Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej"— Zapis prezentacji:

1 Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej
na lata

2 Program Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej 2016-2019
Podsumowanie naborów Nabór na rok 2016 Nabór na rok 2017 1-30 października 2015 r. – nabór wniosków 19 stycznia 2016 r. – zatwierdzenie przez MIB list rankingowych wniosków o dofinansowanie (ogółem 1410 zadań) do 31 stycznia 2016 r. – zatwierdzenie przez wojewodów pierwszych list wniosków zakwalifikowanych do dofinansowania (ogółem 492 zadania) Ostatecznie w 2016 roku w ramach Programu zrealizowano 850 zadań 1-15 września 2016 r. – nabór wniosków 20 grudnia 2016 r. – zatwierdzenie przez MIB list rankingowych wniosków o dofinansowanie (ogółem 1358 zadań) do 31 grudnia 2016 r. – zatwierdzenie przez wojewodów pierwszych list wniosków zakwalifikowanych do dofinansowania (ogółem 541 zadań) Na dzień realizowane jest w ramach Programu 614 zadań.

3 Program Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej 2016-2019
podsumowanie naboru Lp Województwo Liczba wniosków Dotacja (tys. zł.) gminy powiaty łącznie wnioskowana na drogi gminne wnioskowana na drogi powiatowe wnioskowana łącznie dostępna kwota % zaspokojenia potrzeb 1. dolnośląskie 65 37 102 62 786 55 118 46 870 40% 2. kujawsko-pomorskie 72 26 98 67 914 48 534 48 861 42% 3. lubelskie 74 29 103 62 476 58 492 60 341 50% 4. lubuskie 46 17 63 48 392 26 373 74 765 34 637 46% 5. łódzkie 48 24 53 521 49 774 49 670 48% 6. małopolskie 64 28 92 77 114 60 815 57 246 7. mazowieckie 97 47 144 81 097 76 494 41% 8. opolskie 43 19 62 45 631 32 253 77 884 32 583 9. podkarpackie 70 33 49 991 46 469 96 460 50 271 52% 10. podlaskie 71 21 65 988 41 656 47 458 44% 11. pomorskie 82 84 749 45 344 43 744 34% 12. śląskie 36 101 70 956 70 085 54 286 38% 13. świętokrzyskie 53 38 548 31 889 70 437 40 822 58% 14. warmińsko-mazurskie 52 27 79 48 225 43 065 91 290 47 770 15. wielkopolskie 56 34 90 62 886 68 271 64 430 49% 16. zachodniopomorskie 35 445 32 441 67 886 44 518 66% Suma 973 437 1410 45% Mazowieckie - rok 2017 87 124 67 840

4 Program Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej 2016-2019
2017 – ocena formalna Województwo liczba wniosków liczba wniosków odrzuconych procent wszystkich wniosków, które zostały odrzucone DOLNOŚLĄSKIE 99 51 51,52% KUJAWSKO-POMORSKIE 109 6 5,50% LUBELSKIE 133 13 9,77% LUBUSKIE 61 0,00% ŁÓDZKIE 115 34 29,57% MAŁOPOLSKIE 98 25 25,51% MAZOWIECKIE 219 89 40,64% OPOLSKIE 72 8 11,11% PODKARPACKIE 112 19 16,96% PODLASKIE 113 9 7,96% POMORSKIE 87 1 1,15% ŚLĄSKIE 107 24 22,43% ŚWIĘTOKRZYSKIE 110 18 16,36% WARMIŃSKO-MAZURSKIE 81 1,23% WIELKOPOLSKIE 135 31 22,96% ZACHODNIOPOMORSKIE 75 20 26,67% Suma 1726 349

