne usługi Mieszane In/Outsourcing (koszty) Zintegrowane procesy Działania proaktywne Zarządzanie Usługami Umiejętność identyfikacji potrzeb Zmiany roli IT Taktycznie i reaktywnie działający dostawca technologi Strategicznie i proaktywny partner w biznesie 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.
9
Zarządzanie usługami IT ludzie – procesy - technologia
Jak to zdefiniować ? Środowisko IT Biznes Usługa IT Procesy ITSM Uczestnik procesu biznesow Klient usług IT . Funkcja biznesowe Procesy biznesowe Usługa IT Funkcja biznesowe Planowanie Produkcja Finanse Księgowość Sprzedaż HR Aplikacje Serwery Sieci PCs Bezpiecz. R&D Operacje Usługa IT Funkcja biznesowe Zarządzanie usługami IT ludzie – procesy - technologia QA SLA SLO 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.
10
Na co zwrócić szczególną uwagę?
... nawet najlepsza technologia nie jest w stanie pomóc jeżeli usługi NIE funkcjonują z powodu problemów związanych z brakiem definicji procesów: nieplanowane zmiany niejasne role i zakresy odpowiedzialności brak procedur nieokreślone relacje pomiędzy procesami niezdefiniowane trigery 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.
11
Na czym możemy się oprzeć?
Zalecenia? Wskazówki? Dobre Praktyki? Standardy? 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.
12
Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.
Czy jest to standard ? najszerzej stosowana rozwiązanie koncepcja zarządzania usługami w branży informatycznej zawiera szeroki i spójny zestaw wzorcowych działań w zakresie zarządzania usługami w dziedzinie systemów informatycznych jest faktycznym standardem w wielu wiodących organizacjach w sektorze informatycznym na świecie zalecenia biblioteki wykorzystywane są obecnie w ponad kilkunastu tysiącach wiodących na rynku przedsiębiorstw zalecenia podlegają ciągłym uaktualnieniom 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.
13
Model referencyjny HP ITSM Reference Model 3.0
12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.
14
Model odniesienia HP ITSM Reference Model 3.0
Prototypy procesów uwzględniające praktyczne doświadczenia HP Diagramy przepływów, procedury wraz relacjami, definicje mierników efektywności oraz matryce RACI(*) Definicje ról, zakresu odpowiedzialności i wymaganych umiejętności Wymagania w stosunku do technologii wspierających procesy Przewodniki implementacji procesów Schemat dostosowania – organizacja, procesy i technologia Zarządzanie zmianami organizacyjnymi, standardy zarządzania projektami Rozszerzenia umożliwiające zarządzania pełnym cyklem funkcjonowania usług „Business-IT alignment” oraz „Service Planning” „Service development and deployment” „Service operations” (*) – Responsible, Accountable, Consulted before, Inform after 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.
15
… jednym zdaniem Funkcjonować jako proaktywnie działająca organizacja IT, zdolna do stałego i dynamicznego dostosowywania się do potrzeb gospodarczych, dostarczająca usługi IT o wymaganej jakości i koszcie zgodnie z ustalonym poziomom usług... Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.
16
Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.