Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie"— Zapis prezentacji:

1 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie
Studia I stopnia Rok akademicki Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie

2 KIERUNEK ZARZĄDZANIE: OFERTA SPECJALNOŚCI
Komunikacja Marketingowa Menedżer Biznesu Zarządzanie Marką Zarządzanie Projektami Zarządzanie Przedsiębiorstwem Zarządzanie Sprzedażą

3 KIERUNEK ZARZĄDZANIE: PRZEDMIOTY KIERUNKOWE
Wszystkie specjalności: Badania marketingowe Controlling Informatyka w zarządzaniu Kultura przedsiębiorczości Nauka o organizacji Problemy i procesy decyzyjne w organizacji Rachunkowość finansowa Zachowania organizacyjne Zarządzanie projektami Zarządzanie zasobami ludzkimi Zarządzanie jakością Zarządzanie organizacjami społecznymi Zarządzanie relacjami z klientem Zarządzanie sprzedażą Zarządzanie strategiczne Wybrane specjalności: Badania jakościowe w marketingu Marketingowa gra menedżerska Marketing interaktywny Metody organizacji i zarządzania Procesy wytwórcze i logistyczne Zachowania nabywców Zarządzanie marką Zarządzanie marketingiem Zarządzanie procesami innowacyjnymi Zarządzanie wiedzą Zarządzanie zmianami

4 KOMUNIKACJA MARKETINGOWA
Specjalność KOMUNIKACJA MARKETINGOWA

5 KOMUNIKACJA MARKETINGOWA
Profil absolwenta MARKETING COMMUNICATIONS MANAGER MENEDŻER D.S. KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ opracowanie i wdrażanie innowacyjnych strategii komunikacji marketingowej koordynowanie działań komunikacyjnych przedsiębiorstw i instytucji przygotowanie kreatywnych kampanii komunikacyjnych prowadzenie badań rynkowych na potrzeby komunikacji marketingowej badanie efektów komunikacji marketingowej

6 KOMUNIKACJA MARKETINGOWA
Najważniejsze efekty kształcenia WIEDZA nowoczesna wiedza na temat komunikacji marketingowej, koncepcji, uwarunkowań i efektów jej stosowania znajomość specyfiki i zastosowań narzędzi komunikacji marketingowej - m.in. reklamy, public relations, sprzedaży osobistej i promocji sprzedaży specjalistyczna i praktyczna wiedza o przebiegu procesów składających się na zarządzanie komunikacją marketingową: planowania, organizowania i wdrażania działań komunikacyjnych oraz kontrolowania ich efektów znajomość rynku mediów oraz zasad współpracy z mediami

7 KOMUNIKACJA MARKETINGOWA
Najważniejsze efekty kształcenia UMIEJĘTNOŚCI umiejętność efektywnego zarządzania komunikacją marketingową umiejętność tworzenia kreatywnych przekazów komunikacyjnych umiejętność prowadzenie badań i analiz na potrzeby komunikacji marketingowej umiejętność planowania i wdrażania działań organizacji w zakresie reklamy, public relations, sprzedaży, promocji sprzedaży i innych narzędzi komunikacji marketingowej umiejętność oceniania trafności różnych rozwiązań kreatywnych i mediowych oraz prowadzenia pomiaru efektów komunikacji marketingowej

8 KOMUNIKACJA MARKETINGOWA
Najważniejsze efekty kształcenia KOMPETENCJE kreatywność i innowacyjność: poszukiwanie twórczych, nowatorskich rozwiązań w zakresie zarządzania komunikacją marketingową ukierunkowanie na ciągły rozwój i doskonalenie własnych umiejętności przydatnych w zarządzaniu komunikacją marketingową otwartość i gotowość do śledzenia nowych trendów i zjawisk w obszarze komunikacji marketingowej komunikatywność i współdziałanie w zespole w celu skutecznej realizacji zadań w zakresie komunikacji marketingowej organizacji

9 KOMUNIKACJA MARKETINGOWA
Przedmioty specjalnościowe Zarządzanie reklamą Zarządzanie sprzedażą Merchandising Public relations Komunikacja marketingowa w Internecie i w mediach społecznościowych Komunikacja marketingowa miast i regionów Strategia kreatywna w reklamie Profesjonalna sprzedaż Promocja sprzedaży Komunikacja marketingowa organizacji społecznych i partii politycznych Efektywna komunikacja - trening komunikacji interpersonalnej Komunikacja wewnętrzna i marketing personalny Kreatywność w marketingu Trening kreatywności

