Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

INSTYTUT ZARZĄDZANIA I ADMINISTRACJI - ROZ 4 -

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "INSTYTUT ZARZĄDZANIA I ADMINISTRACJI - ROZ 4 -"— Zapis prezentacji:

1 INSTYTUT ZARZĄDZANIA I ADMINISTRACJI - ROZ 4 -
Adres Katedry: ul. Roosevelta 26-28, Zabrze Sekretariat Katedry: – pok. 324 (bud.A), tel. 032/

2 Struktura organizacyjna Instytutu Zarządzania i Administracji:
Zakład Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Zakład Administracji i Prawa Laboratorium Zarządzania Projektami 2

3 Pracownicy Zakładu Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji z tytułem naukowym:
JM Rektor prof. dr hab. inż. Andrzej Karbownik – Dyrektor Instytutu dr hab. inż. Jan Brzóska, prof. nzw. w Pol. Śl. - Kierownik Zakładu prof. dr hab. inż. Józef Bendkowski dr hab. Henryk Dźwigoł prof. dr hab. inż. Krystyna Czaplicka

4 Pracownicy Zakładu ze stopniem doktora:
Jolanta BIJAŃSKA Monther BSOUL Katarzyna DOHN Michał GĘBCZYŃSKI Adam GUMIŃSKI Marzena KRAMARZ Włodzimierz KRAMARZ Anna KWIOTKOWSKA Mirosław MATUSEK Anna MUSIOŁ - URBAŃCZYK Monika ODLANICKA - POCZOBUT Krzysztof PAŁUCHA Grażyna RADZIEJOWSKA Arkadiusz SZMAL Seweryn TCHÓRZEWSKI Joann TOCZYŃSKA Maria WENGIEREK Krzysztof WODARSKI

5 Główne kierunki badań naukowych Instytutu:
metody i techniki zarządzania przedsiębiorstwem przemysłowym, problemy restrukturyzacji przedsiębiorstw, przemysłów i regionów przemysłowych, analiza działalności inwestycyjnej, projektowanie techniczne i organizacyjne, zarządzanie projektami, zarządzanie projektami w administracji, zarządzanie projektem inwestycyjnym, zarządzanie portfelem projektów, logistyka, zarządzanie produkcją, koncepcja zintegrowanego zarządzania przedsiębiorstwem przemysłowym.

6 KATEDRA PODSTW ZARZĄDZANIA I MARKETINGU - ROZ 1 -
Adres Katedry: ul. Roosevelta 42 Zabrze Sekretariat Katedry: – pok. 212 (bud. C), tel. 32/

7 Struktura organizacyjna
Zespół Zarządzania Strategicznego metodologia, formułowanie i wdrażanie strategii, zarządzanie procesami zmian strategicznych. Zespół Przedsiębiorczości i Innowacji kapitał społeczny, zachowania innowacyjne, innowacja w przedsiębiorstwach i regionie, zarządzanie wiedzą, kultura organizacyjna.

8 Pracownicy naukowi Katedry ROZ1
Pracownicy samodzielni Kierownik Katedry dr hab. Agata STACHOWICZ-STANUSCH, prof. nzw. w Pol. Śl. Prof. dr hab. inż. Mariusz BRATNICKI Prof. dr hab. Ewa KIEŻEL Prof. zw. dr hab. inż. Jan STACHOWICZ

9 Pracownicy naukowi Katedry ROZ1
dr Jacek BENDKOWSKI dr inż. Izabela GRZANKA dr inż. Lilla KNOP dr Roman KOBIELSKI dr inż. Piotr KORDEL dr Małgorzata KOSZEMBAR-WIKLIK dr inż. Marek KRANNICH dr Marta MACEŁKO dr inż. Joanna MACHNIK-SŁOMKA dr inż. Artur MAZURKIEWICZ dr Izabela MENDEL dr inż. Sławomir OLKO dr inż. Ewa STAWIARSKA dr inż. Karolina TABIN dr inż. Aleksandra WOJTYNEK-HOCHUŁ

10 Główne kierunki badań Katedry
przekształcenie przedsiębiorstwa w kierunku organizacji inteligentnej, wykorzystanie kreatywnego i innowacyjnego potencjału pracowników, podwyższenie potencjału innowacyjności przedsiębiorstwa, kształtowanie kultury organizacyjnej, systemy zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie i regionie, strategie innowacyjne przedsiębiorstw, regionalne strategie innowacji (RSI), sieci międzyorganizacyjne, modele zarządzania klastrami, strategie relacyjne i kooperacyjne przedsiębiorstw, wzrost konkurencyjności przedsiębiorstwa i organizacji, programy etyczne organizacji, Zarządzanie Poprzez Wartości, systemy zarządzania relacjami z klientem, zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie oraz regionie, zarządzanie zmianami organizacyjnymi w przedsiębiorstwie i regionie.