5 Program Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej 2016-2019
2016 – ocena formalna Województwo liczba wniosków liczba wniosków odrzuconych procent wszystkich wniosków, które zostały odrzucone DOLNOŚLĄSKIE 120 16 13,33 KUJAWSKO-POMORSKIE 101 3 2,97 LUBELSKIE 113 7 6,19 LUBUSKIE 65 2 3,08 ŁÓDZKIE 41 36,28 MAŁOPOLSKIE 92 34 36,96 MAZOWIECKIE 192 47 24,48 OPOLSKIE 77 14 18,18 PODKARPACKIE 128 25 19,53 PODLASKIE 93 1 1,08 POMORSKIE 84 2,38 ŚLĄSKIE 12 10,62 ŚWIĘTOKRZYSKIE 81 6 7,41 WARMIŃSKO-MAZURSKIE 5 5,95 WIELKOPOLSKIE 124 27,42 ZACHODNIOPOMORSKIE 62 9 14,52 Suma 1642* 258

6 Program Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej 2016-2019 2017 – ocena formalna
Przyczyna Liczba wniosków, w których stwierdzono daną nieprawidłowość Procent wszystkich odrzuconych wniosków Niezastosowanie się do zapisów i wytycznych zawartych w Instrukcji wypełniania wniosku o dofinansowanie zadania 208 34,72% Wniosek nie zawiera postanowienia o zgodzie na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych 183 30,55% Wniosek nie zawiera kopii decyzji o pozwoleniu na budowę/decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej/oświadczenie o braku sprzeciwu organu administracji architektoniczno-budowlanej wobec zgłoszenia inwestora o zamiarze budowy 54 9,02% Wniosek nie zawiera projektu zagospodarowania terenu (w przypadku gdy jest wymagany) 40 6,68% Wniosek nie zawiera projektu stałej organizacji ruchu 29 4,84% Wniosek nie zawiera dodatkowych dokumentów w przypadku wskazania w ogłoszeniu 20 3,34% Kwestie wysokości wnioskowanej dotacji nieadekwatne były do założeń przyjętych w Programie 17 2,84% Wniosek nie zawiera kopii umowy o partnerstwie wraz z uchwałą o zapewnieniu środków finansowych przez partnera 8 1,34% Wniosek nie zawiera wszystkich wymaganych danych 7 1,17% Wniosek nie zawiera mapy poglądowej Wniosek dotyczy zadania obejmującego odcinek drogi niebędącej drogą publiczną 6 1,00% Wniosek niepodpisany przez osoby upoważnione ze strony wnioskodawcy 5 0,83% Wniosek na niewłaściwym formularzu 4 0,67% Wniosek nie zawiera dokumentu potwierdzającego spełnienie kryterium 5 (w przypadku wskazania takiej informacji w kryterium nr 5 ) Wskazany we wniosku zakres rzeczowy nie zostanie zrealizowany w roku, na który udzielana będzie dotacja i dotacja nie zostanie w danym roku rozliczona 3 0,50% Wnioskodawca nie jest ustawowym zarządcą drogi/dróg stanowiącej/ych przedmiot 2 0,33%

7 Program Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej 2016-2019 2016 – ocena formalna
Przyczyna Liczba wniosków, w których stwierdzono daną nieprawidłowość Procent wszystkich odrzuconych wniosków Brak projektu stałej organizacji ruchu 111 43,02% Niezastosowanie się do zapisów i wytycznych zawartych w Instrukcji wypełniania wniosku o dofinansowanie zadania 84 32,56% Brak kopii decyzji o pozwoleniu na budowę/decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej/oświadczenie o braku sprzeciwu organu administracji architektoniczno-budowlanej wobec zgłoszenia inwestora o zamiarze budowy 76 29,46% Brak projektu zagospodarowania terenu (w przypadku gdy wymagany) 26 10,08% Wniosek dotyczy zadania obejmującego odcinek drogi niebędącej drogą publiczną zaliczoną do kategorii dróg powiatowych lub dróg gminnych, w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 460) – wyjątek stanowi zadanie mające na celu osiągnięcie parametrów właściwych dla drogi publicznej i następnie zaliczenie jej do jednej z wymienionych kategorii, co zostało wskazane we wniosku 20 7,75% Kwestie wysokości wnioskowanej dotacji nieadekwatne były do założeń przyjętych w Programie 17 6,59% Brak mapy poglądowej 13 5,04% Brak dodatkowego dokumentu w przypadku wskazanych w ogłoszeniu 9 3,49% Wskazany we wniosku zakres rzeczowy nie zostanie zrealizowany w roku, na który udzielana będzie dotacja i dotacja nie zostanie w danym roku rozliczona 7 2,71% Brak kopii umowy o partnerstwie wraz z uchwałą o zapewnieniu środków finansowych przez partnera (w przypadku jst) lub porozumienia (w przypadku partnera prywatnego) w przypadku gdy wymagane 6 2,33% Brak dokumentu potwierdzającego oddanie do użytku inwestycji na tej drodze w ciągu 3 lat od daty złożenia wniosku (niezależnie od źródła) (w przypadku wskazania takiej informacji w kryterium nr 5) 3 1,16%

