Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Ćwiczenie 1: Przekształcenia

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Ćwiczenie 1: Przekształcenia"— Zapis prezentacji:

1 Ćwiczenie 1: Przekształcenia
Jabłko, brzoskwinia, pomarańcza, pomidor, kapusta

2

3 1 wariant Output: 1,2,3,4,5 Output: 5,4,3,2,1 Output: 3,2,1,5,4 Output: 1,2,3,4,5,5,4,3,2,1 Output: 3,2,1,5,4,1,3,2,5,4 Output: 5,4,3,2,1,3,2,1,5,4

4 2 wiariant Język Rodzimy ->Język Obcy Input JR 1,2,3,4,5, - Output JR 5,4,3,2,1 Input JR 5,4,3,2,1 – Output JO 1,2,3,4,5 Input JO 3,2,1,4,5 – Output JO 5,4,1,2,3 Input JO 1,4,5,3,2 – Output JR 2,3,4,5,1 Code switching 3 słowa JR+ 2 słowa JO Input: JR+ JO 1,2,3,4,5 – Output JO 5,4,3,2,1 Input: JO+JR 5,4,3,2,1 – Output JR+JO 1,2,3,4,5 Input: JR+ JO 3,2,1,4,5 – Output JR 5,4,3,2,1 Input: JO+JR 1,2,3,5,4 – Output JO 2,5,4,1,3

5 Practice

6 Input (Syntagmy) : 1A, 2B, 3C, 4D, 5E
Ćwiczenie 2: Puzzle Input (Syntagmy) : 1A, 2B, 3C, 4D, 5E 1,2,3,4,5 – rzeczowniki A,B,C,D,E - przymiotniki

7 Chimney sweep dirty Policeman friendly Teacher angry Actress prettty Surgeon tired

8 Kominiarz brudny Policjant miły Nauczycielka wściekła Aktorka piękna Chirurg zmęczony

9 Chimney sweep dirty Policeman friendly Teacher angry Actress prettty Surgeon tired

10 Input : 1A, 2B, 3C, 4D, 5E Output jednorodny Output 1: 1A, 2B, 3C, 4D, 5E Output 2: 3C, 2B, 1A, 5E, 4D Output 3: 1A, 3C, 2B, 5E, 4D Output 4: 2B, 3C, 1A, 4D, 5E Output 5: 5E, 4D, 3C, 2B, 1A Output 6: 4D, 5E, 2B, 3C, 1A Output 7: 1A, 4D, 3C, 5E, 2B Output mieszany Output 8: 1A, 3B, 2C, 4D, 5E Output 9: 1E, 2D, 3C, 2B, 3A, 1A Output 10: 1A, 2C, 3B, 4C, 5A, 5B Output 11: 2B, 4C, 1E, 3B, 5C, 4A

11 2 Warianty Język Rodzimy ->Język Obcy Input JR 1A,2B,3C,4D,5E - Output JR 5E,4D,3C,2B,1A Input JR 5E,4D,3C,2B,1A – Output JO 1A,2B,3C,4D,5E Input JO 3C,2B,1A,4D,5E – Output JO 5E,4D,1A,2B,3C Input JO 1A,4D,5E,3C,2B – Output JR 2B,3C,4D,5E,1A Code switching 3 SYNTAGMY JR + 2 SYNTAGMY JO Input: JR+ JO 1A,2B,3C,4D,5E – Output JO 5E,4D,3C,2B,1A Input: JO+JR 5E,4D,3C,2B,1A– Output JR+JO 1A,2B,3C,4D,5E Input: JR+ JO 3C,2B,1A,4D,5E – Output JR 5E,4D,3C,2B,1A Input: JO+JR 1A,2B,3C,5E,4D – Output JO 2B,5E,4D,1A,3C *Input: JR+ JO 3A,2B,1C,4E,5D – Output JR 5A,4D,3C,2B,1E *Input: JO+JR 1C,2B,3A,5E,4D – Output JO 2B,5E,4C,1A,3D *Input: JR+ JO 3A,2B,1C,4E,5D – Output JR 5A,4B,3C,2D,1E

12 Practice

13 Ćwiczenie 3: Wytrącenie
Pojawienie się pytania po podaniu inputu, output odpowiada 1) Jabłko, brzoskwinia, pomarańcza, pomidor, kapusta 2) Apple, peach, orange, tomatoe, cabbage 3) Kominiarz brudny, policjant miły, nauczycielka wściekła, aktorka piękna, chirurg zmęczony 4) Chimney sweep dirty, policeman friendly, teacher angry, actress pretty, surgeon tired

