Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zastosowanie narzędzi pracujących w środowisku 3D do animacji postaci.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zastosowanie narzędzi pracujących w środowisku 3D do animacji postaci."— Zapis prezentacji:

1 Zastosowanie narzędzi pracujących w środowisku 3D do animacji postaci.
Autor: Justyna Radomska Promotor: dr. inż. Piotr Garbat Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki 2014

2 Plan prezentacji Cel pracy. Modelowanie postaci.
Przygotowanie szkieletu postaci. Animacja. Podsumowanie.

3 Cel pracy Przegląd popularnych metod reprezentacji obiektów 3D;
Systematyka metod animacji; Omówienie mechanizmu kinematyki odwrotnej; Stworzenie modelu 3D postaci i jego animacja w programie Autodesk Maya; Import utworzonego modelu i animacji do silnika gier Unity; Animacja postaci za pomocą tzw. techniki motion capture z wykorzystaniem urządzenia Kinect.

4 Modelowanie postaci

5 Modelowanie Środowisko Autodesk Maya
Zebranie materiałów referencyjnych i szkiców Konstruowanie siatki wielokątów (ang. polygon mesh)

6 Teksturowanie Mapowanie UV – rozcięcie utworzonej siatki wielokątów i rozwinięcie jej na płaszczyźnie. Eksport rozciętej siatki do pliku PNG Ręczne sporządzenie tekstury w programie do edycji grafiki 2D

7

8 Przygotowanie szkieletu postaci

9 Utworzenie szkieletu Kości i stawy tworzące łańcuchy kinematyczne
Hierarchicznie połączone kości

10 Kinematyka odwrotna Stosowana w przypadku animacji kości kończyn postaci Pozycja obiektu znajdującego się na końcu łańcucha kinematycznego wpływa na położenie i orientację pozostałych obiektów nadrzędnych w łańcuchu .

11 Animacja postaci

12 Metoda klatek kluczowych
Określenie klatek kluczowych przechowujących informacje dotyczące kluczowej pozy w sekwencji ruchu Interpolacja klatek pośrednich

13 Wykorzystanie silnika gier
Środowisko Unity Implementacja sterowania animacjami

14

15 Technika motion capture
Motion capture – technika umożliwiająca rejestrowanie ruchu obiektu za pomocą specjalnych czujników (optycznych, magnetycznych lub mechanicznych)

16 Technika motion capture cd.
Kontroler ruchu Kinect Oprogramowanie NI-mate oparte na protokole OSC (ang. open-sound control)

17 Technika motion capture cd.
Utworzenie uproszczonego szkieletu postaci Przechwycenie ruchu aktora „Podpięcie” uzyskanych danych do szkieletu postaci Niedoskonałość zastosowanego urządzenia i oprogramowania - błędy w animacji

18

19 Podsumowanie

20 Wnioski Tworzenie animacji postaci od podstaw jest procesem złożonym, czasochłonnym i wymagającym dużej wiedzy z zakresu szeroko pojętej grafiki 3D; Środowisko Unity dzięki multiplatformowości oraz możliwości tworzenia skryptów, pozwala na tworzenie ciekawych projektów w niedługim czasie; Edukacyjna rola urządzenia Kinect i oprogramowania NI-mate

21 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Zastosowanie narzędzi pracujących w środowisku 3D do animacji postaci."

Podobne prezentacje


Reklamy Google