8 Program Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej 2016-2019 2017 – ocena merytoryczna
Województwo drogi gminne drogi powiatowe zadanie o największej liczbie punktów liczba punktów z kryterium nr 1 zadanie o najmniejszej liczbie punktów dolnośląskie 31,40 14,00 10,93 6,00 32,60 15,00 16,20 9,00 kujawsko-pomorskie 39,00 20,00 7,00 37,00 18,00 19,00 lubelskie 34,90 17,00 11,50 34,62 16,82 21,00 4,00 lubuskie 32,00 12,00 5,00 36,00 łódzkie 38,00 8,00 małopolskie 29,00 16,00 mazowieckie 35,00 22,00 opolskie 27,00 8,67 3,00 29,60 10,00 podkarpackie 30,00 33,00 13,00 podlaskie 31,34 34,33 pomorskie 36,77 19,77 9,88 7,88 35,36 17,76 21,60 śląskie 28,00 31,00 świętokrzyskie 26,00 11,00 warmińsko-mazurskie 33,50 11,40 22,20 wielkopolskie 30,30 31,20 13,40 zachodniopomorskie

9 Program Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej 2016-2019 2016 – ocena merytoryczna
drogi gminne drogi powiatowe Województwo zadanie o największej liczbie punktów liczba punktów z kryterium nr 1 zadanie o najmniejszej liczbie punktów dolnośląskie 25,0 9,0 19,4 28,6 10,0 23,2 kujawsko-pomorskie 34,0 16,0 24,0 7,0 32,0 15,0 lubelskie 31,2 18,8 8,0 30,8 14,0 lubuskie 27,0 12,0 17,8 11,0 26,8 18,0 łódzkie 28,2 28,0 22,2 małopolskie 17,0 6,0 23,0 mazowieckie 38,0 24,4 36,0 29,0 opolskie 14,2 9,2 19,2 8,2 podkarpackie 28,8 15,2 29,4 21,2 podlaskie 30,0 22,0 pomorskie 27,2 33,4 5,0 śląskie 26,0 13,0 19,0 świętokrzyskie warmińsko-mazurskie 20,8 31,6 23,6 wielkopolskie 24,3 13,2 16,8 7,6 27,3 21,8 10,2 zachodniopomorskie 16,2

10 Program Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej stwierdzone nieprawidłowości Województwo Liczba wniosków które wpłynęły Liczba ocenianych wniosków Nieprawidłowości Inne w zakresie szerokości pasa ruchu w zakresie szerokości pobocza w zakresie szerokości chodnika dolnośląskie 99 48 18 15 28 kujawsko-pomorskie 109 103 lubelskie 133 120 2 lubuskie 61 łódzkie 115 81 6 małopolskie 98 73 11 7 16 mazowieckie 219 130 9 5 19 7 - brak mijanek opolskie 72 64 3 podkarpackie 112 93 1 4 podlaskie 113 104 20 pomorskie 87 86 śląskie 107 83 1 – brak poboczy i chodników świętokrzyskie 110 92 10 warmińsko-mazurskie 80 wielkopolskie 135 zachodniopomorskie 75 55 2 - brak mijanek Suma: 1726 1377 76 38 121