10 KOMUNIKACJA MARKETINGOWA
Praca po studiach na stanowiskach specjalistów i menedżerów w działach marketingu, komunikacji marketingowej, public relations itp. w specjalistycznych firmach usługowych, takich jak agencje reklamowe, domy mediowe, agencje kreatywne, agencje PR, firmy badawcze, firmy konsultingowe itp. w sferze szeroko rozumianej komunikacji marketingowej w organizacjach gospodarczych, samorządowych, społecznych, itp. Przykładowe stanowiska: menedżer ds. komunikacji marketingowej / Marketing Communications Manager menedżer ds. strategii i komunikacji specjalista ds. komunikacji marketingowej dyrektor kreatywny Media Planner Communications Planner

11 KOMUNIKACJA MARKETINGOWA
Opiekun specjalności dr Dorota Bednarska-Olejniczak Instytut Marketingu Katedra Zarządzania Marketingowego ul. Komandorska 118/120, bud. O, pok. 208 Wrocław tel (sekretariat)

12 Specjalność MENEDŻER BIZNESU

13 MENEDŻER BIZNESU Profil Absolwenta
Absolwent specjalności jest przygotowany do: podjęcia pracy na stanowiskach kierowniczych w organizacjach różnej wielkości zarządzania zespołami i przedsiębiorstwem rozwijania własnej firmy

14 MENEDŻER BIZNESU Najważniejsze efekty kształcenia WIEDZA
wiedza na temat skutecznego zarządzania biznesem: tworzenia biznesplanu, wyboru i realizacji strategii, zarządzania poszczególnymi funkcjami przedsiębiorstwa (marketing, finanse, HR, innowacje, kontakty z otoczeniem) wiedza z zakresu zarządzania ludźmi: budowania zespołów, organizowania ich pracy i motywowania ludzi

15 MENEDŻER BIZNESU Najważniejsze efekty kształcenia UMIEJĘTNOŚCI
umiejętność skutecznego zarządzania rozwojem organizacji: tworzenia biznesplanu i strategii, prowadzenia analiz i budowania przewagi konkurencyjnej umiejętność kierowania ludźmi: przyjmowania roli przywódczej, inicjowania działań twórczych i innowacyjnych, budowania trwałych relacji z otoczeniem

16 MENEDŻER BIZNESU Najważniejsze efekty kształcenia KOMPETENCJE
otwartość i umiejętność współpracy: zdolność do pracy w różnych zespołach, empatia, elastyczność i otwartość na zmiany odwaga, kreatywność i przedsiębiorczość: postawa sprzyjająca podejmowaniu decyzji, poszukiwaniu nowych rozwiązań i inspirowaniu innych zorganizowanie: umiejętność zarządzania swoim czasem, delegowania zadań i organizowania pracy innych

17 MENEDŻER BIZNESU Przedmioty specjalnościowe Przywództwo w organizacji
Kreatywność i psychologia biznesu Społeczne kompetencje menedżera Podstawy negocjacji Organizacja czasu pracy menedżera Komunikacja w biznesie Etykieta w biznesie Biznesplan Rozwój organizacyjny Realizacja strategii Techniki organizatorskie Społeczne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw

18 MENEDŻER BIZNESU Praca po studiach
stanowiska kierownicze w organizacjach różnej wielkości jako menedżer zespołu, działu lub całego przedsiębiorstwa jako menedżer własnej firmy

19 MENEDŻER BIZNESU Opiekun specjalności dr hab. prof. UE Leon Jakubów
Katedra Zarządzania Strategicznego ul. Komandorska 118/120, bud. B, pok. 114 Wrocław tel (sekretariat)

20 Specjalność ZARZĄDZANIE MARKĄ

21 ZARZĄDZANIE MARKĄ Profil Absolwenta BRAND MANAGER
– odpowiedzialny za powodzenie rynkowe i ochronę kapitału marki korporacyjnej/ produktowej/ osobistej Absolwenci są przygotowani do: pracy w charakterze Brand Managera w przedsiębiorstwach produkcyjnych, handlowych i usługowych objęcia średnich i wyższych funkcji zarządczych w jednostkach prywatnych i organizacjach publicznych prowadzenia własnej działalności gospodarczej i kreowania marki osobistej z wykorzystaniem zdobytej wiedzy i nabytych umiejętności

22 ZARZĄDZANIE MARKĄ Najważniejsze efekty kształcenia WIEDZA
nowoczesna wiedza na temat procedur, metod, technik i narzędzi wykorzystywanych do tworzenia spójnego portfela marek produktowych i budowy silnej marki korporacyjnej, a także kreowania marki osobistej (personal branding) wiedza o mechanizmach zachowań odbiorców marki i ich wpływie na podejmowane przez Brand Managera decyzje dotyczące rynkowego cyklu życia marki