14 jabłko brzoskwinia pomarańcza pomidor kapusta

15 Kominiarz brudny Policjant miły Nauczycielka wściekła Aktorka piękna Chirurg zmęczony

16 1 wariant – owoce/warzywa Code switching 3 słowa JR + 2 słowa JO
Język Rodzimy ->Język Obcy 1 wariant – owoce/warzywa Input JR 1,2,3,4,5 pyt. - Odp. Output JR 5,4,3,2,1 Input JR 5,4,3,2,1 pyt. – Odp. Output JO 1,2,3,4,5 Input JO 3,2,1,4,5 pyt. – Odp. Output JO 5,4,1,2,3 Input JO 1,4,5,3,2 pyt. – Odp. Output JR 2,3,4,5,1 2 wariant – owoce/warzywa Code switching 3 słowa JR + 2 słowa JO Input: JR+ JO 1,2,3,4,5 pyt. – Odp. Output JO 5,4,3,2,1 Input: JO+JR 5,4,3,2,1 pyt. – Odp. Output JR+JO 1,2,3,4,5 Input: JR+ JO 3,2,1,4,5 pyt.– Odp. Output JR 5,4,3,2,1 Input: JO+JR 1,2,3,5,4 pyt. – Odp. Output JO 2,5,4,1,3

17 Code switching 3 SYNTAGMY JR + 2 SYNTAGMY JO
3 wariant-syntagmy Input JR 1A,2B,3C,4D,5E pyt. - Odp. Output JR 5E,4D,3C,2B,1A Input JR 5E,4D,3C,2B,1A pyt. – Odp. Output JO 1A,2B,3C,4D,5E Input JO 3C,2B,1A,4D,5E pyt. – Odp. Output JO 5E,4D,1A,2B,3C Input JO 1A,4D,5E,3C,2B pyt. – Odp. Output JR 2B,3C,4D,5E,1A 4 wariant - syntagmy Code switching 3 SYNTAGMY JR + 2 SYNTAGMY JO Input: JR+ JO 1A,2B,3C,4D,5E pyt. – Odp. Output JO 5E,4D,3C,2B,1A Input: JO+JR 5E,4D,3C,2B,1A pyt. – Odp. Output JR+JO 1A,2B,3C,4D,5E Input: JR+ JO 3C,2B,1A,4D,5E pyt. – Odp. Output JR 5E,4D,3C,2B,1A Input: JO+JR 1A,2B,3C,5E,4D pyt. – Odp. Output JO 2B,5E,4D,1A,3C *Input: JR+ JO 3A,2B,1C,4E,5D pyt. – Odp. Output JR 5A,4D,3C,2B,1E *Input: JO+JR 1C,2B,3A,5E,4D pyt. – Output JO 2B,5E,4C,1A,3D *Input: JR+ JO 3A,2B,1C,4E,5D pyt. – Odp. Output JR 5A,4B,3C,2D,1E

18 Zasady: Tylko osoba w roli inputu patrzy na handout Ososba w roli inputu podaje całość outputu i oznaczenie JO lub JR, bez niepotrzebnego wyjaśniania

19 Practice

20 (Słuchanie wybiórcze/selektywne lub równolegle/paralelne)
Ćwiczenie 4: Słuchanie na dwoje uszu (Słuchanie wybiórcze/selektywne lub równolegle/paralelne) Na inpucie zamiast jednej osoby podającej, mamy dwie osoby, które czytają równolegle lub wybiórczo dwa zbiory słów JR – język rodzimy JO – język obcy Proszę zmieniać pytania wtrącające dla kolejnych osób ćwiczących Etapy: Krok 1: podajemy schemat outputu, np. JR -> JR, II1, I2, I4, II5, I5 Krok 2: podajemy input: I: krowa, królik, czapla, żółw, słoń II: byk, zając, pies, kot, krowa (pytanie wtrącające) Podanie outputu: byk, królik, żółw, krowa, słoń

21 Słuchanie wybiórcze, odtwarzanie chronologiczne
Output: JR JR I1, II2, I3, II4, I5 Input I: marynarka, koszula, płaszcz, sweter Input II: piżama, skarpetki, buty, spodnie, czapka Pytanie: Jakie jest Twoje ulubione ubranie? Podanie outputu: JR: I1, II2, I3, II4, I5 Słuchanie wybiórcze, odtwarzanie niechronologiczne Output: JR JR II3, I4, I1, II5, II2 Input I: miedź, rtęć, tlen, żelazo, złoto Input II: srebro, tlen, węgiel, wodór, siarka Pytanie: Wymień dwie kopalnie węgla. Podanie outputu: JR: II3, I4, I1, II5, II2

22 Słuchanie równoległe, odtwarzanie chronologiczne
Output: JR JR II1, II2, II3, I4, I5 Input I: marynarka, koszula, płaszcz, sweter Input II: piżama, skarpetki, buty, spodnie, czapka Pytanie: Jakie ubrania nosisz zimą? Podanie outputu: JR: II1, II2, II3, I4, I5 Słuchanie równoległe, odtwarzanie niechronologiczne Output: JR JR I4, II3, II2, I5, I1 Input I: miedź, rtęć, tlen, żelazo, złoto Input II: srebro, tlen, węgiel, wodór, siarka Pytanie: Jaką biżuterię nosisz? Podanie outputu: JR: I4, II3, II2, I5, I1

23 Practice

24 5.Szum na sali

25

26

27 Uwaga. W tym ćwiczeniu nie stosujemy pytań wtrącających
Uwaga! W tym ćwiczeniu nie stosujemy pytań wtrącających. Powstający hałas jest już wystarczająco wytrącający.

28 Przykład

29 Practice


Pobierz ppt "Ćwiczenie 1: Przekształcenia"

Podobne prezentacje


Reklamy Google