11 Program Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej stwierdzone nieprawidłowości Województwo Liczba wniosków które wpłynęły Nieprawidłowości w zakresie szerokości pasa ruchu w zakresie szerokości pobocza w zakresie szerokości chodnika dolnośląskie 104 kujawsko-pomorskie 98 lubelskie 106 30 19 8 lubuskie 63 łódzkie 72  Komisja uznała niewłaściwe parametry jako przyczynę formalnego odrzucenia tzn. niezastosowanie się do zapisów i wytycznych zawartych w instrukcji wypełniania wniosku  małopolskie 58 mazowieckie 145 13 12 opolskie podkarpackie 103 34 16 23 podlaskie 92 14 pomorskie 82 śląskie 101 świętokrzyskie 75 15 6 4 warmińsko-mazurskie 79 wielkopolskie 90 20 1 zachodniopomorskie 53 5 Suma: 1384 282 74 67

12 Program Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej 2016-2019
Program Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej podsumowanie realizacji Z podsumowań wynika, że, w odniesieniu do wniosków które były oceniane na etapie oceny merytorycznej: W zakresie szerokości pasa ruchu: Ø w 2017 r. - 5,52 % nie spełniało wymagań techniczno budowlanych; 2016 20 % budowlanych ; W zakresie szerokości pobocza: 2,76 % 5,3 % W zakresie szerokości chodnika: 8,79 % nie speł niało wymagań techniczno 4,8 % Uwaga : liczba wniosków zawierających nienormatywne szerokości pasa ruchu oraz szerokości pobocza znacząco spadła w stosunku do roku 2016, natomiast liczba wniosków zawierających nienormatywne szerokości chodnika wzrosła znacznie w stosunku do roku poprzedniego

13 Program Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej podsumowanie realizacji Lp. Województwo Liczba zadań Długość dróg (w km) gminy powiaty łącznie 1. dolnośląskie 26 19 45 29,00 55,00 84,00 2. kujawsko-pomorskie 36 21 57 80,16 101,87 182,03 3. lubelskie 20 52 72 85,31 174,45 259,76 4. lubuskie 16 37 18,49 31,49 49,99 5. łódzkie 30 49 48,53 64,88 113,41 6. małopolskie 18 48 55,70 78,87 134,57 7. mazowieckie 46 27 73 74,24 108,59 182,83 8. opolskie 20,52 70,95 91,47 9. podkarpackie 68 60,69 84,13 144,82 10. podlaskie 17 53 59,06 84,73 143,79 11. pomorskie 11 29 21,48 92,43 113,91 12. śląskie 22 59 38,51 37,04 75,55 13. świętokrzyskie 41 61 54,97 76,34 131,31 14. warmińsko-mazurskie 25 54 50,25 92,13 142,37 15. wielkopolskie 39 51,69 100,63 152,32 16. zachodniopomorskie 31 23,83 30,23 54,06 Na podstawie umów o udzielenie dotacji jednostki samorządu terytorialnego zrealizowały ogółem 850 zadań.

