Trasy narciarskie wokół Mogielicy

Prezentacja na temat: "Trasy narciarskie wokół Mogielicy"— Zapis prezentacji:

1 Trasy narciarskie wokół Mogielicy

2 Trasy poprowadzone są drogą stokową, która biegnie wokół Mogielicy na wysokości od m n.p.m. Całkowita długość trasy to ok. 25 km. Trasa łatwa, bardzo ciekawa, urozmaicona pięknymi widokami i panoramami, ciągły kontakt z przyrodą. Zaletą tej trasy jest to, że można po okrążeniu Mogielicy powrócić do miejsca rozpoczęcia wycieczki, jak również to, że bardzo długo zalega tu pokrywa śniegu.

3 Najlepszym miejscem do rozpoczęcia wycieczki jest Zalesie
Najlepszym miejscem do rozpoczęcia wycieczki jest Zalesie. Samochód możemy zostawić na oznakowanym parkingu lub obok dawnej leśniczówki. Następnie należy dojść do krzyża partyzanckiego postawionego na upamiętnienie mszy partyzanckich, które odprawiane były w tym miejscu podczas II wojny światowej, aby podtrzymywać „ducha oporu i walki w narodzie”. Po dojściu do krzyża skręcamy w lewo i łagodnym zjazdem dochodzimy do szlabanu.

4 Szlaban jest zamknięty, ale przy odrobinie sprytu możemy go pokonać i udać się na fascynującą wycieczkę.

5 Dalej rozpościera się przed nami bezkresna biel śniegu, na której, jak w księdze, zapisane jest to co zaszło w ostatnim czasie.

6 Lekki zjazd i po ok. 2 km dojeżdżamy do pierwszego skrzyżowania
Lekki zjazd i po ok. 2 km dojeżdżamy do pierwszego skrzyżowania. W lewo droga sprowadzi nas do parkingu nr 2 - na skład drzewa Potoki (ok.3 km). My udajemy się w prawo wokół Mogielicy.

8 Autor wytyczonej trasy, komentarza i zdjęć - Adam Sołtys.

9 Po ok. 200 metrach za zakrętem wyłania się najwyższy szczyt Beskidu Wyspowego -Mogielica.

10 Dalej lekko pod górę udajemy się drogą stokową w stronę szczytu.

11 Po drodze mijamy przepiękne widoki, potoki górskie, uroczyska (raj dla fotografów).

17 Na południe otwiera się widok na dolinę Kamienicy i Gorce, a przy dobrej widoczności można podziwiać również Tatry.

18 Z powrotem jechało by się jeszcze lepiej, bo droga wznosi się bez przerwy lekko w górę.

21 Widać również gorczańskie szczyty – Gorc Kamienicki.

23 Przy odrobinie szczęścia można podziwiać i takie widoki.

26 Kończymy wędrówkę południowymi zboczami Mogielicy
Kończymy wędrówkę południowymi zboczami Mogielicy. Jeszcze tylko zjazd na polanę i jesteśmy na Przysłopku, przełęczy między Mogielicą i Jasieniem. Ok. 300 metrów powyżej polany odchodzi niepozorna droga na północ, którą po kolejnych 300 metrach możemy dojść do polany stumorgowej, a stąd po ok. pół godziny zdobyć szczyt Mogielicy.

27 Wieża widokowa na Mogielicy, jedyne miejsce z którego przy idealnej widoczności widać całą Małopolskę.

29 Widok z Mogielicy na południe na Gorce, Beskid Sądecki i Tatry
Widok z Mogielicy na południe na Gorce, Beskid Sądecki i Tatry. Na pierwszym planie krzyż upamiętniający wielokrotne wędrówki Ks. Karola Wojtyły na Mogielicę.

30 Dla takich widoków warto zadać sobie trochę trudu i wyjść na 20-metrową wieżę widokową.

31 Wracamy na naszą trasę. Przełęcz Przysłopek
Wracamy na naszą trasę. Przełęcz Przysłopek. Na południe (w lewo - skład drzewa Potoki –Szczawa). Prosto szlak na Jasień, trasa wokół Mogielicy na prawo. Punkt charakterystyczny kamienna figurka przy szlaku.

32 Teraz trasa przebiega po zachodnich zboczach Mogielicy
Teraz trasa przebiega po zachodnich zboczach Mogielicy. Na początek łagodne podejście, które niebawem zostanie wynagrodzone długim, łagodnym zjazdem.

35 Po 2-3 km dochodzimy do kolejnego skrzyżowania
Po 2-3 km dochodzimy do kolejnego skrzyżowania. W lewo droga prowadzi do osiedla Mrózki na Półrzeczkach (ok.2 km parking nr 3 Półrzeczki). Skręcamy w prawo w kierunku Słopnic.

36 Znak charakterystyczny- po prawej stronie nad skrzyżowaniem skała łupkowa. Skręcamy w prawo!

37 Rozpoczynamy długie, ale łagodne podejście udając się w kierunku wschodnim.

38 Dalej bardzo długi zjazd.

41 Po kilku kilometrach przepiękna polana Cyrla, a tuż nad nią skład drzewa.

42 Pojawiają się kolejne panoramy, tym razem na północ, na Ćwilin, Śnieżnicę i Łopień.

47 Kolejne zjazdy i podbiegi na północnych już stokach Mogielicy.

48 Zjazd na Chyszówki na przełęcz Rydza Śmigłego parking nr 4 (ok
Zjazd na Chyszówki na przełęcz Rydza Śmigłego parking nr 4 (ok. 2,5 km za zielonym szlakiem).

49 Tereny wodonośne na Mogielicy zaopatrują w wodę całe Słopnice.

51 Dalej długim kilkukilometrowym zjazdem zdążamy w kierunku Słopnic.

58 Zbliżamy się do końca trasy, na wschodzie otwiera się widok na Cichoń, a w głębi po lewej pasmo Łososińskie.

62 Po ok. 23 km kończy się szeroka i wygodna droga stokowa
Po ok. 23 km kończy się szeroka i wygodna droga stokowa. W lewo odchodzi droga do Słopnic, do osiedla na Groń na parking nr 5 - Słopnice koło ujęcia wody. My skręcamy w prawo na szlak zrywkowy, który prowadzi z powrotem na parking Nr.1 na Zalesiu.

Pobierz ppt "Trasy narciarskie wokół Mogielicy"