Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJakub Barełkowski Został zmieniony 7 lat temu
1
Reklama w wyszukiwarkach internetowych
2
Formy reklamy w wyszukiwarkach internetowych ●wyniki organiczne zbudowane na podstawie algorytmu oceniającego jakość serwisu www ●wyniki sponsorowane zależne od opłat wniesionych przez reklamodawcę Wyniki wyszukiwania danej frazy w wyszukiwarce internetowej możemy podzielić na dwie grupy:
3
Naturalne (“organiczne”) wyniki wyszukiwania są generowane na podstawie algorytmów SEO (ang. Search Engine Optimization), które pozycjonują organiczne wyniki wyszukiwania na podstawie m.in. słów kluczowych, kodu i struktury witryny (np. opis obrazków), liczbie odnośników z innych stron internetowych, itp.
4
“Linki sponsorowane” to płatne wyniki wyszukiwania, opłata za ich emisję pobierana jest według modelu PPC (ang. pay per click) lub CPM (ang. cost per thousand) Pozycja linku sponsorowanego w wyszukiwarce uzależniona jest od iloczynu ceny za każde kliknięcie w reklamę (CPC ang. cost per click) oraz współczynnika klikalności (CTR ang. click-through ratio) CTR x CPC
5
Linki organiczne wyświetlane są pod linkami sponsorowanymi, ponadto linki sponsorowane mogą pojawić się w tzw. boxach obok wyników wyszukiwania.
6
W przypadku interii pojawiły się również banery reklamowe.
7
Zalety płatnej reklamy w wyszukiwarce Ogromną zaletą płatnej reklamy w wyszukiwarkach jest jej nieinwazyjność. Powiązana jest bezpośrednio z zapytaniem skierowanym do wyszukiwarki. Składa się z samego tekstu, więc nie powoduje opóźnień w ładowaniu strony. Standardowy link sponsorowany to nagłówek, dwie linie opisu (każda po 35 znaków) i adres docelowej strony.
8
Reklama kontekstowa to wszystkie bannery, linki oraz boksy reklamowe, które automatycznie dopasowują się do treści strony, w której są umieszczone. System generujący reklamy analizuje treść danej witryny internetowej reklamobiorcy oraz wyniki wyszukiwania odbiorcy w wyszukiwarce internetowej na podstawie tych dwóch cech dobiera reklamy do danej strony internetowej. Reklama kontekstowa i jej związek z wyszukiwarkami
9
Najpopularniejsze systemy do zarządzania i publikacji reklamy kontekstowej należą do firm kojarzonych jednoznacznie z wyszukiwarkami Google (AdSense), Yahoo (Overture Content Mach). Innymi znanymi systemami reklam kontekstowych są np: OnetKontekst, Adkontekst, SmartContext, AdSearch i wiele innych. Opłata za ich emisję pobierana jest według modelu PPC (ang. pay per click) lub CPM (ang. cost per thousand) Co ta forma reklamy ma wspólnego z wyszukiwarkami?
10
Przykładowa reklama kontekstowa serwisu AdSearch w witrynie internetowej interia.pl
11
Przykładowa reklama kontekstowa serwisu Google Adsense w witrynie Onet.pl
12
1. reklamodawca (osoba zainteresowana promocją swoich produktów lub usług za pomocą reklamy kontekstowej ) 2. serwis pośredniczący i zarządzający (udostępnia program partnerski, który zawiera narzędzia do publikacji i zarządzania reklamą kontekstową ) 3. reklamobiorca (właściciel niezależnego serwisu internetowego w prosty sposób, po przejściu weryfikacji, dostaje możliwość umieszczenia u siebie reklamy ) 4. odbiorca (użytkownik, który wchodzi na serwis reklamobiorcy i widzi w nim reklamę kontekstową ) Podsumowując w przypadku reklamy kontekstowej można wyróżnić cztery podmioty:
13
Dziękuję za uwagę!
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.