Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zarządzanie sklepem internetowym

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zarządzanie sklepem internetowym"— Zapis prezentacji:

1 Zarządzanie sklepem internetowym
Grzegorz Chodak

2 Plan wykładu Klienci Dostawcy Asortyment Parametry sklepu
Analityka sklepu Zarządzanie oprogramowaniem Otoczenie sklepu

3 Klienci zarządzanie zamówieniami od klientów
zarządzanie pakowaniem i wysyłką zarządzanie należnościami od klientów zarządzanie relacjami z klientami

4 Zamówienia od klientów
przeglądanie i filtrowanie zamówień zmiana stanu zamówienia (przygotowane, wysłane, doręczone) wybór zamówień danego klienta wybór zamówień z danym towarem konfekcjonowanie i pakowanie generowanie dokumentów generowanie faktury/paragonu generowanie listu przewozowego

5 Konfekcjonowanie i pakowanie
Odpowiednia gospodarka magazynowa Układ magazynu Materiały pakowe Pudełka dopasowane do asortymentu Koperty bąbelkowe Wypełniacze Taśma z dyspenserem Nie należy oszczędzać na materiałach pakowych, ponieważ one obniżają koszty pracy.

6 Należności od klientów
Szybkie płatności elektroniczne Przyspieszenie wysyłki Obniżenie kosztów pracy Konieczność płacenia prowizji pośrednikowi Zwykłe płatności Problemy z identyfikacją płatności Oczekiwanie na zaksięgowanie wpłaty Konieczność przypominania o płatności Płatność za pobraniem Zwiększają wiarygodność sklepu Kosztowne w przypadku rezygnacji klienta z zamówienia Czas zaksięgowania wpłaty zależny od umowy z firmą kurierską

7 Relacje z klientami Pozyskiwanie klientów Utrzymanie klientów
Reklama, pozycjonowanie Utrzymanie klientów Gratisy Kupony rabatowe Programy partnerskie Newsletter Celem e-sklepu jest zbudowanie lojalnej bazy klientów.

8 Dostawcy zarządzanie asortymentem
zarządzanie zamówieniami do dostawców zarządzanie zobowiązaniami wobec dostawców

9 Zarządzanie asortymentem
aktualizacja asortymentu dodawanie towarów – dobór asortymentu aktualizację stanów magazynowych kasowanie towarów aktualizację informacji o towarze Metody aktualizacji: „ręcznie” – duże koszty pracy automatycznie przez elektroniczną wymianę danych

10 Zamówienia do dostawców
Dobór dostawców Hurtownie Producenci Dropshipping Metoda zarządzania zapasami Generowanie zamówień do dostawców Przez handlowca Elektronicznie przez sklep B2B Elektronicznie przez EDI Elektronicznie przez Narzędzia wspomagające generowanie zamówień Negocjacje z dostawcami

11 Zobowiązania wobec dostawców
Ewidencja zobowiązań Negocjacje terminów płatności Corporate banking – połączenie programu GM z bankowością elektroniczną

12 Ustawianie parametrów e-sklepu
Ustawienia wyglądu Dobór szablonu Ustawienie elementów front-endu ustawienie parametrów prezentacji towaru w sklepie (opis, zdjęcie, cena, producent, kod produktu, waga itp.) określenie grup towarowych – kategoryzacja towarów określenie parametrów opłat za przesłanie towaru, określenie parametrów płatności za towar, ustawienie parametrów związanych z gospodarką magazynową tj. wysokość minimalnego zapasu ustawienie wyglądu i zawartości wydruków generowanych przez program zdefiniowanie ustawień międzynarodowych, przeliczników walutowych itd. wybranie rodzaju urządzeń zewnętrznych (np.: typ skanera kodów kreskowych). ustawienie parametrów związanych z archiwizacją danych, ustawienie parametrów rejestracji klienta, czyli obligatoryjnych oraz opcjonalnych informacji, które system pobiera od klienta.

13 Generowanie raportów i statystyk
Rejestr zakupów w dowolnym okresie, Remanent – zestawienie towarów na dowolny dzień, Sprzedaż w danym okresie, w podziale na: Grupy asortymentowe Źródła ruchu Formy wysyłki i płatności Analiza odbiorców danego towaru, Obroty magazynowe, Zyski, Naliczenie podatku

14 Analityka sklepu Google Analytics
Analiza konwersji z poszczególnych źródeł Analiza ruchu w sklepie Porównania statystyk w czasie Oglądanie ruchu w sklepie w czasie rzeczywistym Źródła wejść Odwiedzane strony

15 Zarządzanie oprogramowaniem
Zakup oprogramowania Aktualizacja oprogramowania Zmiana oprogramowania

16 Wybrane elementy otoczenia e-sklepu
Analiza konkurencji Katalogi sklepów internetowych Analiza cen Otoczenie prawne Zmiany prawne Cykle koniunkturalne Zmiany technologiczne Mobilny e-commerce


Pobierz ppt "Zarządzanie sklepem internetowym"

Podobne prezentacje


Reklamy Google