Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałZuzanna Stefańska Został zmieniony 6 lat temu
1
Launch Skody Yeti – Sukces masz w naturze Odwaga w planowaniu mediów
2
Yeti wkracza do miast - Wyzwania 1a
Głównym celem kampanii było zbudowanie świadomości pierwszego w portfolio marki Skoda samochodu z kategorii SUV.
3
KOMENTARZ LEKTORA 1b Kampania Skoda Yeti 4x4 – Sukces masz w naturze
Wyzwaniem tej kampanii było zbudowanie świadomości nowego modelu Skody – Yeti. Jest to pierwszy w portfolio marki Skoda samochód w kategorii SUV. Podeszliśmy do tego zadania w niestandardowy i odważny sposób. Naszym celem było zainteresowanie Yeti i wywołanie naturalnego Word Of Mouth, dlatego kampania została podzielona na 3 fazy. W każdej z faz wykorzystany został inny mix mediów zestawiony w sposób, który jeszcze nigdy nie był wykorzystany do komunikacji samochodu.
4
Kogo szukał Yeti czyli - do kogo chcieliśmy dotrzeć? 2a
Rodzina jest dla mnie ważniejsza niż kariera Nieważny samochód jakim jeżdżę, aby się przemieszczać Spędzanie czasu z rodziną sprawia mi przyjemność Lubię wolność, jaką daje mi podróżowanie samochodem Lubię przebywać blisko natury Gdy polubię jakąś markę, zazwyczaj pozostaję jej wierny(a)
5
KOMENTARZ LEKTORA 2b Naszą grupą docelową są mieszkańcy dużych miast (powyżej 100 tyś), głównie mężczyźni, w mniejszym stopniu kobiety. Są to osoby, dla których liczą się prawdziwe wartości. Osoby poszukujące niezawodnego samochodu na weekend i na co dzień, aby spędzać swój wolny czas z rodziną blisko natury. Są to głównie pragmatycy, do których niełatwo trafić w standardowy sposób.
6
Teaser – Cała Polska szuka Yeti 3a
Relacja naocznego świadka pojawia się w gazecie Nagroda za znalezienie Yeti Do poszukiwań włącza się cała Polska
7
KOMENTARZ LEKTORA 3b Pierwszą fazą kampanii była faza teaserowa wykorzystująca narzędzia viralowe – miały na celu wytworzenie szumu wokół marki. Ożywiliśmy legendę o Yeti i zaangażowaliśmy ludzi do poszukiwania tego stwora w górach. Jedna z gazet zaoferowała nawet nagrodę w wysokości 100 tyś za znalezienie Yeti. Założeniem tych działań było wywołanie w ludziach podatności na słowo Yeti – aby po wprowadzeniu byli już nim zainteresowani. Efektem tej fazy było ponad 50 relacji w gazetach, polskich i zagranicznych portalach internetowych oraz szereg międzynarodowych publikacji mediowych. Nawet tak szanowany portal jak BBC umieścił wzmiankę o naszym Yeti.
8
Cała prawda o Yeti 4a Wchodząc do zoo widzimy drogowskaz
Odsłonięcie klatek z Yeti Interakcja z Yetim Duże zainteresowanie ludzi Yeti
9
KOMENTARZ LEKTORA 4b II etapem była faza demaskująca prowadząca do spektakularnej premiery nowego modelu Skody. Połączyliśmy tutaj element zaskoczenia oraz zabawy. Prezentacja samochodu nastąpiła w ogrodach zoologicznych w największych miastach w Polsce. O całej akcji informowaliśmy w prasie oraz w Internecie. Do przeprowadzenia akcji wybraliśmy zoo, ponieważ nasza grupa docelowa ceni sobie wysoko rodzinne wartości i właśnie tam można ich spotkać z dziećmi. Akcja spotkała się z dużym zainteresowaniem i mnóstwo ludzi odwiedzało klatki z Yeti w zoo.
10
Zdobądź prawdziwe informacje o Yeti 5a Zdobądź Yeti!
Spot telewizyjny: Wygoogluj Yeti! Było to innowacyjne podejście, ponieważ angażowało i wywoływało akcję. Kampania AdWords w przeglądarce była dopełnieniem kampanii telewizyjnej.
11
KOMENTARZ LEKTORA 5b Ostatnim etapem była faza promocyjna - regularna kampania multimediowa z wykorzystaniem telewizji, prasy, outdooru, Internetu oraz ambientu. Niestandardowym elementem tego etapu jest końcówka spotu reklamowego - po raz pierwszy na polskim rynku bezpośrednio odsyła do wyszukiwarki internetowej, a nie bazuje na budowie świadomości dedykowanego adresu internetowego. Równocześnie na stronach Google emitowana była reklama Adwords kierująca bezpośrednio internautów do konkursu i strony promocyjnej. Taka kampania sprowokowała konkurentów i na początku można było zauważyć, że umieszczali na swoich stronach reklamowych słowo Yeti, aby podpiąć się pod wysokie wyniki wyszukiwania, które ono generowało.
12
Wyniki kampanii a
13
KOMENTARZ LEKTORA 6b Możemy mówić o Efekcie Yeti-wolumen wyszukań Wygraj Yeti urósł wyprzedzając zapytania o bilety lotnicze (jedno z najpopularniejszych zapytań w googlu). Wykorzystaliśmy nowo zaobserwowany trend współkonsumpcji mediów. Zintegrowanie telewizji z Internetem przyniosło rezultaty-zapewniło ruch na stronie konkursowej i wywołało burzliwą dyskusję. Statystyki oglądalności potwierdzają sukces kampanii. W kilka dni stronę konkursową odwiedziło ponad 100 000 unikalnych użytkowników. Buzz wokół akcji wywołany przez specjalistów i blogerów przysporzył jedynie impetu i informacja o Yeti trafiła bezpośrednio do grupy docelowej. Dzięki temu szumowi udało nam się przebić do świadomości konsumenta z marką, która wprowadziła pierwszy model w kategorii SUV.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.