Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Trudny czy łatwy labirynt?

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Trudny czy łatwy labirynt?"— Zapis prezentacji:

1 Trudny czy łatwy labirynt?
Zdefiniujmy labirynt jako złożony system rozgałęzionych dróg, w którym rozwiązujący ma odnaleźć właściwą przejście wiodące od punktu początkowego do celu. Celem może być konkretny punkt wewnątrz labiryntu, może też być nim po prostu wyjście. Typowe zadania w labiryncie: przejdź przez labirynt, znajdź drogę wyjścia, dojdź do środka, pozbieraj wszystkie skarby, - znajdź najkrótszą drogę. During this studio, maze is defined as “a tour puzzle in the form of a complex branching passage through which the solver must find a route.” It means the design of maze should consider the actual movement of people within the maze. The “solution” of maze puzzle means the discovery of a passage to their “goal” or “center.” Here the center does not refer the geometrical center of the maze. It rather refers to the climax of the maze.

2 Po co określać stopień trudności labiryntu?
Jeśli labirynt będzie zbyt łatwy , zwiedzający szybko się znudzą. Jeśli będzie zbyt trudny, mogą wpaść w nim w panikę. Jak określić stopień trudności labiryntu? Defining Problems: If maze is too easy, then a visitor will get bored. If it is too complex, then the visitor will panic How do I know if my maze is easy or difficult?

3 Od czego zależy trudność labiryntu?
Na stopień trudności projektowanego labiryntu mają wpływ m.in.: czynniki strukturalne - długość drogi do celu, - liczba decyzji, które trafnie trzeba podjąć, aby dość do celu, liczba wejść do labiryntu, parametry fizyczne szerokość ścieżki i wysokość ścian, charakter ścian (murowane, roślinne, lustrzane itp.), liczba i wielkość wejść do labiryntu, wyposażenie/czynniki dodatkowe – ławeczki, mostki. Jeśli będziemy świadomie kontrolować te czynniki, to powinniśmy zbudować tak trudny lub łatwy labirynt, jak chcemy mieć. Constructing Hypothesis: Design factor(s) - The length of passage consumed for finding a maze solution - Supplementary items: roof, chair, and bench - The number of decisions made for the solution - The width of the passage and the height of the wall - The number & size of openings on the wall Controlling the factors, we will have the best maze design under a given situation.

4 Prosty sposób określania trudności labiryntu
Wejście Rozgałęzienie (współczynnik trudności = 10) Zakręt ( współczynnik trudności = 2) Ścieżka ( współczynnik trudności = 1) Ślepy koniec Cel – może to być jakieś miejsce wewnątrz labiryntu, może to być wyjście

5 Prosty sposób określania trudności labiryntu
Te trzy elementy sprowadzamy do jednej miary, przeliczając je na umowne sekundy potrzebne do osiągnięcia celu. 1) Liczba zakrętów x 2 2) Liczba rozgałęzień x 10 3) Całkowita długość drogi do celu x 1. Potem dodajemy wszystko i to jest stopień trudności labiryntu. Warto rozważyć najkrótszą i najdłuższą z możliwych dróg (w prezentacji dla jasności przekazu rozpatrujemy tylko najkrótszą z dróg). Bok kratki to 1 metr. Przeciętna prędkość spaceru w labiryncie to: 1 metr na sekundę, 60 metrów na minutę, 3,6 kilometra na godzinę.

6 Prosty sposób określania trudności labiryntu
Wejście 2 Wejście 1 Wejście 2 Wejście 1 0 (współczynnik trudności =10) 1 (współczynnik trudności =10) 2 (współczynnik trudności = 2) 0 (współczynnik trudności = 2) 9 (współczynnik trudności = 1) 3 (współczynnik trudności =1) 1x x 2 + 3x1 = 13 sekund 0x x 2 + 9x1 = 13 sekund

7 Prosty sposób określania trudności labiryntu
Wejście 1 Wejście 2 Wejście 2 Wejście 1 współczynnik trudności = 13 współczynnik trudności = 13 W ten sposób możemy określać stopień trudności zarówno dla każdego z wejść do labiryntu jak i dla całego labiryntu, obliczając średnią arytmetyczną z wszystkich wejść. A czy ten sposób szacowania trudności labiryntu ma wady?

8 Prosty sposób określania trudności labiryntu
Wejście 1 Wejście 2 Wada tego modelu – słabo uwzględnia błąkanie się po ślepych odnogach. Nie uwzględnia pętli wewnątrz labiryntu, czyli takich miejsc, gdzie można chodzić w kółko. Dobre modele ewaluacji stopnia trudności labiryntów na pewno mają firmy projektujące labirynty (i te prawdziwe, i te dla czasopism), ale niechętnie się nimi dzielą.

9 Jeśli już zaprojektowaliśmy labirynt, to warto wykonać jego model z kartonu, próbując go modyfikować
After you select your two-dimensional design solution, generate its geometric variations with changing parametric values of the design. The parametric values include the angle of the corners, the width of the passage, the length of the wall, the height of the wall and the distance between the grids. In addition, you may change the shape of the wall & the template, and delete/add a component from/to your maze design. Through your design trials and errors, you will make the physical models of three variations of the selected maze. Mamy zaprojektowany labirynt o określone skali trudności i teraz musimy nadać mu fizyczną postać.

10 liczb pierwszych. Możesz zacząć i skończyć w dowolnym miejscu.
Znajdź drogę przez labirynt, tak żeby przejść kolejno przez 8 dwucyfrowych liczb pierwszych. Możesz zacząć i skończyć w dowolnym miejscu. Przez każdą z cyfr musisz przejść dokładnie raz, a droga przejścia nie może się ze sobą ani stykać, ani krzyżować After you select your two-dimensional design solution, generate its geometric variations with changing parametric values of the design. The parametric values include the angle of the corners, the width of the passage, the length of the wall, the height of the wall and the distance between the grids. In addition, you may change the shape of the wall & the template, and delete/add a component from/to your maze design. Through your design trials and errors, you will make the physical models of three variations of the selected maze.

11 After you select your two-dimensional design solution, generate its geometric variations with changing parametric values of the design. The parametric values include the angle of the corners, the width of the passage, the length of the wall, the height of the wall and the distance between the grids. In addition, you may change the shape of the wall & the template, and delete/add a component from/to your maze design. Through your design trials and errors, you will make the physical models of three variations of the selected maze.


Pobierz ppt "Trudny czy łatwy labirynt?"

Podobne prezentacje


Reklamy Google