11 Zarządzanie projektami i innowacjami
Na kierunku ZARZĄDZANIE Instytut Zarządzania i Administracji oraz Katedra Podstaw Zarządzania i Marketingu koordynują specjalność: Zarządzanie projektami i innowacjami koordynator: JM Rektor prof. dr hab. inż. Andrzej KARBOWNIK

12

13 Zarządzanie projektami
Co to jest projekt ? Projekt jest tymczasowym przedsięwzięciem podejmowanym w celu wytworzenia unikalnego wyrobu lub dostarczenia unikalnej usługi. Cechy projektu: - jest jednorazowy, - jest celowy, - kreuje nowy produkt lub usługę, - jest ograniczony terminem, - jest wyodrębniony strukturalnie. Zarządzanie projektami jest dla przedsiębiorstw narzędziem wpływania na swoją przyszłość, w efekcie użycia którego wprowadzanie zmian staje się prostsze. Natomiast zmiany wynikają z potrzeby podejmowania działań zapobiegawczych lub adaptacyjnych wynikających z zaburzeń równowagi wewnętrznej i zewnętrznej przedsiębiorstwa i można je utożsamić z projektami, które są sposobem przeprowadzania takich zmian.

14 Poszukiwany Kierownik Projektu !!!

15 Studia obejmują między innymi wiadomości z zakresu:
organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem, zarządzania projektami, zarządzania projektami europejskimi, zarządzania projektami w administracji, zarządzania projektem inwestycyjnym, zarządzania projektem innowacyjnym, projektowania inżynierskiego, przygotowania, organizacji i koordynacji procesów restrukturyzacyjnych projektowania nowych produktów i usług, marketingu międzynarodowego, innowacyjnych metod i technik zarządzania, logistyki, zarządzania zmianą, zachowań innowacyjnych przedsiębiorstw i regionu, polityki proinnowacyjnej państwa i UE, przedsiębiorczości, zarządzania strategicznego.

16 Studenckie Koło Zarządzania Projektami
Poszerzanie wiedzy w zakresie zarządzania projektami Wykorzystanie metody 6Sigma w FAP Wykorzystywanie narzędzi informatycznych w zarządzaniu projektami Badania naukowe Badanie wykorzystania narzędzi informatycznych w zarządzaniu projektami Udział w ogólnopolskich konferencjach studenckich kół naukowych Wizyty w ciekawych miejscach Fiat Auto Poland; Opel Polska; Transsystem S.A., GBPBP Projprzem S.A.

17 Laboratorium komputerowe Zarządzania Projektami
30 indywidualnych stanowisk komputerowych Specjalistyczne oprogramowanie MS Project 2003 MindMapper SureTrak Statistica

18 Członkostwo w:

19 Przygotowanie do certyfikacji IPMA 4LC

20 Zarządzanie innowacjami
tworzenie zmian fundamentalnych lub radykalnych, obejmujących transformację nowej idei lub technologicznego wynalazku w rynkowy produkt lub proces Procesowa Marketingowa J.A. Schumpeter Podręcznik Oslo 2005 Produktowa Organizacyjna Przedmioty: Metody innowacyjnego zarządzania Zachowania innowacyjne przedsiębiorstwa i regionu Strategie innowacji w organizacji i w regionie Polityka proinnowacyjna państwa i UE

21 Zarządzanie innowacjami
Obszary innowacji Sfera technologiczna Creating an Innovative Europe. raport pod red. Esko Aho, Komisja Europejska 2006 Sfera biznesowa Sfera artystyczno- kulturowa Czego się dowiecie? Instrumenty wspierania innowacji: Parki naukowe i technologiczne, Centra Innowacji i Transferu Technologii, Inkubatory Technologiczne Marketing innowacji Wzornictwo Przemysłowe i Design

22 Wybierz specjalność ZPiI !!! Zarządzanie Projektami i Innowacjami
Instytut Zarządzania i Administracji Katedra Podstaw Zarządzania i Marketingu Wydział Organizacji i Zarządzania


Pobierz ppt "INSTYTUT ZARZĄDZANIA I ADMINISTRACJI - ROZ 4 -"

Podobne prezentacje


Reklamy Google