23 ZARZĄDZANIE MARKĄ Najważniejsze efekty kształcenia UMIEJĘTNOŚCI
umiejętność efektywnego zarządzania marką (produktową, korporacyjną, osobistą) oraz portfelem marek umiejętność podejmowania decyzji o charakterze strategicznym, taktycznym i operacyjnym w obszarze kreowania oferty przedsiębiorstwa i budowy kapitału marki, z wykorzystaniem nowoczesnych metod, technik i narzędzi umiejętność łączenia i koordynowania działań z innymi jednostkami wewnątrz organizacji i poza nią

24 ZARZĄDZANIE MARKĄ Najważniejsze efekty kształcenia KOMPETENCJE
umiejętność uczenia się – otwartość i gotowość do śledzenia nowych trendów dotyczących zarządzania marką, elastyczność i zdolność adaptacji kreatywność i przedsiębiorczość – wykorzystywanie kreatywnych metod rozwiązywania pojawiających się problemów decyzyjnych komunikatywność i praca w zespole – umiejętność pracy w zespole oraz sprawnego komunikowania się z przedstawicielami różnych dziedzin i szczebli organizacyjnych, a także jednostek zewnętrznych…

25 ZARZĄDZANIE MARKĄ Przedmioty specjalnościowe Analizy marketingowe
Komunikacja w biznesie, w tym personal branding (warsztaty) Zarządzanie dystrybucją Zarządzanie produktem E-branding Marka korporacyjna Trening kreatywności, w tym design thinking (warsztaty) Zarządzanie ceną Zarządzanie komunikacją marketingową Kontrola marketingowa Marketing produktów luksusowych Programy lojalnościowe Strategie marki na rynkach międzynarodowych Wartość marki i jej pomiar

26 ZARZĄDZANIE MARKĄ Praca po studiach BRAND MANAGER
– średnie i wyższe funkcje zarządcze w organizacji Miejsce Korporacje krajowe i międzynarodowe Agencje doradcze i konsultingowe Przedsiębiorstwa prywatne (w tym własna działalność) Stanowisko Assistant Brand Manager Junior Brand Manager Brand Manager Senior Brand Manager Category (Brand) Manager

27 ZARZĄDZANIE MARKĄ Opiekun specjalności dr Sylwia Wrona
Instytut Marketingu Katedra Podstaw Marketingu ul. Komandorska 118/120, bud. O, pok. 208 Wrocław tel (sekretariat)

28 ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
Specjalność ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI

29 ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
Profil Absolwenta Absolwent specjalności jest przygotowany do: pełnienia funkcji kierownika projektu bycia członkiem zespołu projektowego realizacji projektu na każdym jego etapie wykorzystywania specjalistycznych narzędzi informatycznych do zarządzania projektami przystąpienia do egzaminu IPMA - student lub/i IPMA Level D podjęcia zatrudnienia w przedsiębiorstwa krajowych i zagranicznych, instytucjach publicznych oraz organizacjach non-profit

30 ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
Najważniejsze efekty kształcenia WIEDZA ogólna wiedza w zakresie zarządzania projektami znajomość podstawowych pojęć, metod i technik z zakresu zarządzania projektami umożliwiająca realizację projektu na każdym jego etapie umożliwiająca tworzenie, jak i funkcjonowanie w zespole projektowym dotycząca narzędzi informatycznych, stosowanych w zarządzaniu projektami, umożliwiająca przystąpienie do egzaminu IPMA - student lub/i IPMA Level D.

31 ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
Najważniejsze efekty kształcenia UMIEJĘTNOŚCI umiejętność identyfikowania, diagnozowania i rozwiązywania problemów w obszarze tworzenia i funkcjonowania projektów w organizacjach umiejętność realizacji podstawowych funkcji zarządzania projektami we wszystkich jego fazach umiejętność wyboru metod zarządzania projektami umiejętność doboru i korzystania ze standardowych narzędzi informatycznych wspierających zarządzanie projektami

32 ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
Najważniejsze efekty kształcenia KOMPETENCJE organizowanie zespołu, kierowanie nim i pracowanie w nim skuteczne komunikowanie się i przekazywanie swojej wiedzy ukierunkowanie na zmiany i pomysły kreatywne uczestniczenie w różnorodnych projektach, samodzielnie i w ramach pracy zespołowej zdolność do zmiany roli w zespole odpowiedzialność za pracę własną i innych w kontekście podstawowych zasad etyki zawodu, w ramach wyznaczonych ról organizacyjnych i społecznych w obszarze zarządzania projektami

