Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Weronika Kubrak Anna Wasilewska

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Weronika Kubrak Anna Wasilewska"— Zapis prezentacji:

1 Weronika Kubrak Anna Wasilewska
Porozmawiajmy o BW PW Weronika Kubrak Anna Wasilewska

2 Status rekordu: Niekompletny
Rekordy zaimportowane przez autora oznaczone są statusem NIEKOMPLETNY i wymagają sprawdzenia a po ich weryfikacji przez redaktora zmiany statusu na KOMPLETNY J:Stępniak: Baza Wiedzy PW

3 Właściciel rekordu Pole „Właściciel rekordu” służy również do tworzenia statystyk – ile rekordów zostało wprowadzonych przez konkretnego redaktora

4 Utwory współautorskie
Utwory współautorskie rozłączne: Wkłady poszczególnych twórców możliwe do wyodrębnienia z całości dzieła – możliwość ich samodzielnej eksploatacji tych części np. powieść i ilustracje, podręcznik, w którym każdy autor pisze odrębny rozdział Utwory współautorskie nierozłączne: Wkładu poszczególnych twórców nie można wyodrębnić i nie nadają się one do samodzielnej eksploatacji np. publikacja relacjonująca wyniki wspólnie prowadzonych badań W zakresie praw osobistych, ze względu na ich nieodłączny od osoby twórcy charakter, każdemu współtwórcy przysługuje pełnia praw z art. 16 (patrz „prawa osobiste twórcy”), tak jakby był jedynym twórcą. Nie może jednak realizować swoich praw z naruszeniem praw osobistych pozostałych współtwórców. Nie może zatem jeden twórca, bez zgody innych, decydować o publikacji utworu albo o wprowadzeniu do niego takich zmian, które naruszą jego dotychczasowy kształt lub treść. W zakresie praw majątkowych (patrz: prawa majątkowe twórcy): każdy ze współtwórców posiada udział w całym prawie, do współwłasności praw stosuje się przepisy kodeksu cywilnego o współwłasności w częściach ułamkowych, wielkość udziałów w prawie określa umowa zawarta między współtwórcami, jeżeli umowy brak, ustawa stwarza domniemanie udziałów równych. Umowa między współtwórcami, poza określeniem wielkości udziałów w prawach majątkowych, powinna określać także sposób zarządzania prawem, zasady pobierania korzyści z wykonywania wspólnego prawa, a nawet zasady dysponowania tym prawem. Bez zgody współtwórców można dochodzić roszczeń z tytułu naruszenia prawa do całości utworu, z tym że uzyskane świadczenie dzieli się pomiędzy wszystkich współtwórców. Prawa majątkowe każdego współtwórcy: - mogą być przeniesione na osobę trzecią tylko za zgodą wszystkich pozostałych twórców, - mogą być przedmiotem dziedziczenia, z tym że w razie braku spadkobierców nie przechodzą one na Skarb Państwa jako spadkobiercę ustawowego, a na pozostałych współtwórców lub ich spadkobierców. Prawa autorskie do dzieł wspólnych wygasają po upływie 70 lat od śmierci najdłużej żyjącego współtwórcy. Prawa autorów dzieł wspólnych: Prawa autorskie służą wspólnie wszystkim współtwórcom z tym, że korzystając z tych praw nie mogą godzić w interesy pozostałych współtwórców.

5 Typy punktacji w Raporcie dorobku (profil autora)
punktacja nominalna – tyle ile daje reguła, np. tyle ile wynika z czasopisma lub za książkę (bez względu na liczbę i afiliacje autorów) proporcjonalna – podział punktów nominalnych pomiędzy współautorów z wybranej jednostki w parametrze „Poziom raportu” z uwzględnieniem zasad dla publikacji wieośrodkowych - z uwzględnieniem tych zasad, tzn. 1) do 10 autorów - 100% punktów; 2) powyżej 10 autorów: a) 100% punktów - gdy co najmniej 20% autorów jest pracownikami jednostki, b) 75% punktów - gdy co najmniej 10% autorów jest pracownikami jednostki, c) 50% punktów - gdy mniej niż 10% autorów jest pracownikami jednostki;

6 Prawo dostępu: Chronione
Afiliacja podana przy Ograniczeniu: chronione oznacza, że dostęp do pliku będą mieli tylko zalogowani użytkownicy z tego poziomu oraz z niższego poziomu, jeśli oznaczono cały wydział np. afiliacja pliku na poziomie wydziału daje dostęp do tego pliku użytkownikom tego wydziału i jego jednostek podrzędnych, zawężenie afiliacji do instytutu nie daje możliwości podglądu pliku przez inne instytuty pochodzące z tego wydziału (analogicznie przy podziale na zakłady, laboratoria)

7 Cytowania oraz h-index Google Scholar
W celu poprawienia skuteczności ustalania cytowań Google Scholar (GS) oraz h-index, zalecane jest, aby naukowcy zakładali i udostępniali swój profil w serwisie GS. Identyfikator osoby z serwisu GS można odczytać z linku do osoby na stronie GS prezentującej publikacje tej osoby.

8 Dzieła architektoniczne lub wzornicze oraz dzieła artystyczne

9 Dane w systemie POL-on uzupełniane są ręcznie!
Działania upowszechniające naukę Konferencje Naukowe Nagrody i wyróżnienia Patenty i dokonania Patenty i prawa ochronne Dane w systemie POL-on uzupełniane są ręcznie!

10 Transfer danych do PBN Najbliższy transfer: połowa lutego 2017

11 KOREKTA DANYCH W BW Ok. 27 tys. opisów po korekcie 11 wydziałów
FORMUŁY WYSZUKIWCZE

12 POLSKA BIBLIOGRAFIA NAUKOWA BAZA WIEDZY PW
Jednostki zobowiązane do wprowadzania danych do PBN Wszystkie jednostki, które posiadają kategorię naukową i ubiegają się o środki finansowe na zadania, o których mowa w art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki /Dz.U Nr 96 poz. 615/ Termin wprowadzenia i aktualizacji danych Główne akty prawne dotyczące systemu PBN Dwa razy w roku według stanu na dzień: 1) 30 czerwca – w terminie do końca sierpnia danego roku; 2) 31 grudnia – w terminie do końca lutego następnego roku. Ustawy: Ustawa o zasadach finansowania nauki Rozporządzenia: Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa z dnia 29 czerwca 2015 r. w sprawie Systemu Informacji o Nauce

13 POLSKA BIBLIOGRAFIA NAUKOWA BAZA WIEDZY PW
and or or or or W bazie wiedzy mamy dwa moduły konferencyjne: konferencje (wydarzenia), konferencje (tytuły). Dla konferencji nie występujących na liście Web of Science (WoS) należy utworzyć opis w module konferencje (wydarzenia). Należy wypełnić wszystkie pola obowiązkowe * - z gwiazdką. W przypadku konferencji z listy WoS pełną nazwę konferencji należy zgłosić do Oddziału ds. Bazy Wiedzy

14 Dziękujemy za uwagę!


Pobierz ppt "Weronika Kubrak Anna Wasilewska"

Podobne prezentacje


Reklamy Google