Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMaja Kucharska Został zmieniony 6 lat temu
1
Pamiętajmy o ogrodach Wyjazd uczniów Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Tyszowcach do Roztoczańskiego Parku Narodowego
2
Zajęcia w Ośrodku Edukacyjno-Muzealnym na temat wpływu zmian klimatu na roślinność Roztoczańskiego Parku Narodowego
3
Zwiedzanie wystawy „W krainie jodły, buka i tarpana”
5
Wycieczka na Bukową Górę
W wycieczce na Bukową Górę prowadzi nas Pan mgr Tadeusz Grabowski z-ca dyrektora RPN. Pan Tadeusz uczy uczniów rozpoznawania drzew iglastych.
6
W wędrówce towarzyszą nam żuki leśne.
7
Na terenie parku narodowego nikt nie usuwa martwych drzew, gdyż są one elementem obiegu materii.
8
Spróchniałe drzewa chłoną i magazynują wodę, zmniejszając szybkość jej parowania (Pan Tadeusz wyciska wodę ze spróchniałego drzewa).
9
Porosty stanowią naturalny bioindykator czystości powietrza
Porosty stanowią naturalny bioindykator czystości powietrza. Znajdując odpowiednie porosty możemy wstępnie określić stan czystości powietrza. Określamy stan czystości powietrza na podstawie odnalezionych porostów i skali porostowej.
10
Poznajemy mikroklimat lasu.
Odczytujemy wartość temperatury powietrza i wilgotności względnej. Mierzymy stężenie ozonu, który w dolnych warstwach atmosfery jest szkodliwy dla organizmów żywych (na trasie naszej wędrówki jego zawartość jest niewielka).
11
Na Bukowej Górze rosną monumentalne buki i jodły.
Mierzymy obwód tych drzew.
12
Na liściach osiadają pyły
Na liściach osiadają pyły. Kamil poszukuje zanieczyszczeń przy pomocy mikroskopu i taśmy samoprzylepnej. Po powrocie do Tyszowiec porównamy ilość zanieczyszczeń osiadłych na liściach w lesie i okolicy szkoły.
13
Pamiątkowe zdjęcie z Bukowej Góry.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.