14 Środki niewykorzystane
Program Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej podsumowanie realizacji Lp. Województwo Dotacja dostępna Dotacja wykorzystana Środki niewykorzystane % wykorzystania drogi gminne drogi powiatowe łącznie 1. dolnośląskie 46 870 22 985 22 513 45 499 1 372 97,07% 2. kujawsko-pomorskie 48 861 24 366 24 430 48 796 64 99,87% 3. lubelskie 60 341 29 474 30 106 59 580 762 98,74% 4. lubuskie 34 637 17 304 17 285 34 589 47 99,86% 5. łódzkie 49 670 24 048 24 597 48 645 1 025 97,94% 6. małopolskie 57 246 28 153 27 860 56 013 1 233 97,85% 7. mazowieckie 76 494 37 383 38 734 76 117 377 99,51% 8. opolskie 32 583 16 063 16 187 32 250 332 98,98% 9. podkarpackie 50 271 25 001 25 075 50 076 195 99,61% 10. podlaskie 47 458 23 412 23 802 47 214 244 99,49% 11. pomorskie 43 744 21 537 21 819 43 356 388 99,11% 12. śląskie 54 286 27 471 26 473 53 944 342 99,37% 13. świętokrzyskie 40 822 19 817 18 551 38 368 2 454 93,99% 14. warmińsko-mazurskie 47 770 24 272 22 190 46 462 1 308 97,26% 15. wielkopolskie 64 430 31 171 28 699 59 870 4 560 92,92% 16. zachodniopomorskie 44 518 19 721 22 601 42 322 2 196 95,07% Suma 16 899 97,89%

15 PRGiPID - nabór wniosków na rok 2018
Program jest następcą dwóch edycji Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych nadzorowanego przez ministra właściwego ds. W dniu 3 sierpnia 2017 roku weszły w życie przyjęte przez Radę Ministrów : - rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 27 marca 2009 r. w sprawie udzielania dotacji celowych dla jednostek samorządu terytorialnego na przebudowę, budowę lub remonty dróg powiatowych i gminnych (Dz. U. poz. 1476); - uchwała Rady Ministrów nr 120/2017 z dnia 1 sierpnia 2017 r. zmieniająca uchwałę Rady Ministrów nr 154/2015 z dnia 8 września 2015 r. w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pn. „Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016 – 2019”.

16 PRGiPID - nabór wniosków na rok 2018
Program jest następcą dwóch edycji Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych nadzorowanego przez ministra właściwego ds. Rozporządzenie Rady Ministrów zmieniające rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 27 marca 2009 r. w sprawie udzielania dotacji celowych dla jednostek samorządu terytorialnego na przebudowę, budowę lub remonty dróg powiatowych i gminnych Zmiany dotyczące kryteriów oceny wniosków

17 PRGiPID - nabór wniosków na rok 2018
Program jest następcą dwóch edycji Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych nadzorowanego przez ministra właściwego ds. Kryteria oceny - obowiązująca punktacja: 1) Kryterium techniczne - skala ocen od 0 do 12 punktów; 2) Kryterium sieciowe - skala ocen od 0 do 7 punktów; 3) Kryterium dostępności komunikacyjnej - skala ocen od 0 do 10 punktów; 4) Kryterium dochodowe - skala ocen od 0 do 8 punktów; 5) Kryterium kontynuacji ciągu - skala ocen od 0 do 2 punktów; 6) Kryterium brd - skala ocen od 0 do 3 punktów.

18 PRGiPID - nabór wniosków na rok 2018
Program jest następcą dwóch edycji Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych nadzorowanego przez ministra właściwego ds. Kryterium nr 1 – techniczne skala ocen 0-12 pkt - znaczenia zadania dla infrastruktury drogowej w sposób gwarantujący podnoszenie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego doprecyzowano definicję „odcinka drogi”; wprowadzono możliwość wykonywania różnych rodzajów robót budowlanych na poszczególnych odcinkach; wprowadzono możliwość dołączenia zaświadczenia organu administracji architektoniczno-budowlanej o braku podstaw do wniesienia tego sprzeciwu, wydanego na podstawie art. 30 ust. 5aa ustawy – Prawo budowlane; doprecyzowano zapisy dotyczące przedmiotu wniosku (możliwość prowadzenia robót budowlanych na skrzyżowaniach dróg wyższych kategorii); doprecyzowano zapisy odnośnie do rozbudowy i przebudowy drogi wewnętrznej; doprecyzowano zapisy w instrukcji wypełniania dotyczące projektowania poboczy, chodnika i ścieżki rowerowej; powiązano długość poszczególnych rodzajów odwodnienia z kilometrażem drogi; zmieniono podejście do sposobu określania i punktowania skrzyżowań objętych robotami budowlanymi w ramach zadania – 1 pkt za każde skrzyżowanie, nie więcej niż 2 pkt; rozszerzono katalog rozwiązań dodatkowych/specjalnych o wyniesione skrzyżowanie oraz sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu, przejściu dla pieszych lub na przejeździe dla rowerzystów.

