Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Łaciate krowy w mieście
Kategoria: Przełamanie schematów komunikacyjnych w kategorii produktowej
2
Cel kampanii a Zaangażować konsumentów w produkt tak mało angażujący jakim jest mleko Było to tym bardziej trudne, że musieliśmy podtrzymać zainteresowanie i kreatywny poziom działań z poprzedniego roku kiedy w Internecie robiliśmy transmisje na żywo z obory
3
KOMENTARZ LEKTORA 1b Musieliśmy podtrzymać zaangażowanie konsumentów w mleko Łaciate, wykreowane rok wcześniej kampanią Łaciate krowy live (24/7 transmisja z obory pokazująca niezwykłe życie łaciatych krów i szereg akcji towarzyszących) Było to tym trudniejsze, że zaproponowane działania musiały w dalszym ciągu koncentrować się na krowach i utrzymać wysoki poziom kreatywności i elementów angażujących dla grupy docelowej jaką są matki z dziećmi
4
Konwencja komunikacji w kategorii mleka 2a
Reszta marek: Do tej pory marki w kategorii mleka wychodziły z założenia, że produkt jest mało angażujący i istotne jest po prostu budowanie świadomości poprzez kampanie telewizyjne Wynikało to z przekonania, że konsument decyzje podejmuje przy półce więc ważna jest tylko świadomość a nie bliższa relacja z marką Typowe wytarte kody komunikacyjne dotyczyły zdrowia i rodziny Łaciate: Przełom w naszej kampanii Angażowanie konsumentów w tej kategorii jest możliwe i ma sens Odejście od typowych kodów komunikacyjnych czyni markę bardziej atrakcyjną
5
KOMENTARZ LEKTORA 2b Co robi większość marek mleka?
Do tej pory marki w kategorii mleka wychodziły z założenia, że produkt jest mało angażujący i istotne jest po prostu budowanie świadomości poprzez kampanie telewizyjne Wynikało to z przekonania, że konsument decyzje podejmuje przy półce więc ważna jest tylko świadomość a nie bliższa relacja z marką Typowe wytarte kody komunikacyjne dotyczyły zdrowia i rodziny Co robi Łaciate? Przełom w naszej kampanii Pokazaliśmy, że angażowanie konsumentów w tej kategorii jest możliwe i ma sens Odejście od typowych kodów komunikacyjnych czyni markę bardziej atrakcyjną dla konsumentów
6
Insight 3a Mleko jest nudne, ale krowy nie!
Mieszczuchy interesują się sielskim wiejskim życiem a dzieci są bardzo ciekawe zwierząt, których nie widzą na co dzień na ulicy
7
KOMENTARZ LEKTORA 3b Dla ludzi z miast krowy i podglądanie wiejskiego życia jest bardziej interesujące niż mleko samo w sobie. Pokazanie krowy to angażujący sposób zwrócenia uwagi na markę mleka Dlatego w 2008 roku zaproponowaliśmy podglądanie krów w Internecie, ale ciągle były to krowy obserwowane z daleka, poprzez kamerę Co mogliśmy zaproponować w 2009 roku? Jaki zrobić kolejny krok?
8
Pomysł 4a Łaciate krowy przyjeżdżają do miasta!
Dzieci i rodzice mogli spędzić Dzień Dziecka w zagrodach Łaciatego, gdzie specjalną atrakcją były żywe łaciate krowy i cielaczki Zorganizowaliśmy serię eventów w największych polskich miastach w Dniu Dziecka Dzieci nie tylko oglądały i głaskały żywe krówki, ale też brały udział w różnych konkursach i mogły nauczyć się doić krowę (sztuczną) A w nagrodę dzieci dostawały gadżety i piły mleko Łaciate Informacja gdzie i kiedy odbędą się eventy była ogłaszana w lokalnym mediach (radio i prasa) i na plakatach
9
KOMENTARZ LEKTORA 4b Łaciate krowy przyjechały do miast - zorganizowaliśmy serię eventów w Dzień Dziecka w największych polskich miastach Zbudowaliśmy zagrody Łaciatego w których gwiazdami i największą atrakcją dla dzieci były żywe łaciate krowy i cielaki Dodatkowo dzieci brały udział w konkursach np. rysunkowym, sprawnościowym – bieg w workach i rzut łaciatym ringo, uczyły się doić sztuczne krowy i oczywiście mogły sobie zrobić zdjęcie z bohaterkami czyli łaciatymi krowami W nagrodę dostawały łaciate upominki – kubki, breloczki, magnesy i oczywiście piły mleko Łaciate Eventy były nagłośnione w mediach lokalnych (radio, prasa) i na plakatach, za pomocą kampanii podobnych do tych promujących trasy koncertowe gwiazd
10
Rezultaty a Eventy w Dniu Dziecka przyniosły kolejne rzesze wielbicieli mleka Łaciate Ilość dzieci biegnących do zagród z krowami i krzyczących: „Mamo, patrz koń!” już nigdy nie będzie tak duża. Dzięki mleku Łaciate Wykreowaliśmy ikonę mleka Łaciate – prawdziwą naturalną krowę Pochwały od uczestników w tym od Prezydenta Gdańska tylko potwierdzają efektywność działań i trafność pomysłu
11
KOMENTARZ LEKTORA 5b Nie tylko daliśmy szansę na zabawę i spędzenie czasu w gronie rodzinnym z marką mleka Łaciate, ale co najważniejsze edukowaliśmy przez zabawę Możemy być dumni, że dzięki mleku Łaciate dzieci w miastach nie mylą już krowy z koniem Podziękowania i komentarze od rodziców i dzieci biorących udział w eventach w tym od Prezydenta Gdańska tylko utwierdzają w przekonaniu, że pomysł był trafiony w 100% i wart realizacji – „moja córka uwielbia ten piknik, od teraz będziemy pili tylko mleko Łaciate” Stworzyliśmy ikonę mleka Łaciate - naturalną, szczęśliwą krowę Akcja przyczyniła się do realizacji celów sprzedażowych marki
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.