Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
WARSZTATY BIOLOGICZNE
2
24 listopada razem z klasą 2MLO oraz nauczycielką biologii panią Tamarą Kropiowską byliśmy na warsztatach na Gdańskim Uniwersytecie a dokładniej na wydziale biologii. Budynek zachwycił nas nie tylko swoim wyglądem lecz także bogatym wnętrzem. Podziwiać mogliśmy szkielety wspaniałych zwierząt tj. żyrafa, hipopotam, nosorożec czy wieloryb. W środku znajdowała się także wystawa różnych gatunków ptaków i innych zwierząt.
4
Barwienie komórek bakterii
5
Metodą Grama Zawieszenie bakterii w kropli soli fizjologicznej na powierzchni szkiełka. Po wyschnięciu preparat należy utrwalić poprzez przeciągnięcie go nad płomieniem palnika. 2 min: barwienie fioletem krystalicznym. Spłukanie preparatu wodą. 1 min: nakroplenie płynu Lugola; spłukanie wodą. Płukanie alkoholem. 0,5 min: barwienie fuksyną zasadową. Spłukanie i wysuszenie preparatu.
6
metoda grama
7
Proste- błękitem metylenowym
Zawieszenie bakterii w kropli soli fizjologicznej na powierzchni szkiełka. Po wyschnięciu preparat należy utrwalić poprzez przeciągnięcie go nad płomieniem palnika. 5 min: barwienie błękitem metylenowym. Spłukanie preparatu wodą. Wysuszenie preparatu.
8
barwienie proste
9
efekty pracy Bacillus
10
“Zielona fabryka”
11
Doświadczenie 1. Charakterystyczne reakcje chlorofilu
W doświadczeniu pierwszym musieliśmy najpierw rozgnieść w moździerzu materiał roślinny z dodatkiem CaCOз, piasku kwarcowego oraz etanolu aby uzyskać ekstrakt, który następnie sączyliśmy przez bibułkę do probówki.
12
Doświadczenie 2. Wydzielanie tlenu przez rośliny wodne
W tym doświadczeniu probówkę napełniliśmy wodą destylowaną, która zabarwiliśmy indygokarminem. Następnie dodawaliśmy podsiarczyn sodu, dopóki roztwór się nie odbarwił. Do roztworu włożyliśmy gałązkę moczarki kanadyjskiej a później wszystko zalaliśmy cienką warstwą oleju parafinowego. Następnie pani zabrała nasze probówki z moczarką na naświetlenie.
14
Doświadczenie 3. Produkty fotosyntezy
Do tego doświadczenia także zostaliśmy podzieleni na grupy. Jedna z owych grup potrzebowała jeden liść pelargonii, druga natomiast - pokrojoną cebulę. Liść miał na sobie czarny pasek, który chronił miejsce przed światłem. Badany obiekt włożyliśmy do zlewki z wodą, którą następnie postawiliśmy na palniku i zostawiliśmy do czasu aż zaczęła się gotować. Po tym czasie przenieśliśmy liść do zlewki z dodatkiem alkoholu izopropylowego. Taki roztwór z powrotem włożyliśmy do zlewki z gorącą wodą. Liść w tym momencie stracił swoje zabarwienie. Bezbarwny przenieśliśmy na szkiełko zegarkowe i zalaliśmy odczynnikiem Lugola. Następnie mogliśmy podziwiać na liściu jaśniejszy pasek - miejsce, w którym nie było skrobi, gdyż nie docierało tam światło.
16
Po skończonych wykładach udaliśmy się do autobusu szkolnego i ruszyliśmy w drogę powrotną.
Wycieczka dla wszystkich z nas była bardzo udana i nie możemy już doczekać się kolejnych. Oby jak najwięcej :) Wykonały: Joanna Bielas i Paulina Kowalska 2MLO
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.