33 ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
Przedmioty specjalnościowe Zarządzanie zespołami projektowymi Narzędzia menedżera projektów MS Project - program komputerowy wspomagający zarządzanie projektami Projekty unijne Zarządzanie czasem w projekcie Zarządzanie komunikacją w projekcie Zarządzanie jakością w projekcie Rachunek opłacalności i analiza finansowa projektów Ryzyko w projektach Przywództwo w zarządzaniu projektami Metodyki zarządzania projektami Zarządzanie portfelem projektów

34 ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
Praca po studiach Kierownik projektu lub menedżer, członek zespołu projektowego w: przedsiębiorstwach krajowych i zagranicznych przedsiębiorstwach i organizacjach pozyskujących wsparcie unijne firmach konsultingowych instytucjach badawczo-rozwojowych, szkoleniowych i publicznych instytucjach organizujących duże imprezy kulturalne i sportowe administracji państwowej i samorządowej organizacjach non-profit

35 ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
Opiekun specjalności dr Anna Marciszewska Katedra Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstwa ul. Komandorska 118/120, bud. D, pok.12 Wrocław tel.: (sekretariat)

36 ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM
Specjalność ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM

37 ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM
Profil Absolwenta Absolwent specjalności uzyskuje odpowiedni zasób wiedzy i umiejętności potrzebnych współczesnym menedżerom, zajmującym różne stanowiska w różnych typach przedsiębiorstw oraz innych instytucjach polski odpowiednik studiów Business and Enterprise Management

38 ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM
Najważniejsze efekty kształcenia WIEDZA rozumienie kluczowych mechanizmy funkcjonowania przedsiębiorstwa rozumienie istoty i zasad sporządzania biznes planu w działalności gospodarczej wiedza w zakresie zarządzania operacyjnego przedsiębiorstwem wiedza o charakterze, celu i zakresie funkcji menedżerskich w przedsiębiorstwach wiedza o podstawowych technikach organizatorskich wiedza o nowoczesnych narzędziach wspierających pracę menedżera wiedza o projektowania i usprawniania organizacji wiedzę na temat standardów i metod wyceny

39 ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM
Najważniejsze efekty kształcenia UMIEJĘTNOŚCI potrafi zarządzać kluczowymi obszarami przedsiębiorstwa planuje funkcjonowanie i rozwój firmy wykorzystując biznes plan potrafi zastosować narzędzia z zakresu zarządzania operacyjnego potrafi zastosować w konkretnych, praktycznych przypadkach podstawowe techniki organizatorskie potrafi skutecznie dobrać wspierające narzędzia informatyczne niezbędne do skutecznego działania w biznesie przewiduje konsekwencje wprowadzenia zmian organizacyjnych oraz określa warunki jej wdrożenia potrafi zastosować metody wyceny przedsiębiorstwa

40 ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM
Najważniejsze efekty kształcenia KOMPETENCJE jest zorientowany na realizację przyjętych celów, a jednocześnie otwarty na nowe pomysły, dialog i poszukiwanie konsensusu potrafi wykazać się kreatywnością przy rozwiązywaniu zadań z obszaru pracy menedżera w przedsiębiorstwie potrafi brać odpowiedzialność za podejmowane decyzje i działania jest otwarty na zmiany w otoczeniu biznesowym, a także potrafi aktywnie kreować proces zmiany potrafi pracować w zespole, organizować pracę zespołu

41 ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM
Przedmioty specjalnościowe Gra biznesowa Zarządzanie operacyjne w przedsiębiorstwie Biznes plan Podejście procesowe w organizacjach Techniki organizatorskie Handel internetowy Zarządzanie rozwojem przedsiębiorstwa Ład korporacyjny lub Budżetowanie w przedsiębiorstwie Kształtowanie struktury zatrudnienia w przedsiębiorstwie Projektowanie i usprawnianie organizacji przedsiębiorstwa Paradoksy i błędy w zarządzaniu Przedsiębiorczość Zarządzanie organizacjami non-profit Standardy i metody wyceny przedsiębiorstw

42 ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM
Praca po studiach praca w sektorze prywatnym, publicznym i non-profit praca w korporacjach jak i w małych i średnich przedsiębiorstwach rozpoczęcie własnego biznesu praca na stanowisku począwszy od stanowiska junior manager w obszarze działalności operacyjnej przedsiębiorstwa, przygotowania inwestycji, planowania i kontroli działań operacyjnych, zarządzania zasobami ludzkimi, działach kreatywnych praca w zespołach projektowych pełnienie funkcji doradczych i konsultanckich w usługach dla biznesu