19 PRGiPID - nabór wniosków na rok 2018
Program jest następcą dwóch edycji Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych nadzorowanego przez ministra właściwego ds. Kryterium nr 2 - sieciowe cz. 1 skala ocen 0-7 pkt - uwzględnia się w szczególności: - znaczenie drogi w sieci dróg publicznych (funkcja w sieci drogowej właściwa dla danej kategorii), - jej „ponadlokalność” (tj. gdy droga wychodzi poza granice administracyjne jednostki samorządu terytorialnego (droga powiatowa – przebiega przez obszar dwóch lub więcej powiatów, droga gminna – przebiega przez obszar dwóch lub więcej gmin); - powiązania z innymi drogami (tej samej, niższej bądź wyższej kategorii), - wpływ zadania na poprawę dostępności czasowej na obszarach o najwyższym wskaźniku peryferyjności czasowej.

20 PRGiPID - nabór wniosków na rok 2018
Program jest następcą dwóch edycji Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych nadzorowanego przez ministra właściwego ds. Kryterium nr 2 - sieciowe cz. 2 Wpływ zadania na poprawę dostępności czasowej na obszarach o najwyższym wskaźniku peryferyjności czasowej. Komisja może brać pod uwagę potrzeby zidentyfikowane na obszarze danego województwa w odniesieniu do zapisów Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju oraz projektów strategicznych wynikających z ww. Strategii, między innymi Pakietu dla średnich miast. Definicja syntetycznego wskaźnika peryferyjności czasowej wg. Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju - wskaźnik bazujący na ważonym czasie dojazdu samochodem osobowym do 3 kategorii ośrodków miejskich: wojewódzkich, subregionalnych, powiatowych (str rys. 10).

21 PRGiPID - nabór wniosków na rok 2018
Program jest następcą dwóch edycji Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych nadzorowanego przez ministra właściwego ds. Kryterium nr 3 – dostępności komunikacyjnej skala ocen 0-10 pkt - uwzględnia się w szczególności: - specyfikę danego województwa i wynikające z niej potrzeby w zakresie poprawy dostępności komunikacyjnej w szczególności do instytucji publicznych i świadczących usługi publiczne (w szczególności w zakresie zdrowia), - instytucji istotnych dla sprawnej realizacji zadań państwa o kluczowym znaczeniu dla bezpieczeństwa obywateli oraz do lokalnych ośrodków gospodarczych, - dostępności komunikacyjnej na obszarach wiejskich oraz poprawę infrastruktury drogowej wykorzystywanej na potrzeby transportu zbiorowego.

22 PRGiPID - nabór wniosków na rok 2018
Program jest następcą dwóch edycji Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych nadzorowanego przez ministra właściwego ds. Kryterium nr 4 - dochodowe cz.1 skala ocen to 0-8 pkt Należy ustalić poziom dochodu własnego jst ubiegającej się o dofinansowanie w stosunku do średniego dochodu własnego danego rodzaju jst w województwie. Jeśli wnioskodawca (jst) uzyskuje dochody własne poniżej wyliczonego średniego dochodu własnego danego rodzaju jst w województwie, uzyskuje dodatkowe punkty zgodnie ze skalą zatwierdzoną przez wojewodę.

