Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAgnieszka Markowska Został zmieniony 6 lat temu
1
Zastosowanie narzędzi pracujących w środowisku 3D do animacji postaci.
Autor: Justyna Radomska Promotor: dr. inż. Piotr Garbat Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki 2014
2
Plan prezentacji Cel pracy. Modelowanie postaci.
Przygotowanie szkieletu postaci. Animacja. Podsumowanie.
3
Cel pracy Przegląd popularnych metod reprezentacji obiektów 3D;
Systematyka metod animacji; Omówienie mechanizmu kinematyki odwrotnej; Stworzenie modelu 3D postaci i jego animacja w programie Autodesk Maya; Import utworzonego modelu i animacji do silnika gier Unity; Animacja postaci za pomocą tzw. techniki motion capture z wykorzystaniem urządzenia Kinect.
4
Modelowanie postaci
5
Modelowanie Środowisko Autodesk Maya
Zebranie materiałów referencyjnych i szkiców Konstruowanie siatki wielokątów (ang. polygon mesh)
6
Teksturowanie Mapowanie UV – rozcięcie utworzonej siatki wielokątów i rozwinięcie jej na płaszczyźnie. Eksport rozciętej siatki do pliku PNG Ręczne sporządzenie tekstury w programie do edycji grafiki 2D
8
Przygotowanie szkieletu postaci
9
Utworzenie szkieletu Kości i stawy tworzące łańcuchy kinematyczne
Hierarchicznie połączone kości
10
Kinematyka odwrotna Stosowana w przypadku animacji kości kończyn postaci Pozycja obiektu znajdującego się na końcu łańcucha kinematycznego wpływa na położenie i orientację pozostałych obiektów nadrzędnych w łańcuchu .
11
Animacja postaci
12
Metoda klatek kluczowych
Określenie klatek kluczowych przechowujących informacje dotyczące kluczowej pozy w sekwencji ruchu Interpolacja klatek pośrednich
13
Wykorzystanie silnika gier
Środowisko Unity Implementacja sterowania animacjami
15
Technika motion capture
Motion capture – technika umożliwiająca rejestrowanie ruchu obiektu za pomocą specjalnych czujników (optycznych, magnetycznych lub mechanicznych)
16
Technika motion capture cd.
Kontroler ruchu Kinect Oprogramowanie NI-mate oparte na protokole OSC (ang. open-sound control)
17
Technika motion capture cd.
Utworzenie uproszczonego szkieletu postaci Przechwycenie ruchu aktora „Podpięcie” uzyskanych danych do szkieletu postaci Niedoskonałość zastosowanego urządzenia i oprogramowania - błędy w animacji
19
Podsumowanie
20
Wnioski Tworzenie animacji postaci od podstaw jest procesem złożonym, czasochłonnym i wymagającym dużej wiedzy z zakresu szeroko pojętej grafiki 3D; Środowisko Unity dzięki multiplatformowości oraz możliwości tworzenia skryptów, pozwala na tworzenie ciekawych projektów w niedługim czasie; Edukacyjna rola urządzenia Kinect i oprogramowania NI-mate
21
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.