43 ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM
Opiekun specjalności dr hab. Piotr Szymański Katedra Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstwa ul. Komandorska 118/120, pok. 111 bud. D Wrocław tel / (sekretariat)

44 ZARZĄDZANIE SPRZEDAŻĄ
Specjalność ZARZĄDZANIE SPRZEDAŻĄ

45 ZARZĄDZANIE SPRZEDAŻĄ
Profil Absolwenta SALES MANAGER KIEROWNIK/DYREKTOR SPRZEDAŻY opracowywanie strategii sprzedażowych kierowanie procesem sprzedaży nadzorowanie działu sprzedaży Studenci są przygotowani do: pracy w zakresie zarządzania sprzedażą w przedsiębiorstwie produkcyjnym, handlowym i usługowym objęcia średnich i wyższych funkcji kierowniczych w zakresie zarządzania dystrybucją, sprzedażą lub działem sprzedaży prowadzenia własnej działalności z wykorzystaniem wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania sprzedażą

46 ZARZĄDZANIE SPRZEDAŻĄ
Najważniejsze efekty kształcenia WIEDZA Absolwent posiada nowoczesną wiedzę z zakresu zarządzania sprzedażą przedsiębiorstwa produkcyjnego, handlowego i usługowego zna mechanizmy funkcjonowania, kierowania i organizowania pionów handlu, dystrybucji i sprzedaży zna procedury i narzędzia wykorzystywane na różnych etapach procesu sprzedaży

47 ZARZĄDZANIE SPRZEDAŻĄ
Najważniejsze efekty kształcenia UMIEJĘTNOŚCI umiejętność efektywnego zarządzania sprzedażą - analizy, planowania, organizacji i kontroli działań sprzedażowych umiejętność sprawnego wykorzystywania procedur, metod, technik i narzędzi dotyczących zarządzania sprzedażą umiejętność budowania relacji z klientami - rozpoznawania potrzeb klientów, przygotowywania oferty, komunikowania się z klientami i utrzymywania z nimi długotrwałych relacji umiejętność podejmowania strategicznych i operacyjnych decyzji w zakresie zarządzania sprzedażą

48 ZARZĄDZANIE SPRZEDAŻĄ
Najważniejsze efekty kształcenia KOMPETENCJE umiejętność uczenia się – otwartość i gotowość do dalszego samodzielnego kształcenia w zakresie zarządzania sprzedażą kreatywność i innowacyjność – wykorzystywanie własnej kreatywności i innowacyjnych rozwiązań dla zwiększania efektów działań sprzedażowych komunikatywność i praca w zespole – umiejętność pracy w zespole oraz sprawnego komunikowania się zdolność do pracy pod presją czasu i pod naciskiem innych osób

49 ZARZĄDZANIE SPRZEDAŻĄ
Przedmioty specjalnościowe Zarządzanie działem sprzedaży Zarządzanie dystrybucją Marketing w handlu Zarządzanie ceną Jakość w sprzedaży usług Marketing personalny Metody i techniki sprzedaży E-commerce Profesjonalna obsługa klienta Programy lojalnościowe Promocja sprzedaży Prognozowanie sprzedaży Controling marketingowy Merchandising

50 ZARZĄDZANIE SPRZEDAŻĄ
Praca po studiach SALES MANAGER - średnie i wyższe funkcje zarządcze w zakresie zarządzania dystrybucją, sprzedażą lub działem sprzedaży Stanowisko dyrektor / kierownik działu sprzedaży, marketingu, trade marketingu menedżer sprzedaży, obsługi klienta, dystrybucji lub handlu pracownik działu marketingu, sprzedaży, trade marketingu doradca i opiekun klienta, agent handlowy trener / coach sprzedaży prowadzenie własnej działalności z wykorzystaniem wiedzy i umiejętności w zakresie zarządzania sprzedażą Miejsce przedsiębiorstwa krajowe i międzynarodowe agencje doradcze, konsultingowe, szkoleniowe własna działalność

51 ZARZĄDZANIE SPRZEDAŻĄ
Opiekun specjalności dr Magdalena Daszkiewicz Instytut Marketingu Katedra Badań Marketingowych ul. Komandorska 118/120, bud. O Wrocław tel (sekretariat)

52 KIERUNEK ZARZĄDZANIE Opiekun kierunku
dr hab. prof. UE Jarosław Woźniczka Katedra Zarządzania Marketingowego Instytut Marketingu ul. Komandorska 118/120, bud. O, pok. 210 Wrocław tel , (sekretariat)

53 WYDZIAŁ NAUK EKONOMICZNYCH Do zobaczenia na zajęciach


Pobierz ppt "Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie"

Podobne prezentacje


Reklamy Google