23 PRGiPID - nabór wniosków na rok 2018
Program jest następcą dwóch edycji Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych nadzorowanego przez ministra właściwego ds. Kryterium nr 4 - dochodowe cz.2 Poziom Dochodów Własnych (PDW) wnioskodawcy (jst) stanowi punkt odniesienia, któremu przyznano wagę wyrażoną w procentach (%). Wyliczenia PDW należy dokonać zgodnie z następującym wzorem: 𝐏𝐃𝐖 = 𝑫𝑾 𝑺𝑫𝑾 ∙𝟏𝟎𝟎% DW - oznacza Dochód Własny wnioskodawcy (jst), pomniejszony o wpłatę na część równoważącą subwencji ogólnej (tzw. „janosikowe”) i powiększony o część wyrównawczą i równoważącą subwencji ogólnej – dane dot. „janosikowego” będą brane ze strony Ministerstwa Finansów a dane dot. dochodu jst z opracowań GUS; ŚDW - oznacza Średni Dochód Własny – jest to iloraz dochodów własnych ogółem pomniejszonych o sumę „janosikowego” wpłaconego przez wszystkie jst danego szczebla i powiększonych przez sumę części wyrównawczej i równoważącej subwencji ogólnej uzyskanej przez wszystkie jst danego szczebla (w danym województwie) i liczby jst danego rodzaju w województwie (wg danych GUS); PDW - oznacza Poziom Dochodów Własnych wnioskodawcy (jst) – jest to iloraz Dochodu Własnego wnioskodawcy (jst) i Średniego Dochodu Własnego w danym województwie, wyrażony w %.

24 PRGiPID - nabór wniosków na rok 2018
Program jest następcą dwóch edycji Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych nadzorowanego przez ministra właściwego ds. Kryterium nr 5 - kontynuacji ciągu skala ocen 0-2 pkt - uwzględnia się: - ciągłość zadania objętego wnioskiem (zamykanie ciągu lub cały ciąg drogi bądź kontynuacja wcześniejszych zadań na danym ciągu) oraz rodzaj robót budowlanych zrealizowanych na pozostałych odcinkach ciągu, - realizację robót budowlanych na ciągu drogowym, które zostały zakończone a droga oddana do użytkowania nie wcześniej niż 3 lata od dnia złożenia wniosku, - przedmiotem wniosku może być kontynuowanie robót budowlanych niezakończonych na dzień składania wniosku o dofinansowanie,

25 PRGiPID - nabór wniosków na rok 2018
Program jest następcą dwóch edycji Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych nadzorowanego przez ministra właściwego ds. Kryterium nr 6 - brd skala ocen 0-3 pkt - ryzyko wystąpienia wypadku Złożone wnioski będą oceniane w zakresie BRD na podstawie „Metodologii klasyfikacji ryzyka dla wybranych rodzajów wypadków drogowych na drogach wojewódzkich oraz dla obszarów województw i powiatów wraz z dokonaniem klasyfikacji i przedstawieniem wyników na mapach” - dostępne na stronie internetowej: Podczas oceny komisja jest zobowiązana wyszukać dany powiat przyznać punkty zgodnie ze skalą zatwierdzoną przez wojewodę. Dla zadań na drogach gminnych należy przyjąć założenie, że gmina uzyskuje punkty adekwatnie do ryzyka, jakim objęty jest powiat, w którym jest ona usytuowana.

26 PRGiPID - nabór wniosków na rok 2018
Program jest następcą dwóch edycji Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych nadzorowanego przez ministra właściwego ds. Kryterium nr 6 - brd

27 PRGiPID - nabór wniosków na rok 2018
Program jest następcą dwóch edycji Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych nadzorowanego przez ministra właściwego ds. Uchwała Rady Ministrów zmieniająca uchwałę Rady Ministrów nr 154/2015 z dnia 8 września 2015 r. w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pn. „Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016 – 2019” - główne zmiany. doprecyzowanie zapisów o możliwości realizacji zadań inwestycyjnych na drogach wewnętrznych oraz skrzyżowaniach; zmiana składu komisji oceniającej wnioski – rozszerzenie składu o przedstawiciela WINB; zmiana harmonogramu naboru wniosków w zakresie wprowadzenia możliwości składania zastrzeżeń do oceny formalnej; wprowadzenie obowiązku informowania o realizacji zadań ze środków Programu za pośrednictwem tablic informacyjnych.

