Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Psychologiczne Kompetencje Menedżera
ćwiczenia Dr Jolanta Babiak Semestr zimowy 2017/2018
2
Warunki zaliczenia Przygotowanie i zrealizowanie tematu na zajęciach (40 pkt.) Aktywność na zajęciach (20 pkt.) Kolokwium- test 20 pytań (40 pkt.) Próg zaliczenia – 65 pkt. 100 – 95: bdb 94 – 85: dob+ 84 – 80: dob 75 – 79: dost+ 65 – 74: dost Regulaminowa obecność (1 nieobecność dopuszczalna) Każda następna (minus 5 pkt.)
3
Kryteria oceny przygotowania i zrealizowania tematu:
Wyczerpujące przedstawienie tematu (10 pkt.) Przygotowanie i aktywność prowadzących w trakcie wystąpienia (10 pkt.) Aktywizacja studentów i ćwiczenia dla studentów (10 pkt.) Dobór literatury oraz oryginalność i atrakcyjność wystąpienia (10 pkt.)
4
Wskazówki do przygotowania referatów
Konkretna grupa zajmuje się szczegółowo wybranymi mechanizmami i przygotowuje prezentację zawierającą następujące elementy: Podstawowe pojęcia, definicje, wprowadzenie w tematykę, spojrzenie ogólne na kontekst organizacyjny Zaangażowanie osób uczestniczących poprzez różnego rodzaju materiał i/lub ćwiczenia: zadania, kwestionariusze, dyskusja Podsumowanie, dyskusja, wątpliwości, uzupełnienia JEŚLI GRUPA NIE MOŻE PRZEPROWADZIĆ PREZENTACJI W UMÓWIONYM TERMINIE ZOBLIGOWANA JEST ZAMIENIĆ SIĘ Z INNĄ GRUPĄ, TAK ABY ZAJĘCIA ODBYŁY SIĘ ZGODNIE Z HARMONOGRAMEM. NALEŻY POINFORMOWAĆ I TYM PROWADZĄCEGO.
5
Zasady opracowania tematów
Referujemy zgodnie i ściśle z opracowanym tematem Należy podać źródła wykorzystane do przygotowania tematu Materiały źródłowe to podręczniki, książki naukowe dotyczące tematyki bądź artykuły naukowe; Nie należy wykraczać poza zadaną tematykę
6
Tematy Sposoby komunikacji, narzędzia komunikacji i konsekwencje skutecznej komunikacji Metody motywowania podwładnych Wpływ stylów kierowania ludźmi na efektywność podwładnych Psychologiczne mechanizmy radzenia sobie ze stresem Podejmowanie decyzji przez menedżera Rozwiązywanie konfliktów
7
literatura PODSTAWOWA
Kompetencje menedżerów w organizacji uczącej się. Warszawa: Difin. Kuc, B. R., Żemigała, M. (2010). Menedżer naszych czasów. Najlepsze metody i narzędzia zarzadzania. Gliwice: Onepress. Nieckarz, Z. (2011). Psychologia motywacji w organizacji. Warszawa: Difin. Nosal C.S. (2001). Psychologia myślenia i działania menedżera., Wrocław, AKADE Decyzje Payne, S., Payne, J. (2014). Jak być dobrym menedżerem. Warszawa: Wolters Kluwer SA. Stankiewicz, J. (2011). Komunikowanie się w organizacji. Warszawa: Astrum. Tyszka, T. (2010).Decyzje. Perspektywa psychologczna i ekonomiczna. Warszawa: Scholar.
8
literatura UZUPEŁNIAJĄCA
Chmiel, N. (2003). Psychologia pracy i organizacji: Gdańsk: GWP. Jachnis, A. (2007). Psychologia organizacji. Kluczowe pojęcia. Warszawa: Difin. Robbins, T. (1998). Zachowania w organizacji. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Zawadzka, A. M. (2010). Psychologia zarządzania w organizacji. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.