28 PRGiPID - nabór wniosków na rok 2018
Program jest następcą dwóch edycji Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych nadzorowanego przez ministra właściwego ds. Doprecyzowanie zapisów o możliwości realizacji zadań inwestycyjnych na drogach wewnętrznych Zgodnie z nowymi zasadami w ramach Programu mogą być realizowane zadania „mające na celu: wybudowanie nowej drogi i zaliczenie jej, po wybudowaniu i oddaniu do użytkowania, do jednej z wymienionych kategorii albo rozbudowę lub przebudowę drogi wewnętrznej do właściwych parametrów technicznych, a następnie zaliczenie jej do kategorii dróg powiatowych lub dróg gminnych”.

29 PRGiPID - nabór wniosków na rok 2018
Program jest następcą dwóch edycji Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych nadzorowanego przez ministra właściwego ds. Doprecyzowanie zapisów o możliwości realizacji zadań inwestycyjnych na skrzyżowaniach „w ramach zadania mogą być realizowane prace polegające na przebudowie, budowie (w tym rozbudowie) lub remoncie skrzyżowań z drogami innych kategorii”. Powyższe wynika z faktu, iż, skrzyżowania są integralną częścią sieci drogowej i pomijanie skrzyżowań w zadaniach realizowanych w ramach Programu powoduje pozostawianie w sieci drogowej jej najbardziej kolizyjnych punktów. Realizacja zadań powinna odbywać się z uwzględnieniem zapisów art. 25 ust. 4 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych. (Dz.U z późn. zm).

30 PRGiPID - nabór wniosków na rok 2018
Program jest następcą dwóch edycji Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych nadzorowanego przez ministra właściwego ds. Zmiana składu Komisji oceniającej wnioski w związku z pojawiającymi się błędami w dokumentacjach projektowych inwestycji zgłaszanych do dofinansowania z Programu istnieje konieczność wprowadzenia do Komisji przedstawiciela Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego

31 PRGiPID - nabór wniosków na rok 2018
Program jest następcą dwóch edycji Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych nadzorowanego przez ministra właściwego ds. Zmiana harmonogramu naboru wniosków Nabór wniosków przeprowadzany począwszy od 2017 r. (pierwsze dofinansowanie w roku 2018) będzie przebiegał według następującego harmonogramu: 1 września - 15 września - ogłoszenie i nabór wniosków przez wojewodów do 27 października - ogłoszenie przez wojewodów list wniosków zakwalifikowanych do oceny merytorycznej oraz list wniosków odrzuconych na etapie oceny formalnej do 3 listopada - czas na zgłaszanie przez wnioskodawców zastrzeżeń do list wniosków odrzuconych na etapie oceny formalnej do 13 listopada - ogłoszenie przez wojewodów wstępnych list rankingowych do 20 listopada - czas na zgłaszanie przez wnioskodawców zastrzeżeń w zakresie oceny merytorycznej do 30 listopada - ogłoszenie przez wojewodów ostatecznych list rankingowych do 20 grudnia - zatwierdzenie przez ministra właściwego do spraw transportu ostatecznych list rankingowych do 31 grudnia - zatwierdzenie i ogłoszenie przez wojewodę listy wniosków zakwalifikowanych do dofinansowania.

32 PRGiPID - nabór wniosków na rok 2018
Program jest następcą dwóch edycji Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych nadzorowanego przez ministra właściwego ds. Wprowadzenie obowiązku informowania o realizacji zadań ze środków Programu za pośrednictwem tablic informacyjnych. Podstawowy zakres informacji do zamieszczenia na tablicy informacyjnej: - nazwa Programu - nazwa zadania - kwota dofinansowania - rok, w którym dotacja została przyznana.

33 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej"

Podobne prezentacje


Reklamy Google